Με αφορμή την βρετανική ημέρα χωρίς ρύπους, η Nissan ένωσε τις δυνάμεις με την περιβαλλοντικά ενσυνείδητη εταιρεία παρασκευής παγωτού, Mackie’s of Scotland, δημιουργώντας, με αφετηρία το αμιγώς ηλεκτροκίνητο e-NV200, ένα μηδενικών ρύπων κινητό υπαίθριο παγωταζίδικο.

Ο λόγος που επελέγη η συγκεκριμένη χρήση του επαγγελματικού μοντέλου και όχι μια ενδεχομένως πιο ορθόδοξη δραστηριότητα είναι η γενική διαπίστωση ότι λόγω της ιδιαιτερότητας διατήρησης και μεταφοράς παγωτού, τα συγκεκριμένα van κατά πλειονότητα πετρελαιοκίνητα, χρειάζεται να παραμένουν με τον κινητήρα σε λειτουργία ακόμα και όταν βρίσκονται σε στάση, προκειμένου να τροφοδοτούν με ενέργεια τα ενσωματωμένα ψυγεία που διαθέτουν.

Ως αποτέλεσμα η συγκεκριμένη δραστηριότητα, απαιτεί αφενός πολύ ενέργεια και αφετέρου αποτελεί μια από τις πλέον ρυπογόνες με δεδομένη την απαίτηση για συνεχή λειτουργία του κινητήρα ακόμα και σε στάση.

Έτσι, στην περίπτωση του πρωτότυπο e-NV200 εκτός από τη δεδομένα ηλεκτρική λειτουργία του συνόλου με το οποίο εφοδιάζεται και το οποίο τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου, η Nissan αποφάσισε να αντιμετωπίσει τις αυξημένες απαιτήσεις σε ενέργεια τοποθετώντας και ένα δεύτερο «σετ» μπαταριών αλλά και φωτοβολταϊκά στοιχεία τα οποία αναλαμβάνουν την φόρτισή τους.

Η δεύτερη αυτή μπαταρία δεν έχει κατασκευαστεί εξαρχής για τις ανάγκες της συγκεκριμένης πρωτότυπης έκδοσης, αλλά ανήκει στο είδος του Energy Roam. Πρόκειται για ένα σύστημα αποθήκευσης και παροχής ενέργειας το οποίο παρουσίασε προσφάτως η Nissan και επί της ουσίας αποτελείται από τις μπαταρίες οι οποίες αρχικά εξόπλιζαν την πρώτη γενιά του ηλεκτροκίνητου Nissan Leaf.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα επανάχρησης μπαταριών οι οποίες έχουν μεν ολοκληρώσει τον αυτοκινητιστικό κύκλο ζωής τους αλλά παραμένουν καθ΄όλα λειτουργικές και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για άλλες ανάγκες αποθήκευσης και παροχής ενέργειας. Κατ΄αυτόν τον τρόπο αυξάνουν τον κύκλο ζωής τους για πολλά χρόνια, πριν χρειαστεί να ανακυκλωθούν και ότι αυτό συνεπάγεται.

Στην προκειμένη περίπτωση, χρησιμοποιούνται δύο μονάδες Energy Roam οι οποίες έχουν συνδυαστική απόδοση 1,4 kWh και μπορούν να επαναφορτιστούν σε οικιακό δίκτυο, σε διάστημα μίας ώρας ή σε δύο-τέσσερις ώρες μέσω των φωτοβολταϊκών στοιχείων με τα οποία εφοδιάζεται το van.

Παράλληλα με τα ενεργειακά προβλήματα που επεδίωξε να αντιμετωπίσει, η Nissan επιχείρησε να βελτιώσει και τις παρεχόμενες υπηρεσίες, τοποθετώντας εξωτερικά τα ψυγεία και τη συσκευή για το παγωτό μηχανής. Επίσης το ρόλο της κόρνας με την οποία τα παγωτατζίδικα δήλωναν την παρουσία τους έχει αντικατασταθεί από την σύγχρονη τεχνολογία που δίνει το στίγμα του από τα μέσα κοινωνικής δίκτύωσης.

Πλην της πρωταρχικής του λειτουργίας ως επαγγελματικού van με συγκεκριμένη δραστηριότητα, αξίζει να σημειωθεί ότι το ηλεκτρικό van δυνητικά θα μπορούσε να αποφέρει έσοδα στον ιδιοκτήτη του όντας παρκαρισμένο έξω από το σπίτι του. Σύμφωνα με το σχεδιασμό της Nissan, τα ηλεκτρικά της μοντέλα θα μπορούν να συνδέονται στο ηλεκτρικό δίκτυο, αποθηκεύοντας ενέργεια όταν υπάρχει πλεόνασμα και επαναδιοχετεύοντάς την στο δίκτυο όταν αυτό απαιτείται, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του ατομικού σταθεροποιητή τάσης και παρόχου.

Σε ό,τι αφορά το αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο με το οποίο εξοπλίζεται δεν διαφέρει από τις διαθέσιμες εμπορικά ηλεκτρικές εκδόσεις του ιαπωνικού van. Πρόκειται για την έκδοση με την μεγαλύτερη μπαταρία 40 kWh η οποία στην προκειμένη περίπτωση και με δεδομένο το επιπλέον βάρος του εξοπλισμού υπόσχεται αυτονομία 200 χλμ. και τροφοδοτεί ηλεκτρικό μοτέρ 109 ίππων. Η επαναφόρτιση απαιτεί 7,5 ώρες μέσω του wallbox 7kW.

Όσο για τους λόγους που η Nissan αποφάσισε να δημιουργήσει ένα τέτοιο concept, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Kalyana Sivagnanam, διευθύνων σύμβουλος της Nissan Motor (GB) Ltd,: «Όλος ο κόσμος απολαμβάνει το παγωτό, αλλά οι καταναλωτές έχουν όλο και μεγαλύτερη επίγνωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την παραγωγή τέτοιων απολαυστικών γεύσεων, καθώς και του τρόπου που φτάνουν σε μας. Αυτό το έργο είναι μια ιδανική επίδειξη της στρατηγικής Intelligent Mobility της Nissan, εφαρμόζοντας την εμπειρία εδώ και δέκα ετών στα EV, καθώς και την πρόοδο στην τεχνολογία μπαταριών, ώστε να προσφέρουμε καθαρότερες λύσεις ισχύος για την κινητικότητα, με τρόπους που οι πελάτες μας ίσως δεν φαντάζονται. Με την εξάλειψη των επιβλαβών εκπομπών ρύπων και την αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, μπορούμε να βοηθήσουμε να γίνει ο κόσμος μας καλύτερος για όλους».

Γράψτε το σχόλιό σας