Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον διαβάσαμε την κάρτα της δημοσκόπησης της Metron Analysis για το Mega που αναφερόταν στην αξιολόγηση του κυβερνητικού έργου από τους πολίτες. Στην κορυφή, σύμφωνα με την έρευνα ήταν ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους. Το 64% των πολιτών είχε θετική γνώμη για τον τομέα αυτόν και μόλις 22% εκφράστηκε αρνητικά.

Πολύ ενδιαφέρον στοιχείο αν σκεφτεί κανείς ότι οι θετικές γνώμες για τις ψηφιακές αλλαγές των τελευταίων μηνών είναι πολύ πάνω από τη διαχείριση της πανδημίας, την εγκληματικότητα ή τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Και αν τα στοιχεία της έρευνας αντικατοπτρίζουν πράγματι την άποψη που έχει ο κόσμος για το ψηφιακό κράτος, τότε να πούμε μπράβο στην κυβέρνηση για την επιτυχία της αυτή.

Και σίγουρα ο Κυριάκος Πιερρακάκης, αρμόδιος υπουργός, πιστώνεται αυτή την επιτυχία.

Η κρίση του κοροναϊού επιτάχυνε τις διαδικασίες προκειμένου να εφαρμοστεί το e-gov, προκειμένου να κάνουμε μια σειρά από υπηρεσίες από το σπίτια μας και με το πάτημα ενός κουμπιού.

Ισως δε κάποιος που ασκεί κριτική, που βλέπει τα στραβά της καθημερινότητας και οφείλει να τα αναδείξει, να χαρακτηρίζεται «μίζερος», «γκρινιάρης» ή και «εγκάθετος» από σκοτεινές πολιτικές δυνάμεις που θέλουν να χτυπήσουν την κυβέρνηση.

Ωστόσο, επειδή εχθρός του καλού είναι το καλύτερο κι επειδή το ελληνικό δημόσιο και τους πολιτικούς αν τους «κανακεύεις» τελικά καταλήγουν υπερόπτες κι εγκαταλείπουν στα μισά την προσπάθεια, καλό είναι να ακούγονται και οι διαφορετικές απόψεις.

Διότι αν π.χ. μέναμε στη λογική ότι η κυβέρνηση αύξησε τα λεωφορεία που βγαίνουν στους δρόμους και δεν αναδεικνύαμε τον συνωστισμό μέσα σε αυτά, τότε δεν θα λύνονταν τα προβλήματα.

Ομοίως και στο ψηφιακό κράτος πρέπει να λέμε και τα στραβά του, μπας και ο έρμος πολίτης δικαιωθεί και δεν πάνε χαμένα τα λεφτά που πληρώνει σε φόρους.

Όταν λοιπόν ο ΕΦΚΑ συνεχίζει να είναι η «μαύρη τρύπα» της δημόσιας διοίκησης, τότε δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Γκρεμίζεις και ξαναχτίζεις από την αρχή την οικοδομή.

Όταν ένας πολίτης καταθέτει ηλεκτρονικά αίτημα για ραντεβού με τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ στις 10 Ιουνίου και μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου δεν έχει προγραμματιστεί απολύτως τίποτε, τότε υπάρχει πρόβλημα.

Πώς είναι δυνατόν έξι ολόκληρους μήνες μετά την κατάθεση αιτήματος για ραντεβού προκειμένου να κατατεθούν ορισμένα χαρτιά, να μην υπάρχει ούτε μια ειδοποίηση. Πώς ο ασφαλισμένος να χειροκροτήσει το ψηφιακό κράτος όταν έπειτα από 180 ημέρες δεν κατάφερε ούτε καν τα δικαιολογητικά να καταθέσει, πώς να εμπιστευτεί το λεγόμενο ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους;

Μα είναι μεμονωμένο γεγονός, θα πει κάποιος, αλλά δεν είναι έτσι. Δεκάδες είναι τα παράπονα για δραματικές καθυστερήσεις και για ουρές στον ΕΦΚΑ, στις εφορίες, σε υπουργεία.

Ωραία και καλά τα πιστοποιητικά που βγάζεις από τον υπολογιστή σου. Πολύ ενδιαφέρουσα η αλλαγή που γίνεται σιγά – σιγά στο κράτος. Όμως, ειδικά εν μέσω πανδημίας το κράτος κρίνεται από τα καθημερινά.

Από το ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα κάνουν τη δουλειά τους και δεν θα βολεύονται πίσω από την τηλεργασία. Ότι ειδικά οι εργαζόμενοι πίσω από κάποια γραφεία και γκισέ, που δεν είναι στην πρώτη γραμμή της μάχης, όπως οι γιατροί και οι νοσηλευτές, θα βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών.

Διότι αν ο πολίτης που περιμένει 6 μήνες για να του κλείσουν ραντεβού, και στη συνέχεια θα πρέπει να πάει να καταθέσει χαρτιά που θα περιμένει άλλους 6 μήνες να τα δουν και να κάνουν αυτό που πρέπει, τότε το κράτος έχει πρόβλημα.

Και δεν μπορούμε να μιλάμε για επιτυχίες και τεχνολογικά επιτεύγματα εν έτει 2020. Το να εκδίδεις πιστοποιητικό από το σπίτι σου ή να καταθέτεις αίτηση ηλεκτρονικά, δεν είναι επιτυχία από τη στιγμή που πλέον βρισκόμαστε στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.

Ας μην πανηγυρίζει, λοιπόν, κανείς για τις θετικές γνώμες για το ψηφιακό κράτος. Θέλει πολύ δουλειά και καθόλου εφησυχασμό η προσπάθεια που γίνεται. Ή όπως έλεγε και κάποτε ο Λάκης Λαζόπουλος «μ’ αρέσουν οι παρατηρήσεις, διορθώνομαι».

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο