Έρχονται τα πρώτα ΚΕΠ για τη στήριξη των δανειοληπτών
Eντός της εβδομάδας αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία του πρώτου Γραφείου Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών από τα 120 που σχεδιάζει να δημιουργήσει έως το καλοκαίρι η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους του υπουργείου Οικονομίας.
Eντός της εβδομάδας αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία του πρώτου Γραφείου Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών από τα 120 που σχεδιάζει να δημιουργήσει έως το καλοκαίρι η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους του υπουργείου Οικονομίας.
Το πρώτο κέντρο θα έχει έδρα στο κτίριο όπου στεγάζεται η Ειδική Γραμματεία και θα αποτελέσει πιλότο για τα δύο επόμενα, τα οποία θα δημιουργηθούν εντός του Μαρτίου σε Αθήνα και Πειραιά.
Στη συνέχεια αναμένεται να ακολουθήσουν ανάλογα κέντρα και στις υπόλοιπες δώδεκα πρωτεύουσες των περιφερειών της χώρας, ενώ έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου 2017 στόχος είναι να έχουν δημιουργηθεί 120 κέντρα, εκ των οποίων τα 30 θα μετεξελιχθούν σε Κέντρα Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών με συντονιστικό ρόλο.
Τα «ΚΕΠ των δανειοληπτών» θα παρέχουν υποστηρικτικές υπηρεσίες προς υπερχρεωμένους δανειολήπτες και ειδικότερα:
- Θα καθοδηγούν τους δανειολήπτες στην κατάρτιση οικογενειακών, ατομικών ή επιχειρηματικών προϋπολογισμών για την τήρηση των ρυθμίσεων ή διακανονισμών που έχουν κάνει με τις τράπεζες, προκειμένου να εξυπηρετούν χωρίς καθυστερήσεις τις οφειλές τους.
- Θα συντρέχουν τα νοικοκυριά και τους επιχειρηματίες για την κατανόηση των όρων δανείων ή ρυθμίσεων που τους έχουν προτείνει οι τράπεζες, αλλά θα υπολογίζουν και τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης ανάλογα με την περίπτωση.
- Θα παρέχουν συμβουλές για τις έννοιες του «συνεργάσιμου δανειολήπτη», τα δικαιώματά του και τον χρονικό ορίζοντα προστασίας του από τραπεζικές συμβάσεις πίστωσης ή διευθέτησης οφειλών.
- Θα διαθέτουν τυποποιημένα υποδείγματα του νόμου Κατσέλη και του Κώδικα Δεοντολογίας των τραπεζών, συντρέχοντας τους δανειολήπτες στην ορθή συμπλήρωση των στοιχείων τους.
- Θα ενημερώνουν τους δανειολήπτες όσον αφορά τις δυνατότητες για εξωδικαστική επίλυση των διαφορών τους.
- Θα παραλαμβάνουν καταγγελίες και θα τις διαβιβάζουν στη Γενική Γραμματεία Προστασίας Καταναλωτή.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Δίκη Βαλυράκη: Μάρτυρας κατέθεσε στη δίκη ότι είδε να χτυπούν με κοντάρι τον πρώην υπουργό
- Brussels Signals ‘No More Studies Needed’ for Greece–Cyprus Power Link
- 35 χρόνια Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ: Γιορτή Γνώσης & Δημιουργίας
- Η ΚΝΕ για τα 17 χρόνια από τη δολοφονία Γρηγορόπουλου
- Μπράιτον: Εκτός για μήνες ο Τζίμας
- Οκτώ σκάφη προσδέθηκαν για πρώτη φορά ταυτόχρονα στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό
