Το Φθινόπωρο πλησιάζει και ως γνωστόν η εποχή αυτή είναι η ιδανική για νέα ξεκινήματα. Αρκετές εταιρείες ψάχνουν προσωπικό και οι συνεντεύξεις είναι πολύ συχνές. Αν λοιπόν σκοπεύετε να διεκδικήσετε κάποια θέση εργασίας πρέπει να πάτε προετοιμασμένοι. Αποφεύγοντας βασικά λάθη θα κάνετε καλύτερη εντύπωση και όλα θα κυλήσουν ρολόι.

Μιλώντας στο αμερικανικό δίκτυο CNBC, ο Gary Burninson, διευθύνων σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας Korn Ferry, επισημαίνει πέντε συχνά λάθη των ανθρώπων που μπαίνουν στο γραφείο του για συνέντευξη. Ποια είναι αυτά;

Η κατανόηση της ιστορίας, των προϊόντων και υπηρεσιών της εταιρείας.

Πολλές φορές οι υποψήφιοι διεκδικούν θέσεις χωρίς να έχουν καλή εικόνα των στόχων της εταιρείας. Ωστόσο, μία απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο αρκεί, ώστε να μάθει κανείς την ιστορία, την ομάδα, τις πιο πρόσφατες επιτυχίες και δυσκολίες. Ο ίδιος προτείνει στους υποψηφίους, εφόσον είναι δυνατό, να αγοράσουν και να δουν οι ίδιοι τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της εταιρείας, στην οποία έχουν κάνει αίτηση για δουλειά, ώστε να έχουν ακόμη καλύτερη αντίληψη αυτών που προσφέρει. Επίσης, θεωρεί πως είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τον υποψήφιο να γνωρίζει τους πελάτες της εταιρείας, καθώς κατ’ αυτόν τον τρόπο μπορεί να παρουσιάσει καλύτερα την αξία των δυνατοτήτων και των εμπειριών του σε σχέση με αυτούς.

Τα στοιχεία του μελλοντικού «αφεντικού».

Όταν καθοριστεί η μέρα και ώρα της συνέντευξης, ο υποψήφιος μπορεί να ζητήσει τα στοιχεία αυτού που θα συναντήσει. Ο Burninson τονίζει ότι στόχος δεν είναι να δει μόνον τον τίτλο του, αλλά να βρει κοινά σημεία, για παράδειγμα εάν είχαν δουλέψει κάποια στιγμή στο παρελθόν στην ίδια εταιρεία. Έτσι, θα μπορέσει να δημιουργήσει και ένα πιο άνετο κλίμα συζήτησης. Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν κοινά σημεία, τότε ο αιτών δουλειά μπορεί να αναζητήσει τυχόν τρέχοντα ζητήματα, εάν για παράδειγμα η εταιρεία ανακοίνωσε μόλις κάποιο νέο προϊόν.

Οι ουσιώδεις ερωτήσεις.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο εργοδότης θα ζητήσει εάν υπάρχουν ερωτήσεις σχετικά με τη δουλειά. Σύμφωνα με τον Burninson, εάν ο υποψήφιος απαντήσει «όχι, ευχαριστώ», τότε δείχνει έλλειψη προετοιμασίας, ενδιαφέροντος και δέσμευσης. Ο αιτών δουλειά θα πρέπει να κάνει έξυπνες και στρατηγικές ερωτήσεις σχετικά με τους στόχους και τη λειτουργία του εκάστοτε τμήματος, οι οποίες θα δείχνουν και τον τρόπο σκέψης του. Για παράδειγμα, μπορεί να ρωτήσει γιατί είναι ανοιχτή η θέση, πώς μπορεί να προσφέρει περισσότερα από τα απολύτως απαραίτητα ή να ζητήσει παραδείγματα για τον τρόπο εργασίας παλαιότερων υπαλλήλων που είχαν την ίδια θέση. Στο τέλος, ο υποψήφιος θα πρέπει να κλείσει με το πόσο του αρέσει η συγκεκριμένη εταιρεία και ότι η συζήτηση μεταξύ τους ήταν ενδιαφέρουσα.

Το κινητό να είναι στο αθόρυβο.

«Θα μείνετε έκπληκτοι, αν σας πω πόσες φορές το έχω δει να συμβαίνει», δηλώνει ο ίδιος. Από την πλευρά του εργοδότη ή όποιου πραγματοποιεί τη συνέντευξη, όταν χτυπάει το τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της συζήτησης πρόκειται για ένα μικρό, αλλά σε καμία περίπτωση επουσιώδες λάθος, καθώς δείχνει έλλειψη προσοχής και σεβασμού. Ο Burninson προτείνει στους υποψηφίους να κλείνουν το τηλέφωνο πολύ πριν ξεκινήσει η συζήτηση και εάν χτυπήσει κατά τη διάρκεια να μην το απαντήσουν.

Η προετοιμασία των ρούχων.

Ο Burninson προειδοποιεί τους υποψηφίους να ελέγξουν και να δοκιμάσουν από νωρίς τα ρούχα που θα φορέσουν, ώστε να επιβεβαιώσουν ότι είναι καθαρά, σιδερωμένα και στο σωστό νούμερο. Παρότι δεν απαιτείται πάντοτε επαγγελματικό ντύσιμο, είναι απαραίτητο να φαίνεται κανείς περιποιημένος.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο