Μετά την ανακοίνωση της αμερικανικής αρχής προστασίας περιβάλλοντος (EPA) η οποία εγκάλεσε τον όμιλο Fiat Chrysler Automobiles για την χρήση παράνομου λογισμικού σε 104.000 SUV και pickups που έχουν διατεθεί από το 2014 στις ΗΠΑ και το οποίο αλλοίωνε τα μεγέθη εκπομπών ρύπων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακίνησε με τη σειρά της ένα παλαιότερο αντίστοιχο θέμα ζητώντας εξηγήσεις από τις ιταλικές αρχές.

Αναλυτικότερα σε ό,τι αφορά την «δική μας» όχθη του Ατλαντικού, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά πλέον επισήμως από τις αρμόδιες ιταλικές αρχές να παράσχουν αποδείξεις που να καταρρίπτουν τον προ ολίγων μηνών ισχυρισμό των αρμόδιων γερμανικών αρχών για την παρουσία ύποπτου λογισμικού παραποίησης των εκπομπών ρύπων στον πετρελαιοκινητήρα 2,0 λίτρων που εξοπλίζει μεταξύ άλλων το Fiat 500Χ, το Fiat Doblo και το Jeep Renegade.

Σύμφωνα μάλιστα με πηγές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προσκείμενες στο ζήτημα, έχει ήδη πραγματοποιηθεί έλεγχος στο Fiat 500X σε εργαστήριο της Ε.Ε. βόρεια του Μιλάνου για να διαπιστωθούν τυχόν παραβάσεις και τα αποτελέσματα κρίθηκαν «ύποπτα» ωστόσο κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται επισήμως.

Προς το παρόν ο όμιλος FCA αρνείται να σχολιάσει το ζήτημα.

Σε κάθε περίπτωση, όταν η γερμανική KBA είχε ελέγξει οχήματα του oμίλου Fiat Chrysler Automobiles διαπιστώνοντας παρατυπίες, είχε αναφέρει ότι το σύστημα ελέγχου καυσαερίων δεν λειτουργεί μετά από 22 λεπτά, δηλαδή για χρόνο λίγο περισσότερο απ΄όσο διαρκεί ένας τυπικός έλεγχος έγκρισης τύπου με αποτέλεσμα μετά την παρέλευση του συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος οι εκπομπές ρύπων να αυξάνονται.

Όταν είχε ανακύψει το ζήτημα ο όμιλος FCA είχε δηλώσει ότι όλα τα αυτοκίνητά του συμβαδίζουν με την νομοθεσία και δεν χρησιμοποιούν συσκευές παραποίησης εκπομπών ρύπων.

Κάπως έτσι πλέον οι Βρυξέλλες ζητούν από τις ιταλικές αρχές να αποδείξουν ότι δεν υπάρχει κάποια παρατυπία.

«Οι γερμανικές αρχές έχουν εκφράσει σοβαρές ανησυχίες. Και εμείς έχουμε ζητήσει επανειλημμένως από τις αρμόδιες ιταλικές αρχές να παράσχουν αποδείξεις το συντομότερο δυνατόν», δήλωσε χαρακτηριστικά η εκπρόσωπος της Κομισιόν, Lucia Caudet.

Σε ό,τι αφορά την αμερικανική εκδοχή του ζητήματος παραποίησης εκπομπών ρύπων από τον όμιλο FCA και τις αιτιάσεις της EPA οι οποίες οδήγησαν μεταξύ άλλων –και- στην αναστολή διαπραγμάτευσης των μετοχών του ομίλου στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, αξίζει να σημειωθεί ότι αφορά κινητήρες diesel 3,0 λίτρων οι οποίοι διατίθενται από το 2014 μέχρι σήμερα για τα μοντέλα Dodge Ram 1500 και Jeep Grand Cherokee, ετών 2014, 2015 και 2016, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση των αμερικανικών αρχών.

Παρά τις διαπιστώσεις της ΕPA και την κίνηση των νόμιμων διαδικασιών που προβλέπονται σε αυτήν την περίπτωση παράβασης της αμερικανικής νομοθεσίας, ο όμιλος FCA αρνήθηκε τις κατηγορίες με σχετική ανακοίνωση αλλά και δια στόματος του επικεφαλής του Sergio Marchionne o οποίος δήλωσε:

«Δεν έχουμε διαπράξει καμία παρανομία. Δεν υπήρξε ποτέ καμία πρόθεση να δημιουργήσουμε κάτι το οποίο θα μπορούσε να ξεγελάσει τις διαδικασίες ελέγχου. Δεν υπάρχει ούτε ένας άνθρωπος στον όμιλο που θα προσπαθούσε να κάνει κάτι τόσο ηλίθιο όσο το να επιχειρήσει να «κλέψει» στις διαδικασίες ελέγχου. Δεν είμαστε εγκληματίες».

auto.in.gr