Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Δοκιμή: Mercedes-Benz X 250d 4MATIC

Δοκιμή: Mercedes-Benz X 250d 4MATIC

To πρώτο pick-up στην ιστορία της Mercedes-Benz συνδυάζει τις εκτεταμένες μεταφορικές δυνατότητες ενός επαγγελματικού οχήματος με το εκδρομικό lifestyle ενός εξίσου ικανού offroader.

H εποχή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν την πολυτέλεια να εστιάζουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων επιτυγχάνοντας την απόλυτη εξειδίκευση σε αυτές ανήκει στο μακρινό παρελθόν.

Με ελάχιστες εξαιρέσεις οι κατασκευαστές επιδόθηκαν τα τελευταία χρόνια σε έναν αγώνα επέκτασης της γκάμας τους, διευρύνοντας παράλληλα και το κοινό στο οποίο απευθύνονται.

Στην περίπτωση της X-Class, βέβαια, η απόφαση της Mercedes-Benz να δραστηριοποιηθεί σε μια κατηγορία από την οποία απείχε μέχρι σήμερα δεν πυροδοτήθηκε από την ανάγκη επέκτασης της γκάμας της αλλά από την περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας της με τον όμιλο Renault-Nissan.

Με αφετηρία, λοιπόν, ένα από τα πλέον επιτυχημένα pick-up της ευρωπαϊκής αγοράς, η Mercedes-Benz άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην πολύχρονη ιστορία της.

Παρά τη δεδομένη συγγένεια ανάμεσα στην Χ-Class της Mercedes-Benz και το Navara της Nissan, ελάχιστα είναι εκείνα τα σημεία του αμαξώματος που θα μπορούσαν να επιβεβαιώσουν την παραπάνω σχέση.

Αν και οι διαστάσεις ενός pick-up συνήθως αρκούν για να δημιουργήσουν τις απαραίτητες συνθήκες… εντυπωσιασμού, η παρουσία του περίφημου άστρου στο μέσον της επιβλητικής μάσκας πολλαπλασιάζει τον αντίκτυπο του αυτοκινήτου στους ανυποψίαστους περαστικούς.

Το ίδιο ισχύει για τα «νεύρα» του καπό -power domes στη γλώσσα των Γερμανών- όπως άλλωστε και για τις ζάντες ελαφρού κράματος των 19 ιντσών (έκδοση Power).

Έστω και προαιρετικά μπορεί κανείς να επιλέξει στοιχεία που ενισχύουν ακόμη περισσότερο την αυτοπεποίθηση της X-Class, όπως οι μπάρες που τοποθετούνται στο σημείο όπου η τετραθέσια καμπίνα επιβατών δίνει τη θέση της στον χώρο φόρτωσης.

Ο τελευταίος έχει μήκος 1,58 μέτρα και μπορεί να δεχθεί βάρος έως και 1.067 κιλά, υπενθυμίζοντας την πρωταρχική αποστολή του αυτοκινήτου.

Όπως και να έχει ο θάλαμος επιβατών σε επαναφέρει στο γνώριμο οικοσύστημα της Mercedes-Benz, παρουσιάζοντας σχεδιαστικά και εξοπλιστικά στοιχεία επιβατικών προτάσεων της γερμανικής φίρμας.

Μπορεί λοιπόν η ποιότητα των επιφανειών του ταμπλό να έχει προσαρμοστεί στα δεδομένα της κατηγορίας των pick-up, αποκτώντας παράλληλα και την απαιτούμενη ανθεκτικότητα στον χρόνο, ωστόσο, η πλειονότητα των χειριστηρίων και των εφαρμογών άνεσης και ασφάλειας προέρχεται αυτούσια από τα γνώριμα στους πολλούς μοντέλα της Mercedes-Benz.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη των 8,4 ιντσών (Command Online) και οι δερμάτινες επενδύσεις που «ντύνουν» έστω και προαιρετικά τις επιφάνειες του εσωτερικού και τα καθίσματα.

Σε ό,τι αφορά τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες και ειδικότερα για εκείνους που θα βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων, η X-Class έχει τον τρόπο να προσφέρει την απαραίτητη άνεση και να αμβλύνει τους όποιους συμβιβασμούς προκύπτουν από τoν περιορισμένο χώρο για τα κάτω άκρα και τη σχετικά κάθετη πλάτη.

Από εκεί και πέρα ο λόγος ανήκει στο πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη, τα οποία φέρουν την υπογραφή της Nissan, έχοντας παρόλα αυτά δεχθεί τις απαραίτητες παρεμβάσεις ώστε να προσαρμοστούν στο προφίλ που η Mercedes-Benz όφειλε να δώσει στο πρώτο pick-up της ιστορίας της.

Ο τετρακύλινδρος διπλά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας diesel των 2,3 λίτρων συνιστά μια εξαιρετική αρχή αποδίδοντας 190 ίππους αλλά και 450 Nm ροπής. Καθοριστική είναι η συμβολή και του αυτόματου κιβωτίου των επτά σχέσεων, καθώς και η επιλογή της γερμανικής φίρμας να τοποθετήσει τόσο στον μπροστινό όσο και στον πίσω άξονα ελατήρια αντί των παραδοσιακών φύλλων σούστας.

Αντιστοίχως, το πλάτος των μετατροχίων και το μήκος του μεταξονίου κινούνται στην ανώτερη κλίμακα της κατηγορίας φροντίζοντας για τις ομαλότερες αντιδράσεις του πλαισίου, την ίδια στιγμή που το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση εμπλέκοντας, όταν αυτό κριθεί απαραίτητο, του τροχούς του μπροστινού άξονα.

Στην πράξη, βεβαία, πολύ δύσκολα μπορεί ο κώδικας συμπεριφοράς της X-Class να συγκριθεί με εκείνον ενός οχήματος ελευθέρου χρόνου, υπενθυμίζοντας σε κάθε περίσταση τις ιδιαιτερότητες μιας πληθωρικής κατασκευής.

Έτσι, λοιπόν, θα χρειαστεί κανείς να προσαρμοστεί στο αργό -για τα δεδομένα ενός σύγχρονου SUV- τιμόνι, τη μεγαλύτερη απόσταση πέδησης που επί της ουσίας ορίζεται από το βάρος των 2.259 κιλών, στο συνολικό μήκος των 5,34 μέτρων και στην εξίσου γενναιόδωρη απόσταση των 20 εκατοστών που χωρίζουν τις επιφάνειες του αμαξώματος από το έδαφος.

Ιδιαιτερότητες που μετατρέπονται σε προτερήματα εστιάζοντας τόσο στις μεταφορικές δυνατότητες ενός εξαιρετικά πολιτισμένου pick-up, όσο και στις εκτός δρόμου ικανότητές του, οι οποίες το τοποθετούν ψηλότερα από οποιαδήποτε αμιγώς επιβατική πρόταση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes-Benz X 250d 4MATIC Auto

Κυβισμός: 2.298 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 190 ίπποι/3.750 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 450 Nm/1.500 σ.α.λ.

Μετάδοση: Aυτόματο 7 σχέσεων

Μέση κατανάλωση καυσίμου: 7,9 λίτρα/100 χλμ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,5 δευτερόλεπτα

Μέγιστη ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα

Εκπομπές CO2: 207 γραμμ./χλμ.

Tέλη κυκλοφορίας: € 631,35

Τιμή έκδοσης δοκιμής: € 48.013

Sports in

Ρόι Κιν: «Έπινα πάρα πολύ όταν ήμουν στη Γιουνάιτεντ – Ήταν ντροπή»

Ο Ρόι Κιν μίλησε για τη περίοδο που βρισκόταν στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και τις κακές συνήθειες που είχε.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024