Η γαλλική φίρμα, πιάνοντας το νήμα από εκεί που το άφησε στο Ami παρουσιάζει τη δική της εκδοχή για τα ηλεκτρικά crossover του μέλλοντος, ξεφεύγοντας από τα συνήθη σχεδιαστικά στεγανά

Προσφάτως η Citroen αποκάλυψε το νέο της λογότυπο το οποίο, σύμφωνα με τις συστάσεις, θα αναλάβει να σηματοδοτήσει μια νέα εποχή που εκτός από την ηλεκτρική τεχνολογία, προδιαγράφεται ακόμα πιο ρηξικέλευθη σχεδιαστικά για τη γαλλική φίρμα που πλέον, παρουσιάζει με περισσότερη σαφήνεια τα σχέδια της μέσω ενός ομολογουμένως πρωτότυπου concept car.

To Oli όπως ονομάζεται εστιάζει στην αποδοτικότητα, στο χαμηλό βάρος αλλά και την προσιτότητα υιοθετώντας μια ριζοσπαστική σχεδιαστική προσέγγιση πολλά από τα στοιχεία της οποία θα βρουν διέξοδο στο μέλλον σε μοντέλα παραγωγής.

Για την ακρίβεια το σχεδόν εξωπραγματικό crossover, περιγράφεται από τους Γάλλους ως προπομπός ενός μοντέλου παραγωγής. Ακόμα σημαντικότερο όμως και από την παράδοξη εμφάνισή του είναι η εστίαση του σε διαφορετικές αξίες καθώς με βάρος μόλις 1.000 κιλών με την συνδρομή ελαφρών υλικών από ανακυκλωμένες πρώτες ύλες και μια πιο «ανάλαφρη» και απλοποιημένη λογική σε σχέση με τα σύγχρονα, φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα «αντίβαρο» στα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τα οποία επενδύουν σε τεχνολογίες που αυξάνουν το βάρος τους αλλά και την τιμή τους. Υπό αυτό το σκεπτικό προσιτότητας, το Oli υιοθετεί μια σχετικά μικρής χωρητικότητας μπαταρία 40 kWh η οποία όμως χάρη στη λογική του concept εξασφαλίζει αυτονομία 400 χλμ.

Στο ίδιο ρηξικέλευθο μοτίβο πολλά από τα πάνελ που αποτελούν τις εξωτερικές επιφάνειες, συμπεριλαμβανομένων των θυρών, των προφυλακτήρων και των θόλων, μπορούν να αποσπαστούν εύκολα, καθιστώντας την αντικατάστασή τους πολύ πιο γρήγορη αλλά και χαμηλότερου κόστους διαδικασία.

Ορισμένα από τα μη δομικά μέρη του αμαξώματος κατασκευάζονται ακόμα και από κυψελοειδές χαρτόνι το οποίο είναι σαφώς ελαφρύτερο από το χάλυβα (-50%) αλλά και αρκετά ανθεκτικό για την συγκεκριμένη χρήση. Το Oli αξιοποιεί επίσης τροχούς που διαθέτουν χαλύβδινη εξωτερικό αλλά αλουμίνιο στο εσωτερικό τους, εμφανίζοντας έτσι την απαιτούμενη αντοχή και ταυτόχρονα συμβάλλοντας στη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα.

Το σχεδόν κάθετο παρμπρίζ έχει σχεδιαστεί κατά αυτόν τον τρόπο καθώς η συγκεκριμένη λογική επιτρέπει την μείωση του κόστους κατασκευής ενώ είναι και ελαφρύτερο από τα τυπικά παρμπρίζ χωρίς να επηρεάζει την αεροδυναμική του συνόλου. Εξάλλου όπως σημειώνει η Citroen το Oli έχει σχεδιαστεί ως ένα αστικών προδιαγραφών και προσανατολισμού όχημα και όχι για την μετακίνηση σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμων όπου το συγκεκριμένο σχεδιαστικό στοιχείο θα είχε, ενδεχομένως, ανασταλτική επίδραση στην ροή του αέρα.

Ενδεικτικό είναι εξάλλου ότι η μέγιστη ταχύτητα του concept car διαμορφώνεται σε 110 χλμ. Σε ό,τι αφορά την φόρτιση, η μπαταρία των 40 kWh απαιτεί μόλις 23 λεπτά για την αναπλήρωση της ενέργειας από το 20-80% δίνοντας το στίγμα των μελλοντικών τεχνολογιών που θα ενσωματωθούν στα οχήματα του ομίλου Stellantis και της νέας πλατφόρμας STLA Small Platform η οποία θα επωφελείται από ένα πιο ικανό κύκλωμα φόρτισης.

Παρά τον αστικό χαρακτήρα του, η Citroen έχει συλλάβει το Oli ως ένα πολυχρηστικό όχημα που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί εξίσου για εξορμήσεις στην φύση, ικανό να καλύψει διαφορετικές ανάγκες. Έτσι το γαλλικό πρωτότυπο διαθέτει χώρο φόρτωσης που θυμίζει pickup, ράγες οροφής και διάφορες βάσεις στήριξης για διάφορες χρήσεις ενώ προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης/τροφοδοσίας εξωτερικών συσκευών μέσω αντίστοιχων θυρών.

Όπως και το Ami, το Oli υπόσχεται επιλογές εξατομίκευσης με μια διαφορετική λογική καθώς έγκεινται περισσότερο σε διαφορετικά αυτοκόλλητα και λεπτομέρειες παρά σε αποχρώσεις και βαφές ενώ την ίδια αφαιρετική διάθεση έχει και το εσωτερικό με κυρίαρχα τα καθίσματα που είναι προϊόντα τρισδιάστατης εκτύπωσης, αξιοποιώντας κατά 80% λιγότερα εξαρτήματα από τα συμβατικά.

Στο λιτό ταμπλό παρεπιδημεί μόνο ένα σετ από φυσικούς διακόπτες και ένα infotainment το οποίο είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί συνδυαστικά με το smartphone του οδηγού. Την εικόνα συμπληρώνουν δύο αποσπώμενα ηχεία με Bluetooth στα άκρα του ταμπλό ενώ για λόγους προσβασιμότητας, οι πίσω πόρτες είναι αντίστροφα  ανοιγόμενες.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr