Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
H απεργία στο μετρό διχάζει τους εργαζομένους

H απεργία στο μετρό διχάζει τους εργαζομένους

Σαφείς αποστάσεις από το  Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ) που προκήρυξε και υλοποίησε την απεργία, πήραν σήμερα οι διοικήσεις του Σωματείου Εργαζομένων και του Σωματείου Ηλεκτροδηγών και λοιπών Εργαζομένων Κίνησης (ΣΗΕΚ) της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ)

Εμφύλιος εργαζομένων ξέσπασε στο μετρό, με αφορμή τη χθεσινή 24ωρη απεργία στις γραμμές 2 και 3 που ταλαιπώρησε τους κατοίκους της πρωτεύουσας.

Σαφείς αποστάσεις από το  Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ) που προκήρυξε και υλοποίησε την απεργία, πήραν σήμερα οι διοικήσεις του Σωματείου Εργαζομένων και του Σωματείου Ηλεκτροδηγών και λοιπών Εργαζομένων Κίνησης (ΣΗΕΚ) της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ).

Τα δύο σωματεία, σε κοινή ανακοίνωσή τους, καλούν τους συνδικαλιστές του ΣΕΛΜΑ (χωρίς να τους κατονομάζουν) «να πάψουν να στρεβλώνουν την έννοια της απεργίας, διότι το μόνο που τελικά επιτυγχάνουν είναι να εκθέτουν τους εαυτούς τους και τους εργαζόμενους – μέλη τους, που στο κάτω-κάτω δε φταίνε σε τίποτα να καθίστανται δακτυλοδεικτούμενοι από την κοινωνία».

Τέλος, καλούν τη διοίκηση της εταιρείας ΣΤΑΣΥ «να φροντίσει να φέρεται με τέτοιον τρόπο που να μη βρίσκουν βήμα έδρασης φωνές που σκοπίμως καλλιεργούν τον κοινωνικό αυτοματισμό».

Από την πλευρά της η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, σε μακροσκελή ανακοίνωσή της, χαρακτηρίζει «προσχηματική και αδικαιολόγητη» τη χθεσινή απεργία του ΣΕΛΜΑ, «που ταλαιπώρησε αδίκως το επιβατικό κοινό της Αθήνας και γενικότερα τους Αθηναίους με το κυκλοφοριακό κομφούζιο που δημιουργήθηκε».

Δημοσιοποιώντας τα στοιχεία της απεργίας, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ αναφέρει ότι ήταν ιδιαιτέρως περιορισμένη η συμμετοχή των εργαζομένων σε αυτή. Μάλιστα, τονίζει ότι την απεργία πραγματοποίησε το ΣΕΛΜΑ, ένα εκ των εννέα σωματείων που δραστηριοποιούνται στα συγκοινωνιακά μέσα σταθερής τροχιάς.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η ΣΤΑΣΥ, από τους 1.845 εργαζόμενους που έπρεπε να προσέλθουν στην εργασία τους, παρουσιάστηκαν και εργάστηκαν 1.585 εργαζόμενοι, ενώ μόλις 260 ήταν αυτοί που απέργησαν, δηλαδή ποσοστό 14%.

Επίσης, από τα 721 μέλη του ΣΕΛΜΑ  που έπρεπε χθες να εργαστούν, προσήλθαν στην εργασία τους και εργάστηκαν 466 εργαζόμενοι, γεγονός που καταδεικνύει, όπως υποστηρίζεται, ότι η απεργία και τα προσχηματικά αιτήματά της είχαν μικρή απήχηση, ακόμη και μεταξύ των μελών του σωματείου που την προκήρυξε.

Το προσωπικό της ΣΤΑΣΥ καλείται από την διοίκηση να συνεχίσει απρόσκοπτα την εργασία του, τονίζοντας ότι, κάθε προσπάθεια απαξίωσής του, από μερίδα συνδικαλιστών, θα πέσει στο κενό.

Σε ό,τι αφορά τα ζητήματα που προέβαλε ο ΣΕΛΜΑ για την προκήρυξη της απεργίας, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, μεταξύ άλλων, επισημαίνει: «Η ΣΤΑΣΥ Α.Ε κατατάσσεται διεθνώς στην κορυφή των εταιρειών που διατηρούν σταθερά υψηλούς δείκτες απόδοσης και ασφάλειας. Μολονότι το επιβατικό κοινό απολαμβάνει καθημερινά συχνότητα δρομολογίων κάθε 4 λεπτά, μερίδα συνδικαλιστών με πρόσχημα την δήθεν μερική έλλειψη ανταλλακτικών, αναλωσίμων και μέσων ατομικής προστασίας, αποφάσισαν να ταλαιπωρήσουν το επιβατικό κοινό και να μειώσουν το θετικό έργο της ΣΤΑΣΥ, αλλά κυρίως των συναδέλφων τους.

Οι παραγγελίες και η προμήθεια ανταλλακτικών και αναλωσίμων είναι μια διαρκής και πολύπλοκη διαδικασία που γίνεται βάσει του κανονισμού προμηθειών και της ισχύουσας νομοθεσίας».

Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ δηλώνει ακόμα ότι το προσωπικό της συντήρησης έχει στην διάθεση του τα απαιτούμενα μέσα ατομικής προστασίας και ανταλλακτικά για να εργάζεται σε οκτάωρη βάση. Ο δε ισχυρισμός μερίδας συνδικαλιστών ότι οι εργαζόμενοι  υποαπασχολούνται, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και αναλωσίμων, «είναι αναληθής και στην καλύτερη περίπτωση θεωρείται ατυχής, καθώς πολλές φορές απαιτείται ακόμη και η υπερωριακή τους απασχόληση».

Ειδικότερα, σε ότι αφορά τα εννέα σημεία που θέτει το ΣΕΛΜΑ στην εξώδικη δήλωσή του, ως προς τη διαθεσιμότητα συρμών, ανταλλακτικών και αναλώσιμων υλικών, η εταιρεία αναφέρει:

1. Η ΣΤΑΣΥ καλύπτει σήμερα με επαρκή αριθμό συρμών τις απαιτήσεις κυκλοφορίας του δικτύου των γραμμών 2 & 3 με χρονοαπόσταση 4 λεπτών μεταξύ δύο διαδοχικών συρμών στις ώρες αιχμής. Δεν έχουν υπάρξει ποτέ απώλειες δρομολογίων λόγω ακινητοποιημένων συρμών. Μάλιστα, οι συχνότητες των δρομολογίων παραμένουν σταθερές από τον Δεκέμβριο του 2013 όταν εντάχθηκαν στο δίκτυο και οι τελευταίες επεκτάσεις.

2. Οι συρμοί που κυκλοφορούν στο δίκτυο είναι απολύτως ασφαλείς. Το επίπεδο εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού και οι δείκτες αξιοπιστίας και διαθεσιμότητας της ΣΤΑΣΥ είναι από τους καλύτερους της Ευρώπης. Μετά από 17 και πλέον έτη λειτουργίας, το μετρό της Αθήνας συνεχίζει να έχει από τους υψηλότερους δείκτες ασφάλειας, διαθεσιμότητας και ποιότητας εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.

3. Το μετρό της Αθήνας έχει ένα από τα υψηλότερα επίπεδα καθαριότητας σε ολόκληρη την Ευρώπη, τόσο στους σταθμούς διακίνησης όσο και εντός των συρμών. Η ΣΤΑΣΥ ακολουθεί  και εφαρμόζει όλες τις σύγχρονες μεθόδους λειτουργίας και συντήρησης, καθώς και όλα τα διεθνή πρότυπα, ώστε να διασφαλίζει όλες τις προϋποθέσεις για την ασφαλή και βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

4. Η ΣΤΑΣΥ επιδεικνύει ιδιαίτερη ευαισθησία σε θέματα ασφαλείας. Συντηρεί και προμηθεύεται ικανό αριθμό νέων πυροσβεστήρων αδιάλειπτα, ώστε να καλύπτονται όλες οι απαιτήσεις τόσο στο δίκτυο, όσο και στα αμαξοστάσια, όπου σταθμεύουν οι συρμοί. Προς τούτο δε, συμβάλλεται με πιστοποιημένες εταιρείες για την έγκαιρη προμήθεια πυροσβεστικών μέσων.

5. Η συντήρηση και ο έλεγχος καλής λειτουργίας των εγκαταστάσεων και συστημάτων  γίνεται τακτικά, με βάση το πρόγραμμα της περιοδικής συντήρησης και σύμφωνα με τις οδηγίες των κατασκευαστών, από το άρτια εκπαιδευμένο τεχνικό προσωπικό της εταιρείας.

6. Δεν έχει υπάρξει κανένα περιστατικό καταστροφής κινητήρα σε συρμό, εξαιτίας «επεξεργασίας παλαιών ψηκτρών» κινητήρων. Εξάλλου το συγκεκριμένο εξάρτημα είναι αναλώσιμο φθείρεται με την λειτουργία του κινητήρα και πρέπει να αντικαθίσταται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, επομένως δεν είναι δυνατό να υποστεί καμία επεξεργασία.

7. Οι προμήθειες των ανταλλακτικών και των αναλωσίμων συνεχίζονται απρόσκοπτα, καθώς  δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα καμία απώλεια δρομολογίων λόγω ακινητοποιημένων συρμών. Η ΣΤΑΣΥ διατηρεί πάντα σε λειτουργία τον απαραίτητο αριθμό συρμών, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες το επιβατικού κοινού.

8. Η ΣΤΑΣΥ επιδεικνύει ιδιαίτερη ευαισθησία σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων της και φροντίζει να εφαρμόζει επιμελώς την σχετική νομοθεσία. Παρέχει δε όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας στους εργαζόμενους της, ώστε να μπορούν να εκτελούν το έργο τους απρόσκοπτα και με ασφάλεια.

Sports in

Ολυμπιακός – Φερεντσβάρος 10-8: Φουλάρουν για το Final 4 οι Ερυθρόλευκοι

Ο Ολυμπιακός νίκησε τη Φερεντσβάρος με 10-8, την υποχρέωσε στην πρώτη φετινή της ήττα σε όλες τις διοργανώσεις και έπιασε κορυφή μαζί με τους Ούγγρους.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024