Μια πρωτότυπη και ιδιαίτερη μουσική εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 19 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με σκοπό να μας μυήσει εορταστικά στα Εισόδια της Θεοτόκου αλλά και να μας εντάξει στο κλίμα των Χριστουγέννων που πλησιάζει.

Διαβάστε επίσης: Ναόσχημο κτήριο, πιθανόν ο ναός του Ποσειδώνα, εντοπίστηκε στο Κλειδί Σαμικού

H μουσική διαδρομή

Το διεθνώς γνωστό καλλιτεχνικό σχήμα «Οι Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης» ιδρύθηκε το 1983 από τον Γρηγόριο Στάθη, ενώ από το 2004 και εξής, την ευθύνη, διδασκαλία και διεύθυνσή του ανέλαβε ο Καθηγητής Αχιλλέας Χαλδαιάκης.

«Οι Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης» έχουν μέχρι τώρα πραγματοποιήσει περισσότερες από 500 παραστάσεις ανά τον κόσμο (Ευρώπη, Ασία, Αμερική και Αυστραλία) κι έχουν παρουσιαστεί επανειλημμένα στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Έχουν ψάλει σε φημισμένους συναυλιακούς χώρους (μεταξύ των οποίων, στα Μέγαρα Μουσικής Ελλάδας, Ρουμανίας, Ρωσίας, Εσθονίας, Ν. Κορέας, Όπερα του Σίδνεϋ κ.α.), αλλά και σε πολλούς μνημειακούς βυζαντινούς ναούς, σε διάφορες εορτολογικές ή άλλες επετειακές περιστάσεις. Έως τώρα έχουν ηχογραφήσει πάνω από 25 ψηφιακούς δίσκους.

Συντελεστές

Χοράρχης: Αχιλλέας Χαλδαιάκης

Απαγγέλλουν: Ιφιγένεια Γρίβα, Νικόλαος Χαλδαιάκης
Συμμετέχουν: Φένια Παπαδόδημα, Ευαγγελία Χαλδαιάκη
Αγιογραφεί επί σκηνής ο Γιώργος Κόρδης

Αχιλλέας Γ. Χαλδαιάκης

Ο Αχιλλέας Γ. Χαλδαιάκης είναι καθηγητής Βυζαντινής Μουσικολογίας και Ψαλτικής Τέχνης στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάσκει σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο μαθήματα γύρω από τη βυζαντινή μουσική, τόσο στο τμήμα του όσο και σε άλλα πανεπιστημιακά τμήματα ή εκπαιδευτικούς φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Την προσωπική του θέαση και προσέγγιση αυτού του ιδιαίτερου γνωστικού αντικειμένου διακρίνει η μελέτη, ανάλυση και κατανόηση της θεωρίας, της ιστορίας ή και της αισθητικής της μουσικής μέσα από την πρακτική της έκφραση, καθώς πιστεύει ακράδαντα ότι ο συνδυασμός θεωρίας και πράξης εξασφαλίζει τις καλύτερες προϋποθέσεις ουσιαστικής γνώσης του φαινομένου της μουσικής δημιουργίας.

Αυτήν την άποψη καταγράφει στο εκτεταμένο (με πάνω από 200 τίτλους) δημοσιευμένο έργο του, ενώ τις ίδιες ακαδημαϊκές απόψεις υποστηρίζει σε διάφορα συνέδρια στην Ελλάδα και κυρίως στο εξωτερικό. Με την παράλληλη δε καλλιτεχνική του δραστηριότητα προβάλλει αντίστοιχα και την πρακτική εφαρμογή οποιασδήποτε θεωρητικής άποψης.

Η συνολική διεθνής δραστηριότητά του-, ως διφυούς μουσικού -επιστήμονα ερευνητή και πανεπιστημιακού δασκάλου, αλλά και καλλιτέχνη ερμηνευτή και διευθυντή και υπεύθυνου αντίστοιχων μουσικών σχημάτων-, στοχεύει ακριβώς στην πολυπρισματική, σφαιρική και καινοφανή προσέγγιση της Βυζαντινής Μουσικολογίας και της Ψαλτικής Τέχνης.