Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
H αντεπίθεση της Cupra

H αντεπίθεση της Cupra

Η ισπανική φίρμα ετοιμάζεται να αυξήσει με θεαματικό ρυθμό την γκάμα της, δίνοντας το στίγμα των προϊοντικών προθέσεων της με τρία νέα μοντέλα με ηλεκτρική και plug-in υβριδική τεχνολογία τα οποία αναμένονται έως το 2025

Η Cupra δίνει το τολμηρό στίγμα των επόμενων βημάτων της παρουσιάζοντας τρία νέα μοντέλα που θα προστεθούν στην γκάμα της με ορίζοντα το 2025. Ο λόγος για το plug-in υβριδικό SUV Terramar, το πρωτότυπο city-car UrbanRebel σε μια πιο προσγειωμένη και πιο κοντά στην παραγωγή εκδοχή του και το SUV Tavascan που θα αποτελέσει το δεύτερο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της μετά το Born.

Ξεκινώντας από το «νεότερο» Terramar μιας και τα άλλα δύο έχουν κάνει πλείστες εμφανίσεις ως πρωτότυπα, πρόκειται για ένα μεσαίου μεγέθους SUV με plug-in υβριδική τεχνολογία και υψηλές επιδόσεις. Η ονομασία του προκύπτει από την γειτνίαση της φυσικής έδρας των Ισπανών με την ιστορική πίστα Autodromo de Sitges-Terramar σηματοδοτώντας τις σπορ προθέσεις του.

Σε ό,τι αφορά τα μέχρι στιγμής γνωστά χαρακτηριστικά που δόθηκαν στη δημοσιότητα, το Terramar έχει μήκος 4,5 μέτρων και πρόκειται να κατασκευάζεται μαζί με το Audi Q3 στις εγκαταστάσεις του ομίλου στην Ουγγαρία από τα τέλη του 2023.

Στην αθέατη πλευρά του αναμένεται να βρεθεί μια αναβαθμισμένη εκδοχή της πλατφόρμας MQB προσαρμοσμένης προκειμένου να συμβαδίζει με τις ανάγκες μιας βελτιωμένης plug-in υβριδικής τεχνολογίας. Εν προκειμένω όπως ανακοίνωσε η Cupra, η κορυφαία αντίστοιχης τεχνολογίας έκδοση του Terramar θα προσφέρει έως και 100 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας.

Ωστόσο η plug-in υβριδική έκδοση δεν θα αποτελεί την μοναδική επιλογή για το νέο μεσαίο SUV καθώς θα υπάρξουν και συμβατικές εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης και diesel, οι οποίες σύμφωνα με τις συστάσεις θα είναι και οι τελευταίες δια χειρός Cupra.

Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει το entry-level μοντέλο που η ισπανική φίρμα σκοπεύει να οδηγήσει στην παραγωγή το 2025 με αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία και το οποίο επιστρέφει σε μια ρεαλιστική πρωτότυπη εκδοχή που επιβεβαιώνει την αρχική υπόσχεση της φίρμας για τολμηρό και δυναμικό σχεδιασμό που θα σπάσει τα σχεδιαστικά στεγανά της μικρής κατηγορίας.

Υπενθυμίζεται ότι το UrbanRebel είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά ως πρωτότυπο στην έκθεση του Μονάχου το 2021 ενώ η νέα πρωτότυπη εκδοχή του είναι κατά 95% πιστή στην τελική έκδοση παραγωγής σύμφωνα με τις επίσημες συστάσεις της ισπανικής φίρμας.

Μια απλή παρατήρηση αρκεί για να διαπιστώσει ότι η αισθητική του παραμένει ιδιαιτέρως επιθετική για το είδος επενδύοντας σε έντονες ακμές και πτυχώσεις.

Aπό πλευράς μεγέθους σημειώνεται ότι το Urban Rebel έχει μήκος 4,036 μέτρων και πλάτος 1,975 μέτρων ενώ το παζλ διαστάσεων  συμπληρώνει το μεταξόνιο των 2,564 μέτρων κάτι που σημαίνει ότι αν και το μοντέλο της Cupra είναι κατά τι μικρότερο σε μήκος από το Seat Ibiza και σημαντικά φαρδύτερο, χάρη στη διάταξη έχει και μεγαλύτερο μεταξόνιο.

Παρά την πιο ρεαλιστική αποτύπωση του νέου concept car, το εσωτερικό παραμένει αρκούντως φουτουριστικό και σπορ υιοθετώντας το ίδιο μοτίβο έντονων πτυχώσεων σε ό,τι αφορά το ταμπλό το οποίο διαθέτει «κρυμμένους» αεραγωγούς. Ο θάλαμος επιβατών διαθέτει LED φωτισμό ενώ στο κέντρο του ταμπλό διακρίνεται μια κεκλιμένη προς τον οδηγό ευμεγέθης κοίλη οθόνη για το infotainment την οποία η Cupra κωδικοποιεί ως «curved kinetic».

Την εικόνα συμπληρώνουν ένα σετ bucket καθισμάτων, λεπτομέρειες από μέταλλο στην αγαπημένη για την Cupra απόχρωση του χαλκού ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι πολλά από τα υλικά του εσωτερικού προέρχονται από ανακυκλωμένες και βιώσιμες πρώτες ύλες.

Στην αθέατη πλευρά του UrbanRebel αναμένεται να βρεθεί η νέα ηλεκτρική εμπροσθοκίνητη  πλατφόρμα που επιγράφεται ως Small MEB η οποία θα μπορεί να φιλοξενεί υψηλής απόδοσης μπαταρίες που θα προσφέρουν αυτονομία έως 440 χλμ. χωρίς προς το παρόν να αποκαλύπτεται η «δυναμικότητά» τους σε kWh.

Σε ό,τι αφορά το μοτέρ, το πρωτότυπο υπόσχεται ισχύ 226 ίππων και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δευτερόλεπτα αν και προφανώς στην έκδοση παραγωγής θα υπάρξουν και μικρότερης ισχύος εκδόσεις.

Την τριπλέτα των νέων μελλοντικών Cupra, συμπληρώνει το Tavascan, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο που θα προστεθεί στην γκάμα από το 2024 στοχεύοντας στην ισορροπία ανάμεσα σε πρακτικότητα και επιδόσεις και με σαφή έμφαση στο δεύτερο όπως επιβάλλει άλλωστε η ταυτότητα της ισπανικής φίρμας.

Στην νέα εμφάνιση του το ηλεκτροκίνητο SUV που θα αποτελέσει το ισπανικό alter ego του VW ID.4 GTX υιοθετεί την τελική του μορφή χωρίς όμως προς το παρόν οι Ισπανοί να δημοσιοποιούν περισσότερα στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του.

Όπως και να έχει η τεχνολογική του συγγένεια με το VW ID.4 GTX αναμένεται να φέρει στην αθέατη πλευρά του την πλατφόρμα ΜΕΒ η οποία θα φιλοξενεί μια διάταξη με δύο μοτέρ τροφοδοτούμενα από μπαταρία 77 kWh. Aν και δεδομένα θα υπάρξουν διαφορές σε σχέση με το γερμανικό SUV υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση του η συνδυαστική ισχύς διαμορφώνεται σε 299 ίππους, η αυτονομία σε 482 χλμ. ενώ η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς.

Sports in

Πολεμώντας στην… αυλή του

Ο Ολυμπιακός του Γιώργου Μπαρτζώκα είναι ο «λάθος» αντίπαλος playoffs. Και η Μπαρτσελόνα χθες βράδυ ήδη κατάλαβε το «γιατί»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024