Συνεχίζονται οι έρευνες στο σημείο συντριβής του ελικοπτέρου, στην περιοχή Καλαμπάσας, που προκάλεσε το θάνατο 9 ατόμων μεταξύ των οποίων ο Κόμπι Μπράιαντ και η 13χρονη κόρη του Τζιάνα.

Τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος παραμένουν μέχρι στιγμής άγνωστα, ενώ αργά χθες βράδυ, ανασύρθηκαν τρεις σοροί από τα συντρίμμια του ελικοπτέρου.

Στην Καλιφόρνια, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Συγκοινωνιών, (National Transportation Safety Board/ NTSB) ανέλαβε τη διερεύνηση, με αποστολή 18μελους ομάδας ειδικών στο σημείο της συντριβής.

Ο κόσμος, που παραμένει συγκλονισμένος από το χαμό του Κόμπι Μπράιαντ, δείχνει έντονο ενδιαφέρον για τον προσδιορισμό των αιτίων του μοιραίου δυστυχήματος.

Έτσι, άνθρωποι που κατέχουν εξειδικευμένες γνώσεις αλλά και άλλοι που απλώς εικάζουν, μιλούν για περιορισμένη ορατότητα στην οποία οφείλεται η πτώση του ελικοπτέρου.

Στις περισσότερες των περιπτώσεων, ως ένοχος εμφανίζεται ο πιλότος, ο οποίος σύμφωνα με τις εικασίες, συνέχιζε να πετά επί πολλή ώρα «στα τυφλά», λόγω της χαμηλής και πυκνής νέφωσης.

Θα ελεγχθούν όλες οι παράμετροι

Σύμφωνα με τους επικεφαλής της επιχείρησης διερεύνησης του δυστυχήματος, θα ελεγχθούν όλες οι παράμετροι: Χειρισμοί, η κατάσταση ετοιμότητας και διαύγειας του κυβερνήτη, πτητική καταλληλότητα του ελικοπτέρου, η δομική του αντοχή όπως και η κατάσταση των κινητήρων του.

Θα εξεταστούν επίσης τα μητρώα συντήρησης του ελικοπτέρου και το ιστορικό του κυβερνήτη. Παράλληλα, διευκρινίστηκε πως δεν υπήρχε μαύρο κουτί διότι απλώς δεν υφίστατο λόγος να υπάρχει τέτοιου είδους καταγραφικό μέσον σε ένα ελικόπτερο-«ταξί».

Το ελικόπτερο Sikorsky S-76B πετούσε μέσα στη χαμηλή νέφωση και την ομίχλη, τηρώντας τους κανόνες πτήσης «Special VFR» (Special Visual Flight Rules) δηλαδή πτήση με προσανατολισμό εξ όψεως, κατόπιν ειδικής άδειας από το κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το σκάφος πετά υπ’ ευθύνη του χειριστή, λόγω μειωμένης ορατότητας. Θεωρείται σπάνια η αίτηση για χορήγηση άδειας πτήσης αυτής της κατηγορίας, παρόλο που δεν αποκλείεται.

Πτήση στα «τυφλά»

Σύμφωνα με τον ξένο Τύπο, το ελικόπτερο βρισκόταν πάνω από το Μπούρμπανκ, περιμένοντας να πάρει άδεια από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας την στιγμή που η περιοχή είχε «βυθιστεί» στην ομίχλη.

Μάλιστα σύμφωνα με την Daily Mail, o πιλότος στηρίχθηκε στις δικές του δυνάμεις, εμπιστευόμενος την όραση του και όχι στα πτητικά όργανα του ελικοπτέρου λίγο πριν την συντριβή που βύθισε στο πένθος όλη τη υφήλιο.

Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν οι τελευταίες συνομιλίες ανάμεσα στον κυβερνήτη του Sikorsky και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Ο πιλότος ακούγεται να ενημερώνει τον πύργο ελέγχου ότι ακολουθεί διαπολιτειακούς αυτοκινητοδρόμους, έτσι ώστε να παραμένει σε οπτική επαφή με συγκεκριμένα ορόσημα. Αλλάζοντας από τον έναν αυτοκινητόδρομο στον άλλον, το ελικόπτερο κάποια στιγμή αποκόπτεται από τον έλεγχο. Πριν εξαφανιστεί και από το ραντάρ, ένας ελεγκτής ακούγεται να προειδοποιεί τον κυβερνήτη ότι «πετά υπερβολικά χαμηλά».

Δύσκολη η περιοχή της συντριβής

Ο 41χρονος πρώην σταρ των Λέικερς ταξίδευε με το ιδιωτικό του ελικόπτερο. Είχε απογειωθεί από το Όραντζ Κάουντι, όπου ζει η οικογένεια Μπράιαντ, και κατέπεσε, υπό ομιχλώδεις συνθήκες, περί τα 30 μίλια βορειοδυτικά του Λος Άντζελες, σε μία ιδιαίτερα δύσβατη περιοχή.

Τελικός προορισμός των επιβαινόντων ήταν η ακαδημία μπάσκετ του πρώην μπασκετμπολίστα.

Ο σερίφης Άλεξ Βιλανουέβα γνωστοποίησε πως το ελικόπτερο συνετρίβη σε μία «πολύ δύσκολη περιοχή» και, όπως τόνισε, τα σωστικά συνεργεία αντιμετώπισαν ιδιαίτερες δυσκολίες για να καταφέρουν να προσεγγίσουν στο σημείο. Τα συντρίμμια, όπως είπε, είχαν διασκορπιστεί σε απόσταση 100 μέτρων.

 

Γράψτε το σχόλιο σας