Φωτογραφίες: ΑUTOMEDIA

Ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της κατηγορίας του στην Ευρώπη, το Renault Clio, προετοιμάζεται να υποδεχτεί τη νέα γενιά του η οποία δεν αποκλείεται να κάνει την εμφάνισή της ακόμα και στη διεθνή έκθεση της Γενεύης τον προσεχή Μάρτιο, όπως αναφέρουν πρόσφατες ανεπίσημες πληροφορίες.

Όπως και να έχει με τον τελικό τόπο και χρόνο της πρεμιέρας του, επί του παρόντος, το γαλλικό supermini πραγματοποιεί δοκιμές εξέλιξης σε ισπανικό έδαφος με συνοδεία την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του.

Αν και το σύνολο των επιφανειών του εξακολουθεί να κρύβεται κάτω από επιμελές καμουφλάζ που δεν αφήνει να διαφανούν οι λεπτομέρειες της σχεδίασης, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι η νέα γενιά του Clio θα αντλήσει τις σχεδιαστικές της επιρροές από το Megane αλλά και από το ελκυστικό πρωτότυπο που η Renault παρουσίασε πέρυσι στην Φρανκφούρτη, υπακούοντας στον πιο πρόσφατο σχεδιαστικό κώδικα της Renault που θα του εξασφαλίσει την απαραίτητη αισθητική συνάφεια με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας.

Πέρα από τις αλλαγές αισθητικού χαρακτήρα, το νέο Clio θα επωφεληθεί και από μια νέα αρχιτεκτονική η οποία αναμένεται να περιορίσει το βάρος του, συμβάλλοντας παράλληλα σε μια πιο αποδοτική διάταξη.

Αυτή με τη σειρά της αναμένεται να επιτρέψει την αύξηση του μεταξονίου, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την ήδη γενναιόδωρη ευρυχωρία του γαλλικού μοντέλου και χωρίς να μεταβάλλει τις εξωτερικές διαστάσεις του.

Πλην της νέας αρχιτεκτονικής, η νέα γενιά του Clio θα επωφεληθεί και από τους νέας τεχνολογίας κινητήρες που έχουν προκύψει στο οπλοστάσιο της γαλλικής φίρμας, συμπεριλαμβάνοντας στην γκάμα του, μεταξύ άλλων, το νέο turbo κινητήρα των 1,3 λίτρων ο οποίος αποτελεί προϊόν συνεξέλιξης μεταξύ Daimler και Renault και διατίθεται σε εκδοχές ισχύος 115, 140 και 160 ίππων.

Στη βάση της γκάμας τον τρέχοντα κινητήρα με χωρητικότητα 0,9 λίτρο αναμένεται να αντικαταστήσει ένα νέος κινητήρας 1,0 λίτρου ο οποίος αναμένεται να προσφέρει περισσότερη ισχύ αλλά και μεγαλύτερη αποδοτικότητα.

Στο μέτωπο των diesel, το νέο Clio θα εφοδιάσει μια αναβαθμισμένη εκδοχή του dCi των 1,5 λίτρων προσφέροντας επίσης βελτιώσεις σε επίπεδο απόδοσης αλλά και προδιαγραφών αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων.

Επίσης όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, σε δεύτερο χρόνο το Clio αναμένεται να συμπεριλάβει στην γκάμα του και μια υβριδική εκδοχή.

Παράλληλα ιδιαίτερη έμφαση αναμένεται να δοθεί και στον τεχνολογικό εξοπλισμό, καθώς το η πέμπτη γενιά του Clio θα υιοθετήσει ένα νέο infotainment σε στυλ κάθετης ταμπλέτας ενώ σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να εντάξει στο τεχνολογικό του παλμαρέ σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.