Την πρώτη ενημέρωση ως επικεφαλής του συντονιστικού οργάνου για τη διαχείριση της ρύπανσης από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» πραγματοποίησε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός, στην οποία έκανε μια αναφορά στις μέχρι τώρα ενέργειες που έχουν γίνει για τον καθαρισμό των ακτών και της θάλασσας.

Όπως είπε ο κ. Σαντορινιός, έχουν απαντληθεί από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο νότια της νήσου Αταλάντης τουλάχιστον 800 τόνοι μαζούτ, ενώ σε παράκτιες περιοχές της Αττικής όπου έχει παρατηρηθεί διάσπαρτη θαλάσσια ρύπανση επιχειρούν από έξι απορρυπαντικά σκάφη του Λιμενικού Σώματος και έξι ιδιωτικά, συμπεριλαμβανομένου και του σκάφους «ΑΚΤΑΙΑ» της EMSA, με περισσότερα από 160 άτομα να συμμετέχουν στις εργασίες.

Παράλληλα, ο υφυπουργός Ναυτιλίας αναφέρθηκε και στις ευθύνες που υπάρχουν για το συμβάν, καθώς και στις αποζημιώσεις που θα απαιτηθούν και κάτω από πιο πλαίσιο θα γίνουν αυτές.

«Την ευθύνη για τη ρύπανση ξεκάθαρα έχουν η πλοιοκτήτρια και η ασφαλιστική που την καλύπτει και όσοι έχουν απαιτήσεις θα πρέπει να στραφούν προς αυτές αλλά θα πρέπει στα έγγραφα που θα καταθέτουν να είναι τεκμηριωμένη η απαίτησή τους», τόνισε ο κ. Σαντορινιός

Σύμφωνα με το Λιμενικό, τυχόν αποζημιώσεις από διαρροή πετρελαίου του «Αγία Ζώνη» μπορούν να αντληθούν και από το Διεθνές Ταμείο Αποζημιώσεων από Ρύπανση Πετρελαίου (IOPC Fund), υπό τον όρο όμως ότι ο αιτών θα αποδεικνύει τη ζημιά του με βάση τους κανόνες που ορίζει το ταμείο.

Συγκέντρωση της ΠΕΝΕΝ στο υπουργείο Ναυτιλίας

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας, διοργανώνει τη Δευτέρα 18/9 η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, προκειμένου να διαμαρτυρηθεί για την ρύπανση που προκλήθηκε από τη βύθιση του «Αγία Ζώνη».

«Το ναυάγιο του πλοίου προκάλεσε μια τεράστια θαλάσσια περιβαλλοντολογική καταστροφή στον Αργοσαρωνικό, ενώ η ΠΕΝΕΝ συνέβαλε τα μέγιστα με την καταγγελία της και τις αποκαλύψεις της σχετικά με τα προβλήματα ασφάλειας και αξιοπλοΐας που αντιμετώπιζε το πλοίο», αναφέρεται σε ανακοίνωση του ναυτεργατικού σωματείου.

Στην ίδια ανακοίνωση γίνεται επίσης λόγος για «βαρύτατες πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης και του υπουργείου Ναυτιλίας για το γεγονός ότι επιτρέπει γερασμένα, υποσυντήρητα, ανασφαλή και επικίνδυνα πλοία να ταξιδεύουν δημιουργώντας θανάσιμους κινδύνους για την ζωή και την ασφάλεια των ναυτεργατών αλλά και του θαλάσσιου περιβάλλοντος».

in.gr