To πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Audi παρουσιάστηκε από το San Francisco της Καλιφόρνια, υπό την μορφή ενός τεχνολογικά ενσυνείδητου SUV που, από πλευράς μεγέθους, τοποθετείται ανάμεσα σε Q5 και Q7.

Σε αισθητικό επίπεδο, το μήκους 4,9 μέτρων e-tron αντλεί τις σχεδιαστικές του επιρροές από το Q8, διαθέτοντας ωστόσο μια σειρά στοιχείων που αφορούν αποκλειστικά το νέο αυτό ηλεκτρικό είδος όπως η χαρακτηριστική γρίλια αλλά και οι κάμερες που αντικαθιστούν τους εξωτερικούς καθρέφτες.

Παρά τις επιμέρους λεπτομέρειες και την προηγμένη τεχνολογική του υπόσταση, η Audi επέλεξε να ακολουθήσει μια συνολικά προσγειωμένη σχεδίαση χωρίς ακρότητες καθώς όπως εξήγησε ο επικεφαλής σχεδιασμού του e-tron, Stephan Fahr-Becker «αυτή ήταν η απαίτηση του κοινού».

Σε ό,τι αφορά την αθέατη πλευρά του, το e-tron εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ τοποθετημένων στον μπροστινό και το πίσω άξονα, τα οποία προσφέρουν ισχύ 170 ίππων και 190 ίππων αντίστοιχα, ενώ στιγμιαία, για χρόνο δέκα δευτερολέπτων μπορούν να αποδώσουν έως και 404 ίππων. Σύμφωνα με τις συστάσεις η επιτάχυνση από 0-96 χλμ./ώρα απαιτεί 5,5 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 200 χλμ./ώρα.

Σε ό,τι αφορά το κρίσιμο μέγεθος της ηλεκτρικής αυτονομίας, το e-tron υπόσχεται πάνω από 400 χλμ. με μία φόρτιση ενώ, αξίζει να σημειωθεί το ηλεκτροκίνητο SUV της Audi εφοδιάζεται με ένα εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση το οποίο σχεδιάστηκε για να μεγιστοποιεί την ανακτηθείσα ενέργεια αλλά και να προσφέρει μια συνολικά πιο άνετη εμπειρία οδήγησης αναλόγως τις συνθήκες.

Έτσι, βάσει των εκάστοτε κυκλοφοριακών συνθηκών και την πίεση του οδηγού στο πεντάλ φρένου, το εν λόγω σύστημα αποφασίζει κατά πόσο πρέπει να ενεργοποιηθεί το παραδοσιακό σύστημα πέδησης, δηλαδή οι δαγκάνες και τα δισκόφρενα ή αρκεί η επιβράδυνση ων κινητήρων και η παρέμβαση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας προκειμένου να επιτευχθεί η επιθυμητή επιβράδυνση.

Αξίζει παράλληλα να σημειωθεί ότι ανεξαρτήτως της αυτόματης λειτουργίας του συγκεκριμένου συστήματος και της εναλλαγής μεταξύ παραδοσιακής πέδησης και συστήματος ανάκτησης ενέργειας ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την παρέμβαση του τελευταίου μέσω paddles στο τιμόνι.

Σε ό,τι αφορά τους χρόνους φόρτισης, το e-tron μπορεί να αναπληρώσει έως και το 80% της ενέργειας των μπαταριών του σε μισή ώρα με τη συνδρομή ταχυφορτιστή 150 kW. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι για λόγους εργονομίας, οι αγοραστές του θα μπορούν να επιλέξουν μια δεύτερη θύρα φόρτισης απλού εναλλασσόμενου ρεύματος στην αντίθετη πλευρά από την εργοστασιακή θύρα που βρίσκεται στην πλευρά του οδηγού.

Μιλώντας για πρακτικότητα, το εσωτερικό του e-tron προσφέρει την τυπική ευρυχωρία ενός SUV του μεγέθους του ενώ, σε ό,τι αφορά την χωρητικότητα για την μεταφορά αποσκευών και αντικειμένων, συνεπικουρούμενου ενός χώρου 60 λίτρων εκεί που σε ένα συμβατικό SUV θα βρισκόταν ο κινητήρας, ξεκινά από τα 660 λίτρα και φτάνει έως και τα 1.725 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση και τον τεχνολογικό εξοπλισμό, το e-tron αντλεί την πλειονότητα των στοιχείων του εσωτερικού του από τα Α7 και Α8, διαθέτοντας αντίστοιχη διάταξη οθονών ενώ το Audi Virtual Cockpit ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του.

Το καινοτόμο σύστημα εξωτερικών καμερών θα είναι προαιρετικό και συνεργάζεται με δυο OLED οθόνες που τοποθετούνται στο εσωτερικό των θυρών, ενώ όπως θα συνέβαινε και με τους συμβατικούς καθρέπτες υπάρχει η δυνατότητα προσαρμογής από τον οδηγό με τη διαφορά ότι στην προκειμένη περίπτωση μπορεί επίσης να ζουμάρει ή να ανοίξει τη γωνία λήψης ανάλογα με τις συνθήκες.

Το e-tron θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες ενώ στην Ελλάδα αναμένεται από τον Ιανουάριο ξεκινώντας από τα 85.000 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Audi ανακοίνωσε ότι το e-tron έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον 100.000 δυνητικών αγοραστών του, ενώ αν και αρχικά θα προσφέρεται σε μια εκδοχή ισχύος, σε δεύτερο χρόνο αναμένεται να προστεθούν περισσότερες εκδόσεις με σπορ χαρακτηριστικά καθώς όπως ανακοινώθηκε από στελέχη της γερμανικής φίρμας η προσφερόμενη απόδοση ισχύος δεν έχει εξαντλήσει τις ικανότητες των ηλεκτρικών μοτέρ.

Γράψτε το σχόλιο σας