Ο οίκος Givenchy και ο δημιουργικός διευθυντής του, Μάθιου Μ. Γουίλιαμς, έχουν δεχτεί έντονες επικρίσεις για ένα «εξαιρετικά προσβλητικό» κολιέ, που μοιάζει με κρεμάλα και το οποίο συμπεριέλαβαν στην τελευταία συλλογή τους.

Το κόσμημα εμφανίστηκε στην επίδειξη γυναικείων και ανδρικών ρούχων του οίκου για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2022 που παρουσιάστηκε χθες στο Παρίσι.


Πολλοί χρήστες του διαδικτύου αναφέρθηκαν στην ομοιότητά του με το «φούτερ-κρεμάλα» που είχε λανσάρει ο οίκος Burberry στην κολεξιόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2019. Τότε, ο Μάρκο Γκομπέτι, επικεφαλής της Burberry, είχε αναγκαστεί να απολογηθεί λέγοντας ότι «λυπάμαι βαθύτατα για την αναστάτωση’. Ο δημιουργικός διευθυντής, Ρικάρντο Τίσκι, που προηγήθηκε του Γουίλιαμς στον οίκο Givenchy χαρακτήρισε «αναίσθητη» τη συμπερίληψη του συγκεκριμένου κοσμήματος στην επίδειξη.

Ο λογαριασμός Diet Prada, που αναδεικνύει συχνά τα στραβοπατήματα του κόσμου της μόδας, στάθηκε επίσης στις ομοιότητες με το φούτερ της Burberry και έγραψε στο Instagram:

«Θα περίμενε κανείς ότι η βιομηχανία θα είχε μάθει μέχρι τώρα να μην βάζει πράγματα που μοιάζουν με κρεμάλες γύρω από τους λαιμούς των μοντέλων. Πραγματικά σε κάνει να αναρωτιέσαι πώς και δεν το παρατήρησε κανείς, αλλά… τι να κάνουμε; Η ιστορία επαναλαμβάνεται».

Η Άντζελα Μακρόμπι, καθηγήτρια επικοινωνιολογίας και πολιτισμικών σπουδών στο Πανεπιστήμιο Goldsmiths στο Λονδίνο, εξέφρασε επίσης τον εκνευρισμό της για τον συμβολισμό:

«Δεν είμαι σίγουρη για το τι πρέπει να πω, δεδομένου του πόσο ξεπερασμένο είναι αυτό το “πάθος για το σοκ” ή της απόλυτης απερισκεψίας του γεγονότος», δήλωσε στον Guardian. «Για εμένα, τα ερωτήματα που έχουν σημασία αλλά δεν τίθενται ποτέ, είναι: ποιος πήρε την απόφαση στα παρασκήνια; Ποιος εγκρίνει τόσο προσβλητικά αντικείμενα όσο αυτό; Όταν υπάρχουν αντιδράσεις, απολύονται αυτά τα άτομα;»


«Υπάρχει κάποια κυνική ατζέντα με στόχο την πρόκληση σοκ και προαποφασισμένη την άμεση απόσυρση του προσβλητικού κομματιού, προκειμένου να τραβήξει την επιθυμητή προσοχή από τα ΜΜΕ;»

Μετά την κατακραυγή κατά της Burberry, το μοντέλο Λιζ Κένεντι που φόρεσε το φούτερ στο σόου του 2019, έγραψε μια μακροσκελή λεζάντα στο Instagram.

«Η αυτοκτονία δεν είναι μόδα», τόνισε. «Πώς μπορεί κανείς να δει πέρα από αυτό και να σκεφτεί ότι μπορεί να είναι εντάξει αυτή η επιλογή, ειδικά σε μια σειρά που απευθύνεται σε νεαρά κορίτσια και άτομα εν γένει… Για να μην αναφέρω την αύξηση των αυτοκτονιών σε όλο τον κόσμο. Ας μην ξεχνάμε και τη φρικιαστική ιστορία του λιντσαρίσματος».

Η Λίζα Ρόξμπι από την φιλανθρωπική οργάνωση που εστιάζει στην πρόληψη των αυτοκτονιών, Papyrus, δήλωσε στον Guardian:

«Για εκείνους που έχουν προσωπική σύνδεση με την αυτοκτονία, είτε εξαιτίας προσωπικών τους εμπειριών είτε επειδή έχουν χάσει κάποιο αγαπημένο πρόσωπο, αυτές οι εικόνες μπορούν να πυροδοτήσουν το τραύμα και οι εταιρείες έχουν την ευθύνη να διασφαλίσουν ότι δεν βλάπτουν το κοινό τους.

Η Givenchy δήλωσε στον Guardian:

«Ο οίκος δεν έχει κάποια επίσημη απάντηση για το γεγονός».

Με πληροφορίες από Guardian