Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η Γενιά Ζ κάνει μόδα τους… μαύρους κύκλους

Η Γενιά Ζ κάνει μόδα τους… μαύρους κύκλους

Ξεχάστε τα κονσίλερ και πιάστε τα κραγιόν

Τον Δεκέμβριο, η Σάρα Κάρστενς, μοντέλο και δημιουργός περιεχομένου στα κοινωνικά δίκτυα, έπιασε ένα καφετί κραγιόν και το πέρασε κάτω από τα μάτια της, ακριβώς στο σημείο που θα περίμενε κανείς να βάλει κονσίλερ. Το αποτέλεσμα, το ανάρτησε στο TikTok.

«Το μόνο που ήθελα ήταν να κανονικοποιήσω τους μαύρους κύκλους», εξηγεί στους Times της Νέας Υόρκης η 19χρονη Κάρστενς. Θέλει να μην θεωρούνται πια άσχημοι, αλλά απλώς κανονικοί.

«Μερικές φορές μπορούν να είναι ακόμη και όμορφοι», υποστηρίζει η Κάρστενς. Επιπλέον, «είμαστε η Γενιά Ζ. Είμαστε όλοι κουρασμένοι και έχουμε κακά προγράμματα ύπνου».

Το βίντεο με τους τεχνητούς μαύρους κύκλους της έχει συγκεντρώσει περισσότερα από επτά εκατ. προβολές στο TikTok από τη στιγμή της ανάρτησής του και έχει κυκλοφορήσει και σε άλλα κοινωνικά δίκτυα, όπως το Instagram. Μοντέλα, make up artists και άλλοι δημιουργοί περιεχομένου έχουν αντιγράψει το τρικ της.

«Ανά κάποια χρόνια πάντα εμφανίζεται κάτι τέτοιο, όταν οι άνθρωποι αρχίζουν να κουράζονται από τα πρότυπα ομορφιάς και θέλουν να επαναστατήσουν», εξηγεί η Άμπι Ρόμπερτς, μια makeup artist και δημιουργός περιεχομένου στο TikTok που έχει δημιουργήσει βίντεο στα πρότυπα της Κάρστενς.

Αν και αρκετοί σχολιαστές εκφράζουν την ανακούφισή τους (και σε πολλές περιπτώσεις την… σύγχυσή τους), άλλοι απορρίπτουν το βίντεο, καθώς έχουν μάθει να αντιμετωπίζουν τους μαύρους κύκλους ως κάτι ανεπιθύμητο από μικρή ηλικία. «Δεν έφαγα 18 χρόνια προσπαθώντας να καλύψω αυτά τα πράγματα για να γίνουν ξαφνικά τρέντι», έγραψε ένας χρήστης.

Είναι ρατσιστικοί οι μαύροι κύκλοι;

Από την άλλη, η Σίντι Ουπαλαντάντιουμ, μια 17χρονη ινδικής καταγωγής που ζει στο Νιου Τζέρσεϊ, δεν ενθουσιάζεται με τη νέα τάση: «Οι άνθρωποι από κοινότητες χρώματος ανέκαθεν είχαν μαύρους κύκλους γιατί το δέρμα τους είναι πιο επιρρεπές σε αυτούς», εξηγεί στους Times. «Όταν βλέπω κάποια να το παίρνει αυτό, ένα πράγμα για το οποίο με έχουν κοροϊδέψει, και να το κάνει τάση, αυτό με αναστατώνει λίγο».

Η Ουπαλαντάντιουμ το παρομοιάζει με το «fox-eye», μια τεχνική που πλημμύρισε τα κοινωνικά δίκτυα πέρσι το καλοκαίρι, στην οποία τα καλλυντικά χρησιμοποιούνταν για να μακρύνουν το σχήμα του ματιού. Εκείνοι που το δοκίμαζαν, συχνά αναρτούσαν βίντεο στα οποία τραβούσαν τις εξωτερικές γωνίες των ματιών τους με τα χέρια τους. Το look είχε δεχθεί επικρίσεις καθώς θεωρήθηκε προσβλητικό για τα άτομα ασιατικής καταγωγής.


Για την Ντανιέλ Μαρκάν, άλλη μια δημιουργό που ανάρτησε τη δική της εκδοχή για την τάση, το γεγονός ότι τόνισε τους μαύρους κύκλους της ήταν μια κίνηση αποδοχής των ανασφαλειών της. Στην ανάρτησή της τόνισε ότι στόχος της ήταν να τους τονίσει και να τους παρουσιάσει στον κόσμο με αυτοπεποίθηση.

Τα μηνύματα πίσω από τις καφέ γραμμές

Ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι η τάση αυτή δεν είναι απλώς κάτι που ήρθε τυχαία και θα φύγει με τον ίδιο τρόπο, αλλά υποστηρίζουν ότι στην πραγματικότητα έχει κάτι να μας πει για την κοινωνία και τις συνθήκες στις οποίες ζούμε αυτή τη στιγμή.

«Επικρατεί μια κούραση που ίσως οι νεότερες γυναίκες θέλουν να εκφράσουν με αυτό τον τρόπο», σημειώνει η Ρέιτσελ Γουαϊνγκάρτεν, ιστορικός της ομορφιάς και συγγραφέας.

Υπάρχουν πρόδρομοι αυτής της τάσης με πιο σημαντική τη Μαρκησία Λουίζα Κασάτι, μια ιταλίδα κληρονόμο και μούσα διάσημων καλλιτεχνών, συμπεριλαμβανομένου και του Μαν Ρέι, η οποία είναι γνωστό ότι ζωγράφιζε το κάτω μέρος των ματιών της με κολ. Η Γουαϊνγκάρτεν αποκαλεί αυτή την κίνηση «ύψωση του μεσαίου δαχτύλου απέναντι στις προσδοκίες για τη γυναικεία ομορφιά». Όμως κατά τη γνώμη της, το φαινόμενο των μαύρων κύκλων διαφέρει από άλλες αντισυμβατικές τάσεις στον τομέα της ομορφιάς, όπως είναι για παράδειγμα το γαλλικό concept του «jolie laide», που αναφέρεται στην ομορφιά των ατελειών, των ψεγαδιών ή των ασυνήθιστων χαρακτηριστικών.

«Κατά τη διάρκεια της πανούκλας, οι άνθρωποι προσπαθούσαν να δείχνουν υγιείς», εξηγεί η Γουαϊνγκάρτεν. «Έβαζαν ρουζ στα μάγουλά τους. Στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, υπήρχε απίστευτη στέρηση και οι γυναίκες εξακολουθούσαν να προσπαθούν να φαίνονται όμορφες».

Σήμερα, «οι άνθρωποι θέλουν να εκφράσουν αυτά που περνούν αυτή τη στιγμή σε ένα οπτικό ημερολόγιο ή ένα μικροσκοπικό κομμάτι θεάτρου», εξηγεί. Προειδοποιεί, ωστόσο, ότι οι ακραίες εκδοχές αυτού του look ίσως είναι μια βουβή κραυγή βοήθειας.

Πάντως, οι ιστορικοί πιστεύουν ότι… τάση είναι και θα περάσει. Η Κάθι Πάις, καθηγήτρια αμερικανικής ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια, έγραψε σε e-mail προς τους Times: «Μοιάζει να είναι κάτι εφήμερο, μια αισθητική που εστιάζει στην πανδημική κόπωση, όμως όχι κάτι περισσότερο από αυτό».

Sports in

Ο Ολυμπιακός των 21 Ευρωπαϊκών τελικών επί εποχής Βαγγέλη Μαρινάκη

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης ανέλαβε τα ηνία του Ολυμπιακού το 2010 και εκτός από την ΠΑΕ στηρίζει και τον Ερασιτέχνη, με αποτέλεσμα να είναι ένας από τους κορυφαίους πολυαθλητικούς συλλόγους στον κόσμο

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024