H ιστορία της γαλλικής φίρμας ξεκινά το καλοκαίρι του 1898 από την εξοχική κατοικία της οικογένειας Renault στην Boulogne-Billancourt. Ο 21 ετών τέταρτος γιος της οικογένειας, Alfred Renault, όντας παθιασμένος με την μηχανολογία από πολύ μικρή ηλικία αποφασίζει να στήσει σε μια γωνιά του κήπου το δικό του τεχνικό εργαστήριο με σκοπό να κατασκευάσει το προσωπικό του αυτοκίνητο.

Έχοντας ως αφετηρία ένα τρίκυκλο της De Dion-Bouton, ο Alfred Renault, κάνει προσαρμογές στον κινητήρα, προσθέτει ένα τέταρτο τροχό αλλά και το δικής του επινόησης κιβώτιο άμεσης μετάδοσης με τρεις συν μία σχέσεις.

Το αυτοκίνητο κάνει την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στους δρόμους του γαλλικής πρωτεύουσας τα Χριστούγεννα της ίδιας χρονιάς τραβώντας τα βλέμματα και κερδίζοντας εκθειαστικά σχόλια καθώς μπορεί να ανέβει αβίαστα και χωρίς «αγκομαχητά» τον λόφο της Μοντμάρτρης.

Οι παραγγελίες για το Type A που αποτελεί το πρώτο αυτοκίνητο της γαλλικής φίρμας έρχονται αυθόρμητα καθώς ο Renault τριγυρίζει στους δρόμους του Παρισιού και κάπως έτσι, αποφασίζει να συμπράξει με τους αδελφούς του, Marcel και Fernand, δημιουργώντας την Renault Frères η οποία έχει ως αφετηρία και βάση εκείνη τη γωνιά του κήπου όπου μέχρι σήμερα βρίσκεται το εργοστάσιο της φίρμας, καταλαμβάνοντας βέβαια κάτι πολύ παραπάνω από εκείνη τη «γωνιά» καθώς καταλαμβάνει πάνω από 5.000 τ.μ.

Τα υπόλοιπα ανήκουν στην ιστορία. Μια ιστορία που η Renault θα τιμήσει από την έκθεση Rétromobile η οποία πραγματοποιείται στη γαλλική πρωτεύουσα από 7-11 Φεβρουαρίου, εκθέτοντας ορισμένα από τα αντιπροσωπευτικότερα μοντέλα αυτής της μακράς της πορείας, προσθέτοντας κάθε φορά κάτι καινούριο στην έννοια της αυτοκίνησης και του αυτοκινήτου.

Έτσι, μαζί με εκείνο το πρώτο Type Α το οποίο κατασκευάστηκε σε 290 αντίτυπα τα οποία διατίθεντο προς 10.000 γαλλικά φράγκα δηλαδή όσο περίπου ο μισθός δέκα χρόνων ενός εργάτη της εποχής, θα βρεθούν στην Retromobile 2018, μια σειρά από ιστορικά αυτοκίνητα του απώτερου αλλά και του πιο πρόσφατου παρελθόντος της Renault τα οποία αποτυπώνουν την φιλοσοφία “Easy Life” την οποία η γαλλική φίρμα ενστερνίζεται επιχειρώντας να κάνει ευκολότερη αλλά και ομορφότερη τη ζωή των ανθρώπων.
Συνοπτικά το παρών στην Retromobile εκτός από το Type A θα δώσουν:

Το Type B του 1899 το οποίο από πολλούς θεωρείται ότι είναι το πρώτο μοντέλο στην ιστορία του αυτοκινήτου που είχε κλειστή καμπίνα επιβατών
Το Type BD poster van το οποίο έχοντας ενσωματωμένο στο εσωτερικό του ένα ταχυδρομικό γραφείο, αποτέλεσε εν έτει 1909 το πρώτο ειδικά διασκευασμένο επαγγελματικό αυτοκίνητο
Το Type AG1 taxi του 1910 το οποίο θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί ως το πρώτο αυτοκίνητο ειδικά σχεδιασμένο για εταιρικούς στόλους

Το Type KJ1 το οποίο εν έτει 1923 υπήρξε το πρώτο αυτοκίνητο της Renault ειδικά σχεδιασμένο για την κίνηση στις πόλεις.

Το Type PR coach του 1927 το οποίο αποτέλεσε μια ξεχωριστή σύλληψη για ένα αυτοκίνητο ιδανικό για τη μεταφορά μικρών ομάδων ανθρώπων

Το Vivastella PG7 του 1933 με το οποίο παίρνει σάρκα και οστά η ιδέα του GT (grand tourer)

Το 4CV του 1947 το οποίο αποτελεί το πρώτο Renault που ξεπέρασε το 1εκ. πωλήσεις

Το Colorale το οποίο 1950 γίνεται το πρώτο SUV από τη Renault

Το Renault 4 το οποίο υπήρξε ένα από τα αυτοκίνητα σύμβολα στη δεκαετία του ’60

Το Renault 8 Gordini του 1964 το οποίο όντας ένα πραγματικά προσιτό αγωνιστικό τετράτροχο έκανε πραγματικότητα πολλά από τα όνειρα των φαν του είδους.

Renault 16 του 1965 το οποίο εισήγαγε μια πρωτοποριακή αρχιτεκτονική προσφέροντας για πρώτη φορά λύσεις οι οποίες αργότερα θα γίνουν συνώνυμες με την κατηγορία των πολυμορφικών.

Το ηλεκτρικό Renault 5, το οποίο αποτέλεσε μια πρωτοποριακή πρόταση στην εποχή της πετρελαϊκής κρίσης

Το Renault 9 του 1981 το οποίο υπήρξε ένα από τα πρώτα παγκόσμια αυτοκίνητα και βέβαια τα πολυμορφικά Espace (1984), Twingo (1992) και Scénic (1996) που χάρη στον ευφυή, όσο και τολμηρό σχεδιασμό τους έθεσαν τις βάσεις για όλα τα νέα μοντέλα που ακολούθησαν.

auto.in.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο