Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η θέση της Ελλάδας σε έναν κόσμο που αλλάζει

Η θέση της Ελλάδας σε έναν κόσμο που αλλάζει

Δεν έχει νόημα η απλή προσκόλληση στον έναν πόλο, ακόμη και εάν αυτό έχει αποτελέσει βασική σταθερά της εξωτερικής πολιτικής εδώ και δεκαετίες, γιατί ο κόσμος γίνεται πιο περίπλοκος.

Με την πανδημία και την παγκόσμια ύφεση ο κόσμος γύρω μας αλλάζει. Σε μεγάλο βαθμό πρόκειται για αλλαγές που είχαν ήδη δρομολογηθεί από καιρό. Oμως, διαμορφώνουν σταδιακά ένα τοπίο πιο αντιφατικό που αφορά και τη χώρα μας. Τα βασικά γνωρίσματα της νέας συνθήκης τα βλέπουμε να διαμορφώνονται. Eνας κόσμος πιο κατακερματισμός, πιο συγκρουσιακός, πιο ανταγωνιστικός.

Αντί για τη μυθολογία της «παγκοσμιοποίησης» βλέπουμε εμπορικούς πολέμους, τεχνολογικές συγκρούσεις και αναδίπλωση εντός κρατών και περιφερειακών ολοκληρώσεων. Αυτό εντάθηκε στην περίοδο της πανδημίας, όταν τα κράτη διαπίστωσαν ότι η εξάρτηση από την παγκόσμια αγορά μπορεί να είναι ακόμη και μοιραία όταν π.χ. αναζητούσαν μάσκες και προστατευτικό εξοπλισμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ερχεται η εποχή του κινεζικού δράκου; – Τι σκέφτονται να κάνουν οι ΗΠΑ

Οι Ηνωμένες Πολιτείες, αντιμέτωπες με όλα τα προβλήματα της εποχής Τραμπ, αδυνατούν να έχουν τον ίδιο ηγετικό ρόλο, όμως την ίδια στιγμή προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο εκβιαστικές απέναντι στους συμμάχους και επιθετικές απέναντι στους ανταγωνιστές τους οξύνοντας την αστάθεια στον πλανήτη, σε μια εποχή που η πανδημία δείχνει την ανάγκη μεγαλύτερη διεθνούς συνεργασίας.

Την ίδια ώρα η Κίνα διεκδικεί να παίξει όλο και πιο αναβαθμισμένο ρόλο, πιέζει να κάνει επενδύσεις, αλλά συχνά ταυτόχρονα εξάγει και το ιδιαίτερο μοντέλο της για την εργασία και την επιχειρηματικότητα που δεν ταιριάζει πάντα με αυτό που θεωρούμε προστασία της εργασίας και του συνολικού κοινωνικού συμφέροντος.

Η Ευρώπη γίνεται το πεδίο ευρύτερων ανταγωνισμών και αδυνατεί να βρει εκείνο τον βαθμό συνεννόησης που θα έδινε πραγματικά ευρωπαϊκές λύσεις και διεξόδους στις μεγάλες προκλήσεις της εποχής μας.

Ολα αυτά διαμορφώνουν ένα τοπίο πιο σύνθετο και για χώρες όπως η δική μας. Δείχνουν ότι δεν έχει νόημα η απλή προσκόλληση στον έναν πόλο, ακόμη και εάν αυτό έχει αποτελέσει βασική σταθερά της εξωτερικής πολιτικής εδώ και δεκαετίες, γιατί ο κόσμος γίνεται πιο περίπλοκος. Ούτε βέβαια αρκεί η απλή προσπάθεια «ισορροπιών», γιατί αυτές απαιτούν και ένα οικονομικό και πολιτικό βάθος. Πιο αναγκαία φαντάζει η προσπάθεια εσωτερικής ανασυγκρότησης, οικονομικής και κοινωνικής, για να αντέξουμε τους κραδασμούς της νέας εποχής.

Sports in

Ο Ολυμπιακός είναι η μεγαλύτερη διαφήμιση για το ελληνικό ποδόσφαιρο στην Ευρώπη

Μια τεράστια βραδιά για τον Ολυμπιακό, με τους «ερυθρόλευκους» να κάνουν την διαφορά

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024