Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
«Ρουκέτα» Αμυρά: Κάνουν ταξίδια αναψυχής προς Ικαρία τα Σούπερ Πούμα, Σινούκ και C-130;

«Ρουκέτα» Αμυρά: Κάνουν ταξίδια αναψυχής προς Ικαρία τα Σούπερ Πούμα, Σινούκ και C-130;

Ερώτηση του βουλευτή του Ποταμιού που αφήνει υπόνοιες για κυβερνητικά στελέχη τα οποία χρησιμοποιούν τα εναέρια μέσα για αλλότριους σκοπούς

Σοβαρά ερωτήματα για τη χρήση των εναέριων μέσων μεταφοράς όπως Σούπερ Πούμα, Σινούκ και C-130 για άλλες… δραστηριότητες, θέτει με ερώτησή του ο Γιώργος Αμυράς. Ο βουλευτής του Ποταμιού αφήνει υπόνοιες ότι μέσα που είναι απαραίτητα για έρευνες διάσωσης και αεροδιακομιδών χρησιμοποιούνται για πτήσεις προς… Ικαρία που δεν έχουν καμιά σχέση με το ρόλο για τον οποίο έχουν αγοραστεί.

Συγκεκριμένα στην ερώτηση που έχει κατατεθεί προς τους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Υγείας και Ναυτιλίας ο βουλευτής ζητά να μάθει τον αριθμό ημερήσιων και νυχτερινών πτήσεων που έχουν εκτελεστεί τα τελευταία τρία χρόνια από και προς την Ικαρία, καθώς και την αιτιολογία που αναγράφονταν στο σχέδιο πτήσης. Σκοπός είναι να γίνει γνωστό, αν εκτελέστηκαν πτήσεις για λόγους αναψυχής ή εξυπηρέτησης υψηλών προσώπων με το Δημόσιο να πληρώνει το λογαριασμό από την τσέπη του λαού.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:

ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ, ΥΓΕΙΑΣ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

ΘΕΜΑ: Πτήσεις εναέριων μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας από και προς την Ικαρία

Η Ελλάδα διαθέτει μια σειρά εναέριων μέσων παροχής υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης (SAR – άρθρο 25 του Ν.211/1947)). Τα μέσα αυτά χρησιμοποιούνται για εντοπισμό και διάσωση ατόμων που κινδυνεύουν στη θάλασσα, ιπτάμενων πληρωμάτων και επιβατών μετά από αεροπορικό δυστύχημα καθώς και για αεροδιακομιδές ασθενών και τραυματιών ή αερομεταφορές μοσχευμάτων σε συνεργασία με το ΕΚΑΒ. Κάποια από αυτά τα εναέρια μέσα ανήκουν στη μοίρα ελικοπτέρων λιμενικού σώματος, κάποια ανήκουν στο ΕΚΑΒ και όλα συντηρούνται και χρησιμοποιούνται από την Πολεμική αεροπορία. Συνήθως οι υπηρεσίες έρευνας, διάσωσης και αεροδιακομιδών απαιτούν συντονισμό διαφορετικών φορέων, ρόλο που έχει αναλάβει το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) της Πολεμικής Αεροπορίας. Το κόστος λειτουργίας και συντήρησης των Σούπερ Πούμα και άλλων στρατιωτικών ελικοπτέρων, καθώς και των C130 είναι φυσικά μεγάλο και κάθε πτήση θα έπρεπε να αιτιολογείται βάσει των αναγκών διάσωσης.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1. Πόσες πτήσεις των εναέριων μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας έχουν πραγματοποιηθεί από και προς την Ικαρία από το 2015 ως σήμερα;
2. Πόσες από τις πτήσεις αυτές ήταν νυχτερινές και πόσες ημερήσιες;
3. Σύμφωνα με τα αντίστοιχα σχέδια πτήσης, πόσες ήταν αεροδιακομιδές, πόσες για έρευνα και πόσες για διάσωση;
4. Υπήρξαν πτήσεις για σκοπούς διαφορετικούς από αυτούς που επιτελεί η Πολεμική Αεροπορία;

Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Αμυράς, Β’ Αθήνας

Και η ΝΔ το 2015

Αξίζει να σημειωθεί ότι το καλοκαίρι του 2015 η Νέα Δημοκρατία είχε επιτεθεί στον Πάνο Καμμένο για ένα σχετικό θέμα κι ενώ υπήρχαν σε εξέλιξη μεγάλες πυρκαγίες. Συγκεκριμένα η ΝΔ έλεγε τότε:

«Ο κ. Π. Καμμένος, Υπουργός Εθνικής Αμύνης, την Παρασκευή το πρωί εγκαινίασε χρήσιμο δημόσιο έργο στην Ικαρία που εκτελεί η ΔΙΔΕΡΓΩΝ. Ενόψει της έκτασης των πύρινων μετώπων και της πτώσης του Canadair η στρατιωτική ηγεσία που συνόδευσε τον Υπουργό στην Ικαρία επέστρεψε εσπευσμένα στην Αθήνα με το ελικόπτερο Σινούκ με το οποίο και είχε μεταβεί. Ο κ. Καμμένος παρέμεινε στην Ικαρία. Λόγω του θορύβου που δημιουργήθηκε από την απουσία του κ. Καμμένου εκτός Αθηνών, ενώ οι φωτιές μαίνονταν, επέστρεψε στην Αθήνα αργά το απόγευμα της Παρασκευής με SUPER PUMA που μετέβη στην Ικαρία από τη Χίο.

Το ίδιο βράδυ και ενώ εμφανίστηκε στις κάμερες για να καταγγείλει προσπάθεια αποσταθεροποίησης, επέστρεψε στην Ικαρία με το SUPER PUMA.

Την Κυριακή το πρωί C-130 απογειώθηκε από Ελευσίνα και μετέβη στην Ικαρία προκειμένου να μεταφέρει τον κ. Καμμένο για πραγματοποίηση προγραμματισμένης επίσημης επίσκεψης στο Τελ Αβίβ.

Είναι άγνωστο εάν ο κ. Καμμένος θα επιστρέψει στην Ικαρία ή στην Αθήνα μετά την επίσκεψή του στο Ισραήλ, ωστόσο διερωτάται κανείς τι εννοούσε όταν έξω από το Μέγαρο Μαξίμου κατήγγειλε απόπειρα αποσταθεροποίησης. Αποσταθεροποίησης της χώρας ή των διακοπών του;
Αλλά και αν δεν μας απαντήσει, είναι βέβαιο πως θα απαντήσει ο ελληνικός λαός που κρίνει τους πάντες, ιδιαίτερα αυτές τις πάρα πολύ δύσκολες ώρες που ο καθένας οφείλει να είναι στο πόστο του και να κάνει τη δουλειά του».

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024