H γερμανική φίρμα αποκαλύπτει από την έκθεση του Los Angeles, υπό την μορφή ενός επιβλητικού τετράθυρου coupe και αμιγώς ηλεκτροκίνητου πρωτότυπου το επόμενο βήμα της σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση, το οποίο όπως αφήνει να εννοηθεί το e-tron GT φιλοδοξεί να φέρει σε δύσκολη θέση την Tesla και το Model S.

Aν και προς το παρόν το e-tron GT, συνοδεύεται από το status του concept car, σύμφωνα με τις συστάσεις, δεν αναμένεται να υπάρξουν σημαντικές διαφοροποιήσεις στη σχεδίαση ή στις τεχνικές προδιαγραφές του όταν μετουσιωθεί σε έκδοση παραγωγής, αποτελώντας το δεύτερο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της μετά το ήδη γνωστό SUV e-tron και το πρώτο ηλεκτρικό στην εξέλιξη του οποίου εμπλέκεται η Audi Sport.

Πίσω από τις καλοσχηματισμένες επιφάνειες του, βρίσκεται μια αρχιτεκτονική αντίστοιχη της επίσης ηλεκτροκίνητης Porsche Taycan με την οποία, σύμφωνα με τις συστάσεις, μοιράζεται το 60% των μερών του.

Αυτό συνεπάγεται ότι το ηλεκτρικό σύνολο με το οποίο εφοδιάζεται, αποτελείται από δύο μοτέρ -ένα για κάθε άξονα- που του εξασφαλίζουν ισχύ 590 ίππων και τη δυνατότητα τετρακίνησης. Σύμφωνα με τις συστάσεις, τα παραπάνω μεγέθη θα επιτρέπουν την επιτάχυνση του e-tron GT από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα και από 0-200 χλμ./ώρα σε 12 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 240 χλμ./ώρα.

Τα δύο μοτέρ τροφοδοτούν μπαταρίες απόδοσης 90 kWh που χάρη σε ηλεκτρικό κύκλωμα 800V, με την χρήση υπεταχυφορτιστή θα μπορούν να αναπληρώσουν το 80% της ενέργειάς τους σε μόλις 20 λεπτά. Παράλληλα, το e-tron GT διαθέτει και σύστημα επαγωγικής φόρτισης 11 kW. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, μια πλήρης επαναφόρτιση θα προσφέρει αυτονομία άνω των 400 χλμ. βάσει του αυστηρότερου πρωτοκόλλου WLTP.

Στις ιδιαιτερότητες του ηλεκτροκίνητου χαρακτήρα συγκαταλέγεται και η δυνατότητα οδήγησης με την χρήση ενός πεντάλ σε περίπτωση που ο οδηγός το επιλέξει προκειμένου να μεγιστοποιήσει την ανάκτηση ενέργειας.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η κατασκευή του e-tron GT έχει υλοποιηθεί με την εκτεταμένη χρήση αναθρακονήματος και αλουμινίου, ενώ χάρη σε μια ιδιαιτέρως αποδοτική διάταξη, το γερμανικό supercar έχει ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους. Συνδυαστικά με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του και παρά το συνολικό βάρος το οποίο αναμένεται να βρεθεί κοντά στους δύο τόνους, τα οδικά χαρακτηριστικά του θα είναι αντάξια ενός τετράθυρου supercar.

Σε σχεδιαστικό επίπεδο αξίζει να σημειωθεί ότι το μήκους 4,96 μέτρων, πλάτους 1,96 μέτρων και ύψους 1,37 μέτρων σκαρί του, δεν πρόκειται να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά του στην έκδοση παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων των τροχών που αν και πρόκειται να υιοθετήσουν ένα πιο παραδοσιακό σχεδιασμό θα διατηρήσουν το διαμέτρημα των 22 ιντσών.

Αναφερόμενος στη σχεδίαση, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Audi, Marc Lichte, ανέφερε ότι «πρόκειται για ένα design το οποίο το σκίτσο μεταφέρεται αυτούσιο στην πραγματικότητα».

Σε ό,τι αφορά τις δεδομένες ιδιαιτερότητες ενός ηλεκτροκίνητου, η απουσία συμβατικού κινητήρα έχει πολλά πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά την αεροδυναμική καθώς επιτρέπει ένα εντελώς επίπεδο κάτω μέρος και την παρουσία ενός πολύ μεγαλύτερου αεροδυναμικό διαχύτη από τα συμβατικά Audi. Την αεροδυναμική του εικόνα συμπληρώνει ένα ενεργό spoiler στο πίσω τμήμα το οποίο όταν απαιτείται φροντίζει για την αύξηση της κάθετης δύναμης.

Εκτός από τα πλεονεκτήματα της απουσίας ενός συμβατικού συνόλου, υπήρξαν και ορισμένες προκλήσεις τις οποίες οι σχεδιαστές της Audi έπρεπε να αντιμετωπίσουν.

Αναλυτικότερα, όπως εξηγεί ο Marc Lichte, «οι παντός είδους θόρυβοι γίνονται πιο αισθητοί όταν δεν υπάρχει κινητήρας με την παραδοσιακή έννοια. Έτσι προκειμένου να περιορίσουμε τους θορύβους επανασχεδιάσουμε τους καθρέφτες προκειμένου η ροή αέρα να διοχετεύεται στις επιφάνειες των θυρών και όχι στα πλευρικά παράθυρα».

Τη διαφορετικότητα του e-tron GT αναλαμβάνει να υπογραμμίσει και το σχεδιαστικό μοτίβο που ακολουθήθηκε στο εσωτερικό το οποίο φροντίζει να θυμίζει τις υπόλοιπες προτάσεις της Audi, προσφέρει κάποιες πολύ διαφορετικές πτυχές που το καθιστούν μοναδικό ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για τις επενδύσεις ανήκουν στην vegan κατηγορία ενώ ορισμένα αποτελούν προϊόν ανακύκλωσης.

Σε ό,τι αφορά το δίπτυχο ευρυχωρίας-πρακτικότητας το e-tron GT υπόσχεται άνετη φιλοξενία σε τέσσερις επιβαίνοντες ενώ δύο αποθηκευτικοί χώροι μπροστά και πίσω με χωρητικότητα 100 και 450 λίτρων αντίστοιχα, υπογραμμίζουν την χρηστικότητά του.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in. gr