Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Toyota Yaris 2020: Η επόμενη ημέρα

Toyota Yaris 2020: Η επόμενη ημέρα

Με αφετηρία μια νέα πλάτφορμα, ένα νέο υβριδικό σύνολο τέταρτης γενιάς που συνδυάζει τρικύλινδρο 1,5 λίτρου με ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρίες ιόντων λιθίου και ολιστικά αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά τόσο σε ό,τι αφορά την αποδοτικότητα και την ισχύ όσο και την οδική του συμπεριφορά του, το ιαπωνικό supermini συστήνει την πιο ώριμη εκδοχή του.

H ιαπωνική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια της νέας, τέταρτης γενιάς του Yaris η οποία με αφετηρία μια νέα αρχιτεκτονική, στη λογική της TNGA,  ένα νέο υβριδικό σύνολο τέταρτης γενιάς με βάση τρικύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρου και φυσικά σειρά αναβαθμίσεων σε κάθε πτυχή του, υπόσχεται να εξασφαλίσει μια ακόμα σελίδα επιτυχίας στο δημοφιλές supermini.

Ξεκινώντας από τις αναλογίες του, η νέα πλατφόρμα η οποία φέρει την κωδική ονομασία GA-B και επί της ουσίας αποτελεί την εκδοχή της αρχιτεκτονικής TNGA όπου βασίζονται τα νεότερα μοντέλα της Toyota, έχει μεταβάλλει τα φυσικά μεγέθη του νέου Yaris τόσο προς όφελος της ευρυχωρίας του θαλάμου επιβατών όσο και της οδικής του συμπεριφοράς και της ευελιξίας του.

Έτσι, αν και αντίθετα με τις συνήθεις τάσεις το συνολικό μήκος του νέου Yaris έχει μειωθεί οριακά σε 3,94 μέτρα, ταυτόχρονα, το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 5,0 εκατοστά με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το εσωτερικό του.

Τις νέες αναλογίες του συμπληρώνουν το κατά σχεδόν 5,0 εκατοστά αυξημένο πλάτος που σε συνδυασμό με το μειωμένο ύψος κατά περίπου 4,0 εκατοστά, συντείνουν σε μια πιο δυναμική εικόνα συνεπικουρούμενης της αισθητικής γραμμής του.

Επίσης, όπως σημειώνει η Toyota, η μείωση του ύψους δεν έχει αλλοιώσει τον διαθέσιμο χώρο καθ΄ύψος για τους επιβαίνοντες καθώς, υπάρχει αντίστοιχη μετατόπιση προς τα κάτω των καθισμάτων ενώ συντείνει στο χαμηλότερο και καλύτερο κέντρο βάρους (-1,5 εκ.), αντιστοιχίζοντας την νέα πιο δυναμική εικόνα του Yaris και με μια ανάλογη οδική συμπεριφορά.

Σε αυτόν τον τομέα η Toyota έχει υλοποιήσει σειρά βελτιώσεων, ξεκινώντας από την ενίσχυση της στρεπτικής ακαμψίας του πλαισίου και περνώντας στη διαφοροποίηση της γεωμετρίας της ανάρτησης που αποτελείται από γόνατα MacPherson στον μπροστινό άξονα και ημιάκαμπτο άξονα, πίσω, προς όφελος της μείωσης των τριβών αλλά και, με την αξιοποίηση πιο μαλακών ελατηρίων πίσω, στην ενίσχυση της άνεσης.

Επίσης βελτιωμένο προδιαγράφεται το σύστημα διεύθυνσης το οποίο υπόσχεται υψηλότερη και ταχύτερη απόκριση χάρη στην αναχαρτογράφηση του ηλεκτρικού συστήματος υποβοήθησης.

Στα σπλάχνα του νέου Yaris, παρεπιδημεί ένα νέας γενιάς υβριδικό σύνολο το οποίο συνδυάζεται με ένα ριζικά βελτιωμένο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) το οποίο υπόσχεται υψηλότερη και αμεσότερη απόκριση και εξάλειψη του φαινομένου αναντιστοιχίας ανάμεσα στην θέση του δεξιού πεντάλ και στον ρυθμό επιτάχυνσης.

Επίκεντρο του νέου υβριδικού συνόλου αποτελεί ένας τρικύλινδρος κινητήρας 1,5 λίτρου ο οποίος μιμείται την μηχανολογική υποδομή και τη λειτουργία του μεγαλύτερου βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων που συναντάμε στην νέα Corolla.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι οι μπαταρίες που αναλαμβάνουν να τροφοδοτούν το ηλεκτρικό μοτέρ με το οποίο συνδυάζεται ο παραπάνω κινητήρας, είναι πλέον ιόντων λιθίου αντί νικελίου μετάλλου. Αυτό, εκτός από τα πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά τη σχέση βάρους/απόδοσης των μπαταριών σημαίνει ότι οι συστοιχίες επαναφορτίζονται ταχύτερα στοιχείο που σύμφωνα με την Toyota, θα καθιστά εφικτή την ολοκλήρωση του 80% των αστικών διαδρομών με την χρήση αποκλειστικά ηλεκτρικής ενέργειας.

Σύμφωνα με τις συστάσεις, το νέο υβριδικό σύνολο είναι επίσης κατά 27% ελαφρύτερο σε σχέση με το παρελθόν, ποσοστό που σε απόλυτα μεγέθη μεταφράζεται σε εξοικονόμηση βάρους 20 κιλών.

Επί του παρόντος η Toyota δεν δημοσιοποιεί στοιχεία για τα μεγέθη εκπομπών ρύπων και την ισχύ του νέου υβριδικού  συνόλου  καθώς εκκρεμεί η διαδικασία έγκρισης τύπου, σημειώνοντας μόνο ότι το νέο Yaris είναι κατά 20% αποδοτικότερο από την προηγούμενη γενιά του ενώ προσφέρει και κατά 15% αυξημένη ισχύ.

Κατ΄εκτίμηση, στην πρώτη περίπτωση, αν δεν υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις από το νέο αυστηρότερο πρωτόκολλο μετρήσεων WLTP, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του νέου υβριδικού Yaris θα πρέπει να κυμανθούν περί τα 65 γρ./ χλμ. ενώ σε ό,τι αφορά την ισχύ θα ανέλθει στους 115 ίππους.

Την γκάμα κινητήρων του νέου Yaris θα συμπληρώσει επίσης μια έκδοση η οποία θα εφοδιάζεται με τον παραπάνω τρικύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρου χωρίς την ηλεκτρική επικούρηση ο οποίος θα προσφέρει τη δυνατότητα συνδυασμού με του με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή CVT ενώ στη συνέχεια, θα προστεθεί στην γκάμα και ένας ακόμα τρικύλινδρος 1,0 λίτρου ο οποίος αναμένεται να συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους χαρακτηριστικά του, το Yaris διαθέτει και ένα αναλόγως των υπολοίπων στοιχείων του αναβαθμισμένο εσωτερικό το οποίο παραπέμπει σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το head-up display των 10 ιντσών. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει μια ευμεγέθης οθόνη αφής για τις λειτουργίες του infotainment η οποία ενσωματώνει ως standard λειτουργικά Android και Apple, ενώ η εικόνα συμπληρώνεται από την παρουσία μιας οθόνης TFT στο κέντρο του πίνακα οργάνων.

Επίσης, εκτός από την επιπλέον ευρυχωρία που εγγυάται η νέα γενιά του Yaris χάρη στην πιο αποδοτική διάταξη που εγγυάται η νέα πλατφόρμα αλλά και το χαμηλότερα τοποθετημένο κάθισμα του οδηγού (-3,6 εκ.) είναι σαφές ότι το ιαπωνικό supermini διαθέτει ένα καλύτερο μείγμα από υψηλής ποιότητας υλικά, ενώ επενδύει και σε υψηλότερου status εξοπλισμό στον οποίο συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, θερμαινόμενο τιμόνι, ατμοσφαιρικό φωτισμό και σύστημα επαγωγικής φόρτισης για  smartphones.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και σε όρους ασφάλειας καθώς το Yaris είναι το πρώτο μοντέλο στον κόσμο που διαθέτει κεντρικούς αερόσακους οι οποίοι τοποθετούνται στην εσωτερική πλευρά των καθισμάτων ενώ ενσωματώνει και την σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας της ιαπωνικής φίρμας (Toyota Safety Sense).

Sports in

Ειρωνική ανάρτηση της Τράμπζονσπορ προς τους παίκτες της Φενέρ: «Νομίζαμε ότι είσαστε ποδοσφαιριστές…»

Η… ειρωνική απάντηση της Τραμπζονσπόρ στους παίκτες της Φενέρμπαχτσε.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Τρίτη 19 Μαρτίου 2024