Πρωταγωνιστής του νέου κύκλου δοκιμών πρόσκρουσης όπου συμμετείχαν επτά αυτοκίνητα, – αν και για διαφορετικούς λόγους από τον σκοπό της ευρωπαϊκής αρχής- υπήρξε το νέο Hyundai Nexo με δεδομένο ότι πρόκειται για το πρώτο όχημα τεχνολογίας κυψελών καυσίμου που αξιολογείται και το οποίο απέσπασε την κορυφαία διάκριση των πέντε αστεριών.

«Το τεχνολογίας κυψελών καυσίμου, Hyundai Nexo δείχνει την κατεύθυνση για το μέλλον των κινητήρων και ο EuroNCAP θα εργαστεί για να διασφαλίσει ότι τόσο οι επιδόσεις ασφαλείας όσο και η αποδοτικότητα παραμένουν στην κορυφή της ατζέντας των αυτοκινητοβιομηχανιών» αναφέρει στην σχετική ανακοίνωσή του ο γενικός γραμματέας του EuroNCAP.

Ωστόσο «πρωταγωνιστική» θα μπορούσε να θεωρηθεί και η παρουσία της νέας Mercedes-Benz A-Class στις δοκιμές πρόσκρουσης καθώς, το premium hatchback της γερμανικής φίρμας που απέσπασε επίσης την κορυφαία διάκριση, σημείωσε ιδιαιτέρως υψηλές βαθμολογίες άνω του 90% σε τρεις από τις συνολικά τέσσερις κατηγορίες αξιολόγησης.

Αναλυτικότερα, η A-Class βαθμολογήθηκε με 96% στην κατηγορία αξιολόγησης ενηλίκων επιβατών, απέσπασε 91% στην κατηγορία προστασίας παιδιών σημειώνοντας παράλληλα το υψηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί στην κατηγορία προστασίας των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου όπου αξιολογήθηκε με 92%. Τη βαθμολογία της συμπληρώνει το ποσοστό του 75% σε ό,τι αφορά την απόδοση των περιφερειακών συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Πέντε αστέρια απέσπασαν επίσης τα Lexus ES και Mazda 6 ενώ με τέσσερα αστέρια αξιολογήθηκε η τριπλέτα των vans του ομίλου PSA, Citroen Berlingo, Peugeot Rifter και Opel Combo λόγω της χαμηλής βαθμολογίας τους στις κατηγορίες που αφορούν την προστασία των πιο ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, καθώς και την αποτελεσματικότητα του συστήματος αυτόνομης πέδησης.

Για την ακρίβεια, τα επιβατικά vans του γαλλικού ομίλου απέσπασαν 91% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, 81% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 58% στην κατηγορία όπου αξιολογούνται οι επιπτώσεις ενός ενδεχόμενου ατυχήματος με πεζό ή ποδηλάτη και με 68% στην κατηγορία όπου βαθμολογείται η απόδοση των περιφερειακών συστημάτων ασφάλειας.

Σε ό,τι αφορά την απόδοση τους στις δύο τελευταίες κατηγορίες, όπως σημειώνει ο EuroNCAP, στην περίπτωση της κατηγορίας προστασίας των ευάλωτων χρηστών του δρόμου, αν και η απόδοση του συστήματος αυτόνομης πέδησης κρίθηκε ικανοποιητική σε ό,τι αφορά την δυνατότητα αποφυγής ατυχήματος με πεζό, υπολείπεται στην ανίχνευση ποδηλατών και στην αποτροπή ενός ενδεχόμενου ατυχήματος. Επίσης η απόδοση του συστήματος αυτόνομης πέδησης, κρίθηκε οριακή στις υψηλές ταχύτητες αυτοκινητοδρόμων.

Αναφορικά, με τις βαθμολογίες των πεντάστερων Lexus ES και Mazda 6, το πολυτελές sedan της Lexus αξιολογήθηκε με 91% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, με 87% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, με το εντυπωσιακό ποσοστό του 90% στην κατηγορία προστασίας των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου και με 77% στην κατηγορία αξιολόγησης των συστημάτων ασφαλείας ενώ, αντιστοίχως οι βαθμολογίες του επιβλητικού μοντέλου της Mazda, συνοψίζονται σε 95%, 91%, 66% και 73%.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του νέου κύκλου δοκιμών ο επικεφαλής του EuroNCAP, Michiel Van Ratingen σχολίασε: «Πρόκειται για μια ικανοποιητική σειρά δοκιμών και δηλώνουμε ευχαριστημένοι που τα αυτοκίνητα εξακολουθούν να αποδίδουν καλά στην κατηγορία που αφορά τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και όπου πλέον αξιολογείται η δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και ποδηλατών. Είναι ευπρόσδεκτο που οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανταποκρίνονται στις προκλήσεις του EuroNCAP, σχετικά με την προστασία των πιο ευάλωτων χρηστών του δρόμου».

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο