Η Elva, όπως ονομάζεται το speedster που αποκάλυψε η McLaren προφανώς δεν αντλεί την ταυτότητα του από τον τόπο εξορίας του Ναπολέοντα αλλά από την ομώνυμη McLaren-Elva M1A, το αγωνιστικό που σχεδιάστηκε από τον Bruce McLaren και διαγωνιζόταν τις δεκαετίες ’60 και ’70 στο Group 7. Από την ίδια «πηγή» είναι εμπνευσμένη και η σχεδίασή της, ιδίως οι θελκτικές καμπύλες των πίσω θόλων όσο και οι μεγάλες εισαγωγές αέρα πίσω από το cockpit.

Σε ό,τι αφορά την θέση της στην τριπλέτα της Ultimate Series, σύμφωνα με τις συστάσεις, αν η Senna είναι σχεδιασμένη για καταιγιστικές επιδόσεις σε πίστα και η Speedtail για να διασχίζει μεγάλες αποστάσεις προσφέροντας απαράμιλλη ταχύτητα αλλά και άνεση, η σύλληψη και η υλοποίηση της Elva προσανατολίζονται στην οδηγική απόλαυση.

Όπως ακριβώς και η αγωνιστική προγονός της, η νέα Elva δεν διαθέτει οροφή, παρμπρίζ ή παράθυρα ενώ, διαθέτει τις μικρότερες δυνατές πόρτες οι οποίες έχουν ένα και μόνο σημείο στήριξης και άρθρωσης για λόγους που άπτονται στη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα. Αν και επί του παρόντος η McLaren δεν δημοσιοποιεί στοιχεία για το μέγεθος το βάρους, αυτό δεδομένα αναμένεται να «πέσει» χαμηλότερα από αυτό της Senna η οποία σταματά στα 1.198 κιλά με δεδομένο ότι οι Βρετανοί κάνουν λόγο για την ελαφρύτερη σύγχρονη McLaren.

Μία από τις ομολογουμένως πολλές ιδιαιτερότητες της Elva είναι η παρουσία ενός σοφιστικέ κινούμενου ανεμοθώρακα ο οποίος αποτελεί καρπό εξαντλητικής αεροδυναμικής εξέλιξης και υπόσχεται να καθοδηγεί τη ροή αέρα πάνω από τα κεφάλια των επιβαινόντων παρά την απουσία παρμπρίζ. Σε κάθε περίπτωση, η βρετανική φίρμα θα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής και τοποθέτησης μιας γυάλινης επιφάνειας σε περίπτωση που ο οδηγός δεν επιθυμεί την υπέρμετρη έκθεση στα στοιχεία τη φύσης και δη με τις ταχύτητες που προσφέρει η Elva.

Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς με δεδομένο τον προσανατολισμό της έκδοσης τόσο το πλαίσιο όσο και το αμάξωμα κατασκευάζονται από ανθρακόνημα ενώ το ίδιο ισχύει και για πολλά μέρη του εσωτερικού όπως τα καθίσματα που κατασκευάζονται επίσης από το συγκεκριμένο ελαφρύ υλικό. Για τους προφανείς λόγους επενδύονται από αδιαβροχοποιημένο δέρμα.

Ο πίνακας οργάνων και το τιμόνι μπορούν να μετακινηθούν καθ’ ύψος προς όφελος της καλύτερης ορατότητας από τον οδηγό ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει το γνώριμο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης της McLaren το οποίο φιλοξενείται σε κάθετου προσανατολισμού οθόνη αφής.

Εξίσου αναμενόμενα η Elva εφοδιάζεται με μια τροποποιημένη εκδοχή του V8 κινητήρα των 4,0 λίτρων που εξοπλίζει την Senna και ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 815 ίππους χάρη σε ένα νέο σύστημα ψύξης και την βελτίωση του συστήματος εξαγωγής το οποίο κατασκευάζεται από τιτάνιο.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα ημιαυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων το οποίο μεταδίδει την κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.

Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι χρόνος επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα ενώ το 0-200 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται ταχύτερα κατά 1/10 του δευτερολέπτου σε σχέση με την Senna.

Τις προδιαγραφές της εκκεντρικής McLaren συμπληρώνουν, υδραυλική ενεργή ανάρτηση, carbon κεραμικά δισκόφρενα ενώ όπως έχουν ήδη ανακοινώσει οι Βρετανοί, η Elva θα κατασκευαστεί σε 399 αντίτυπα μέγεθος που την καθιστά σπανιότερη από την Senna η οποία διατέθηκε σε 500 αλλά λιγότερο συλλεκτική από την Speedtail με το τιράζ των 106 μονάδων.

Γράψτε το σχόλιο σας