Πολλοί τραγουδούν καλά, ελάχιστοι ξέρουν πώς να τραγουδήσουν σωστά. Η φωνητική δεν εξασφαλίζει αποκλειστικά την αρμονία της ερμηνείας και το ορθό πάτημα στις νότες, αλλά προστατεύει επίσης τις φωνητικές χορδές, εγγυάται μια σωστή τοποθέτηση της φωνής και βοηθά στην διατήρησή της για περισσότερα χρόνια.

Ο Αντώνης Armani, έχοντας χρόνια εμπειρία στην διδασκαλία σε Ελλάδα και εξωτερικό, έρχεται πλέον να συγκεντρώσει και να μοιραστεί πολλές από τις τεχνικές του, μέσω ενός masterclass εξειδικευμένου σε επίπεδο που δύσκολα συναντάται στην χώρα μας.

Τα μαθήματα έχουν ως βάση την φωνητική, με άξονα την κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του ίδιου του οργάνου των φωνητικών χορδών.  Το παρόν project εκτός από το θεωρητικό κομμάτι περιλαμβάνει και μία σειρά ασκήσεων φωνητικής, τις οποίες παρουσιάζει ο ίδιος ο καθηγητής με μαθήτριά του, σαν κανονικό μάθημα, ώστε να μπορέσουν να τις ακολουθήσουν βήμα-βήμα και όσοι παρακολουθήσουν το πρόγραμμα.

Η παρακολούθηση του σεμιναρίου δεν προϋποθέτει καμία προηγούμενη γνώση ή σπουδή για το θεωρητικό μέρος, ενώ στις ασκήσεις υπάρχει διαβάθμιση δυσκολίας για αρχάριους και προχωρημένους.

Ρώτησα τον Αντώνη Αρμάνι ορισμένες βασικές απορίες που έχει οποιοσδήποτε ασχολείται επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά με το τραγούδι:

Το τσιγάρο βλάπτει την φωνή;

Φυσικά! Οι επιβεβαρυμένοι πνεύμονες δεν εγγυώνται σωστές αναπνοές και η φωνή «θολώνει».

Το πολύ ζέσταμα κάνει καλό ή κακό;

Αναλόγως. Το ζέσταμα κάνει καλό, το υπερβολικό ζέσταμα μπορεί μας κουράσει περιττά και να μας ταλαιπωρήσει.

Το σεξ πριν από το live επιτρέπεται;

Επιτρέπεται κανονικά!

Κάποιος που τραγουδάει φάλτσα μπορεί να μάθει να τραγουδάει σωστά;

Φυσικά. Πρώτα θα μάθει να ακούει και, ύστερα, λίγο λίγο να τοποθετεί σωστά την φωνή του.

Το σωστό ή λάθος μικρόφωνο επηρεάζει τον ερμηνευτή;

Μπορεί σίγουρα να τον διευκολύνει για να μην φωνάζει, αλλά κανένα πανάκριβο μικρόφωνο δεν μεταμόρφωσε σε τραγουδιστή κάποιον που δεν είναι.

Ο ηχολήπτης μπορεί να σώσει ή να θάψει έναν τραγουδιστή;

Τίποτε από τα δύο. Μπορεί σίγουρα να τον αναδείξει ή να τον αδικήσει. Εμείς πρέπει να βασιζόμαστε στην φωνή μας και τις δυνατότητές της. Καμία αδύναμη ερμηνεία δεν σώζεται από έναν άριστο ηχολήπτη.

Όλα τα λάθη μπορούν να διορθωθούν στο στούντιο με post production;

Επουδενί. Η εκφορά του λόγου, το προσωπικό σας χρώμα και διάφορες άλλες λεπτομέρειες που διακρίνουν τον ερμηνευτή από αυτόν που ανοίγει το στόμα και τραγουδά δεν διορθώνονται στο στούντιο. Εκτός κι αν ψευτίσουμε παντελώς το αποτέλεσμα, κάτι που θα φανεί σίγουρα.

Το να κάνεις δεύτερες φωνές μπορεί να διδαχθεί ή είναι σε στιλ «το’χεις ή δεν το’χεις»;

Φυσικά και μπορεί να διδιαχθεί. Αυτοί που «το’χουν» συνήθως παίζουν κάποιο μουσικό όργανο ή έχουν πολύ καλό αυτί.

Ένας τραγουδιστής μπορεί να κάνει καριέρα αν δεν έχει δικό του τραγούδι;

Στην Ελλάδα του 2021 κάλλιστα μπορεί. Αλλά αυτό είναι πολύ μεγάλη κουβέντα.

Ένας τραγουδιστής πρέπει να παίζει οπωσδήποτε και ένα όργανο;

Σίγουρα βοηθά πολύ. Διάφοροι κορυφαίοι τραγουδιστές που θαυμάζουμε παίζουν ή έπαιζαν μουσική. Αλλά δεν είναι και αναγκαίο.

Υπάρχουν επίπεδα δυσκολίες στα τραγούδια ή κάποια είναι πιο εύκολα/δύσκολα;

Όλα τα τραγούδια έχουν τις απαιτήσεις τους. Κάθε ένα ξεχωριστές και ιδιαίτερες.

Είναι καλή εξάσκηση να τραγουδάς με καραόκε;

Κακή δεν είναι, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αρκεί.

Αν είχες καπότε κάλο στις φωνητικές χορδές θα το έχεις για μια ζωή;

Όχι, αν το κοιτάξεις ιατρικά και με φωνητική εκπαίδευση και φροντίδα.

Η οισοφαγική παλινδρόμηση επηρεάζει τη φωνή;

Δυστυχώς, ναι.

Ο υπέρβαρος τραγουδάει καλύτερα από κάποιον αδύνατο;

Μεγάλος μύθος!

Η κατανάλωση αλκοόλ βοηθάει στο τραγούδι;

Φυσικά και όχι, το αντίθετο. Πάντως, μπορεί να δώσει την αίσθηση ότι βοηθάει.

Τα διαδικτυακά μαθήματα είναι ανώφελα;

Όχι, αναλόγως με ποιον τρόπο και με ποιον δάσκαλο θα τα κάνει κανείς. Και με πόση αφοσίωση και πάθος, το κυριότερο!

Ο Αντώνης Αρμάνι επί το έργον

Ο Αντώνης Armani είναι τραγουδιστής, musical performer, συνθέτης και ένας από τους σημαντικότερους καθηγητές φωνητικής στην Ελλάδα.

Από μικρή ηλικία συμμετείχε ως σολίστ στην παιδική χορωδία της Βιέννης. Είναι κάτοχος διπλώματος μονωδίας από το Εθνικό Ωδείο με καθηγήτρια την Καίτη Παπαλεξοπούλου, ενώ για πολλά χρόνια έζησε και εργάστηκε στην Αμερική, όπου πήρε Master φωνητικής από το Boston University, και στην συνέχεια ίδρυσε την μουσική ακαδημία Opus Academy, την οποία και διεύθυνε.

Έλαβε μέρος σε παραγωγές της The Real Useful Company Macintosh Inc. και σε μιούζικαλ του Αnton Loyd Weber όπως Phantom of the Opera κ.α. Ως ερμηνευτής συμμετείχε στα φεστιβάλ Tanglewood με παραγωγό τον Franco Zefirelli.

Το 2006 ίδρυσε το Armani Musical Theater center, μία μοντέρνα σχολή στο κέντρο της Αθήνας, η οποία συνδυάζει την εκμάθηση τραγουδιού, χορού και υποκριτικής, μέσω της τέχνης του μιούζικαλ και την καθοδήγηση τόσο του ίδιου, όσο και μίας ευρύτερης ομάδας εκπαιδευτών.

Παράλληλα ασχολείται με την επιμέλεια συναυλιών και μουσικών προγραμμάτων, ενώ έχει συνεργαστεί με μερικά από τα σημαντικότερα ονόματα της ελληνικής μουσικής σκηνής μεταξύ των οποίων οι Σταμάτης Κραουνάκης, Νίκος Μαμαγκάκης, Θάνος Μικρούτσικος και άλλοι. Έχει συνθέσει τη μουσική για την παράσταση «Μικρός Πρίγκηπας» του Antoine de saint Exypery καθώς και μουσική για διάφορα διαφημιστικά σποτ.

Το διαδικτυακό πρόγραμμα φωνητικής διδασκαλίας του αποτελείται από :

30 videos υψηλής ποιότητας παραγωγής

41 αρχεία καραόκε για πρακτική των ασκήσεων

Μια live συνάντηση μέσω Facebook, διάρκειας 2 ωρών

Επίσης, για όλους όσους θα προμηθευτούν το πρόγραμμα, θα υπάρξει και μια προσωπική συνεδρία διάρκειας 30 λεπτών με τον Antonio Armani, μέσω βιντεοκλήσης.

Είναι κατάλληλο τόσο για αρχάριους, όσο και για προχωρημένους σπουδαστές της τέχνης του τραγουδιού. Ενδείκνυται για τραγουδιστές, ηθοποιούς αλλά και για οποιονδήποτε θέλει απλά να βελτιώσει τις φωνητικές του ικανότητες.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες εδώ.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο