Το Twitter ανακοίνωσε πως σταματά τη χρήση των «αμφιλεγόμενων» όρων «master», «slave» και «blacklist», χάριν πιο «inclusive» επιλογών, στο ευρύτερο πλαίσιο των αντιδράσεων κατά του ρατσισμού και των διακρίσεων μετά τον θάνατο του Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ στη Μινεάπολη.

«Η συμπεριληπτική (inclusive) γλώσσα παίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όλοι ανήκουν όλοι. Στο Twitter, η γλώσσα που χρησιμοποιούμε στον προγραμματιστικό μας κώδικα δεν αντικατοπτρίζει τις αξίες μας ως εταιρεία ούτε αντιπροσωπεύει τους ανθρώπους που εξυπηρετούμε. Θέλουμε να το αλλάξουμε αυτό. #WordsMatter» αναφέρεται σε σχετικό tweet.

Οι συγκεκριμένοι όροι χρησιμοποιούνται στον προγραμματισμό εδώ και δεκαετίες. Σε παρόμοια κίνηση προέβη και η αμερικανική τράπεζα JPMorgan, καθώς αυξάνονται οι εταιρείες που προβαίνουν σε κινήσεις κατά του ρατσισμού.

Όπως αναφέρει το BBC, ειδικοί εκτιμούν πως η αντικατάσταση των όρων θα μπορούσε να κοστίσει εκατομμύρια δολάρια και να απαιτήσει μήνες.

Στον προγραμματισμό το «master» αναφέρεται στην κύρια έκδοση του κώδικα που ελέγχει τους «slaves», ή τα αντίγραφα. Το «blacklist» χαρακτηρίζει αντικείμενα τα οποία απορρίπτονται αυτόματα, κατά κανόνα απαγορευμένες ιστοσελίδες.

Την Πέμπτη το τμήμα μηχανικών του Twitter παρουσίασε μια σειρά λέξεων που θέλει να αντικαταστήσει, χάριν πιο «ορθών» λέξεων. Μεταξύ αυτών είναι η αντικατάσταση του «whitelist» με το «allowlist» και το «master/slave» με «leader/follower».

Επεξεργασία στα tweets μόνο αν όλοι φοράνε μάσκα

Παράλληλα, το twitter φαίνεται πως λαμβάνει θέση και για το ζήτημα της χρήσης μάσκας που απασχολεί το τελευταίο διάστημα τις ΗΠΑ. Με μια αινιγματική ανάρτηση, η εταιρεία προανήγγειλε ότι θα προβεί σε μια καινοτομία στην πλατφόρμα της, εφόσον όλοι φορέσουν μάσκες.

«Μπορείτε να έχετε ένα κουμπί επεξεργασίας (των αναρτήσεών σας), εφόσον όλοι φορούν μάσκα», έγραψε η εταιρεία στον επίσημο λογαριασμό της στο Τwitter.

Ορισμένοι χρήστες εξέλαβαν την ανάρτηση ως χιουμοριστική, ενώ κάποιοι άλλοι ως πολιτική παρέμβαση. Η εν λόγω ανάρτηση εξαπλώθηκε ταχύτατα, αφού μοιράστηκε μισό εκατομμύριο φορές μέσα σε 12 ώρες και έλαβε περισσότερα από 2 εκατομμύρια «likes».

Παρά τον ενθουσιασμό των χρηστών που προκάλεσε η ανάρτηση, ωστόσο, το twitter φαίνεται ότι δεν σκέφτεται πραγματικά να προχωρήσει στην εν λόγω αλλαγή (το κουμπί επεξεργασίας).

Γράψτε το σχόλιό σας