Κανόνες για τα ηλεκτρικά πατίνια αναμένεται να θεσπίσει το Παρίσι, επιβάλλοντας πρόστιμα σε όσους τα χρησιμοποιούν στα πεζοδρόμια. Επίσης θα οριστούν συγκεκριμένοι χώροι στάθμευσης και ετήσιο τέλος στις διαχειρίστριες εταιρείες.

Ενόψει της υιοθέτησης νόμου για τα ηλεκτρικά πατίνια, που θα κατατεθεί στο κοινοβούλιο εντός του έτους, το δημοτικό συμβούλιο της γαλλικής πρωτεύουσας αποφάσισε να επιβάλει πρόστιμο ύψους 135 ευρώ σε όποιον κυκλοφορεί στο πεζοδρόμιο. Το πρόστιμο σε όσους μπλοκάρουν τα πεζοδρόμια παρκάροντας εκεί τα πατίνια τους, θα φτάνει τα 35 ευρώ, ενώ δημοτικοί υπάλληλοι θα αναλάβουν να τα απομακρύνουν.

Ο δήμος, αν και στηρίζει τους νέους τρόπους μετακίνησης που αντικαθιστούν τα ρυπογόνα οχήματα, τόνισε ότι η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών, που αυξάνεται ραγδαία, θέτει σε κίνδυνο τους πεζούς, ιδίως τους ηλικιωμένους και τα μικρά παιδιά. Επίσης στάθμευσή τους εμποδίζει τους γονείς με καροτσάκια και τα άτομα με αναπηρία.

Μέχρι τα τέλη του έτους η πόλη θα δημιουργήσει περίπου 2.500 χώρους στάθμευσης για τα ηλεκτρικά πατίνια, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο να αφήνονται υποχρεωτικά στα καθορισμένα σημεία.

Εννέα εταιρείες –μεταξύ των οποίων και οι καλιφορνέζικες Lime και Bird– λειτουργούν σήμερα περίπου 15.000 ηλεκτρικά πατίνια στο Παρίσι. Ο αριθμός αυτός εκτιμάται ότι θα αυξηθεί σε 40.000 μέχρι το τέλος του έτους. Εταιρείες όπως οι Bolt, Wind και Voi έχουν επίσης ρίξει στην κυκλοφορία εκατοντάδες πατίνια.

Οι εταιρείες θα πρέπει να πληρώνουν ετήσιο τέλος ύψους τουλάχιστον 50 ευρώ ανά ηλεκτρικό πατίνι, για τα πρώτα 499. Το τέλος θα φτάνει τα 65 ευρώ ανά πατίνι για τις εταιρείες που έχουν περισσότερα από 3.000.

Τον Δεκέμβριο, ο δήμος της Μαδρίτης επέβαλε στις εταιρείες Voi, Wind και Lime να απομακρύνουν τα ηλεκτρικά πατίνια από τους από τους δρόμους, με το σκεπτικό ότι δεν τηρούσαν τον κανονισμό που όριζε σε ποιες περιοχές επιτρεπόταν να κυκλοφορούν.

Στη Γερμανία πάντως η κυβέρνηση ενέκρινε την κυκλοφορία των «οχημάτων με ηλεκτροκίνηση χωρίς κάθισμα», αλλά και των ηλεκτρικών μονόκυκλων.

«Θέλουμε να ανοίξουμε νέους δρόμους για μια πιο σύγχρονη, υγιεινή και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ. Πρόσθεσε ότι πρόκειται για «μια πραγματική εναλλακτική λύση, ιδανική για να καλύψει κανείς το τελευταίο χιλιόμετρο από τον σταθμό του μετρό ή τη στάση του λεωφορείου μέχρι το σπίτι του ή την εργασία του».

«Αν τα ηλεκτρικά πατίνια επιτραπούν στα πεζοδρόμια, θα αυξηθούν τα δυστυχήματα», ανέφερε ωστόσο στέλεχος ασφαλιστικής εταιρείας στην εφημερίδα Neuen Osnabrucker Zeitung. «Η ταχύτητα των 11,9 χιλιομέτρων την ώρα», εξήγησε, «είναι τουλάχιστον διπλάσια από εκείνη με την οποία κυκλοφορούν οι πεζοί και επομένως για  συνιστά κίνδυνο».

«Τα ηλεκτρικά πατίνια θα προκαλέσουν μια νέα ζώνη συγκρούσεων στο ήδη επιβαρυμένο αστικό τοπίο», σχολίασε ο Όλιβερ Μάλτσοβ, εκπρόσωπος του αστυνομικού συνδικάτου GdP.

Από τα τέλη του 2017 τουλάχιστον 1.500 άνθρωποι νοσηλεύτηκαν στις ΗΠΑ εξαιτίας ατυχημάτων με ηλεκτρικά πατίνια, ανέφερε τον Φεβρουάριο ο οργανισμός Consumer Reports, ενώ αμερικανικά μέσα ενημέρωσης έκαναν λόγο για τέσσερα θανατηφόρα δυστυχήματα.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Γράψτε το σχόλιο σας