Οι δύο κορεατικές αυτοκινητοβιομηχανίες σκοπεύουν, στο κοντινό μέλλον να επενδύσουν με φωτοβολταϊκά στοιχεία τις οροφές των αυτοκινήτων τους, ανεξαρτήτως του είδους του συνόλου με το οποίο θα εξοπλίζονται (συμβατικό, plug-in ή ηλεκτρικό) προκειμένου να καλύψουν κατ΄αυτόν τον τρόπο ένα μέρος της απαιτούμενης ενέργειας.

Σύμφωνα με τις συστάσεις η συγκεκριμένη τεχνολογία θα είναι διαθέσιμη σε μοντέλα Hyundai και ΚΙΑ, ήδη από το 2020 και θα χρησιμοποιηθεί σε τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις.

Η πρώτη διαμόρφωση η οποία θα είναι και η πρώτη διαθέσιμη θα αξιοποιηθεί σε plug-in υβριδικής τεχνολογίας οχήματα και θα έγκειται στην παρουσία φωτοβολταϊκών πάνελ από σιλικόνη στην οροφή των αυτοκινήτων, και τα οποία θα μπορούν να καλύψουν από 30%-60% των ενεργειακών αναγκών των μπαταριών κατά τη διάρκεια χρήσης μιας ημέρας.

Η δεύτερη γενιά της τεχνολογίας φωτοβολταϊκών στοιχείων τα οποία σύμφωνα με τις συστάσεις θα είναι ημιδιαφανή, θα αφορά μοντέλα που εξοπλίζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης με στόχο την μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος και την συμμόρφωσή τους με τις ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ημιδιάφανα φωτοβολταϊκά, τα οποία θα λειτουργούν και ως πανοραμική ηλιοροφές θα αποτελέσουν πρωτιά για την εφαρμογή συγκεκριμένης τεχνολογίας.

Η τρίτη γενιά φωτοβολταϊκών πάνελ που εξελίσσουν οι Κορεάτες θα προοριστεί αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητα οχήματα με την προοπτική εκτός από την οροφή τους να επενδύουν επίσης και το καπό, συμβάλλοντας στην τόσο κρίσιμη για ηλεκτροκίνητα, επαναφόρτιση η οποία κατά αυτόν τον τρόπο θα συντελείται εν κινήσει με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αυτονομία της.

«Στο μέλλον, θα προσθέσουμε πολλές διαφορετικές τεχνολογίες παραγωγής ενέργειας στα αυτοκίνητά μας. Οι οροφές φωτοβολταϊκών στοιχείων θα είναι η πρώτη από αυτές και συνεπάγεται ότι τα αυτοκίνητα δεν θα είναι μόνο παθητικοί καταναλωτές ενέργειας, αλλά θα παράγουν κιόλας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Jeong-Gil Park, επικεφαλής τεχνολογικής εξέλιξης και σχεδίασης του ομίλου Hyundai.