Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούν για την αύξηση των σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην γηραιά ήπειρο προκειμένου οι σχετικές υποδομές να μπορούν να ανταποκριθούν στις ολοένα αυξανόμενες πωλήσεις αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλων- μια διαδικασία που απαιτεί την συνέργεια του συνόλου της κοινωνίας των πολιτών αλλά και προσεκτικά βήματα προκειμένου να εξυπηρετήσει τους σκοπούς της προστασίας του περιβάλλοντος.

Ειδικότερα, οι ταξινομήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων το α΄εξάμηνο έφτασαν τις 483.304 μονάδες στις χώρες της δυτικής Ευρώπης, καταγράφοντας αύξηση που διαμορφώνεται σε 124% σε σχέση με πέρυσι και η οποία αναμένεται να συνεχιστεί με γεωμετρικούς ρυθμούς έως το τέλος της χρονιάς αλλά και την επόμενη.

«Χρειαζόμαστε περισσότερους δημόσιους σταθμούς φόρτισης και όχι απλά και μόνο επειδή είναι κρίσιμοι για την συμμόρφωση με τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της Ευρώπης αλλά, διότι πρόκειται για μια ιδιαίτερα απαιτητική διεργασία που πρέπει να διεκπεραιωθεί από κοινού, από πολιτικούς, προμηθευτές και παρόχους ενέργειας, αυτοκινητοβιομηχανίες και άλλους παράγοντες, έχοντας δηλαδή τη συναίνεση και την ενεργή εμπλοκή όλης της κοινωνίας», δήλωσε ο επικεφαλής στρατηγικού και προϊοντικού σχεδιασμού τoυ BMW Group, Andreas Aumann σημειώνοντας ότι ιδανικά, το δίκτυο δημόσιων φορτιστών θα πρέπει να είναι ανοιχτό και προσβάσιμο σε όλους στα πρότυπα του δικτύου Ionity.

Να σημειωθεί ότι το Ionity, αποτελεί την κοινή ευρωπαϊκή προσπάθεια που από το 2017 ανήκει με την μορφή κοινοπραξίας στους ομίλους BMW, VW, Daimler και Ford για ένα ευρύ δίκτυο δημόσιων σταθμών φόρτισης.

Στο ίδιο ακριβώς μήκος κύματος, η Elke Temme στέλεχος του VW Group, υπεύθυνη για θέματα φόρτισης και ενέργειας, χαρακτήρισε ζωτικής σημασίας την επέκταση του δικτύου φόρτισης και την έλλειψη φορτιστών κύριο πρόβλημα στην απόκτηση ενός ηλεκτροκίνητου από την πλευρά των καταναλωτών.

«Για αυτό και επενδύουμε μαζικά στην επέκταση του δικτύου φόρτισης», επεσήμανε αναφέροντας την συνεργασία του VW Group με πλήθος εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ενέργεια με στόχο την αύξηση του αριθμού των ταχυφορτιστών της Ευρώπης σε 18.000 αλλά και υπογραμμίζοντας την σημασία των συνεργασιών σε όλα τα επίπεδα που αποτελούν το κλειδί για την επίτευξη των στόχων.

«Ένα ευρύ, προσβάσιμο σε όλους δίκτυο φόρτισης είναι κρίσιμο. Η ταχεία φόρτιση είναι το κλειδί για τους καταναλωτές που δεν διαθέτουν ή δεν μπορούν να διαθέτουν wallbox. Ο στόχος μας είναι οι πελάτες μας να μπορούν να επαναφορτίζουν το αυτοκίνητό τους σε μόλις 15 λεπτά», συμπλήρωσε η ίδια.

Παρ΄όλα αυτά, υπάρχει και μια άλλη πλευρά η οποία εκφράζεται από τον επικεφαλής της Siemens για θέματα ηλεκτρικής κινητικότητας, Stefan Perras.

«Μπορεί να ακουστεί παράξενο αλλά αν επισκεφτεί κάποιος τα σημεία φόρτισης στους αυτοκινητοδρόμους, θα συνειδητοποιήσει ότι τον περισσότερο χρόνο δεν χρησιμοποιούνται» σημειώνει ο ίδιος εξηγώντας ότι «αυτός είναι ο λόγος ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τομέα δεν κερδίζουν χρήματα προς το παρόν».

Βέβαια, όπως σημειώνει ο ίδιος στις πόλεις επικρατεί η ακριβώς αντίθετη τάση. «Η διαθεσιμότητα των φορτιστών στις πόλεις αποτελεί πρόβλημα. Οι σταθμοί ταχείας φόρτισης τοποθετήθηκαν αρχικά κυρίως σε αυτοκινητοδρόμους, ωστόσο πλέον υπάρχει η ανάγκη επαναπροσδιορισμού αυτού του αρχικού σχεδίου, καθώς η ζήτηση τους στις πόλεις αυξάνεται συνεχώς».

Το ζήτημα ενέχει όμως και μια άλλη διάσταση η οποία αποτυπώνεται από το στέλεχος του BMW Group, Α. Aumann. «Χρειαζόμαστε παράλληλα περισσότερη ενέργεια προερχόμενη από ανανεώσιμες πηγές για αυτό και πρέπει να υπάρχουν έξυπνες λύσεις φόρτισης που να επιτρέπουν την διασφάλιση ότι η διαθέσιμη ενέργεια είναι βιώσιμη».

Όπως σημείωσε ο ίδιος το BMW Group σε συνεργασία με την Ε.ΟΝ έχει δημιουργήσει ένα από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά δίκτυα στη Γερμανία το οποίο αριθμεί 4.350 φορτιστές και θα φτάσει τους 5.000 έως το τέλος της χρονιάς. Σύμφωνα με το στέλεχος της βαυαρικής φίρμας όλοι οι σταθμοί του δικτύου αντλούν ενέργεια που έχει παραχθεί με βιώσιμο τρόπο.

Στην ίδια άποψη συνηγορεί και η E. Temme η οποία υπογραμμίζει ότι : «όσο μεγαλύτερη είναι η ποσόστωση πράσινης ενέργειας που χρησιμοποιείται από το δίκτυο φόρτισης, τόσο μεγαλύτερος είναι και ο περιορισμός του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Η μετάβαση της αυτκίνησης και η ενεργειακή μετάβαση, δηλαδή η μετάβαση σε μια καθαρότερη παραγωγή ενέργειας, πηγαίνουν χέρι-χέρι και πρέπει να συνδυαστούν».

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο