Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Το 2019 έτοιμο το νέο ψηφιακό υλικό για μαθητές του Δημοτικού με αναπηρίες

Το 2019 έτοιμο το νέο ψηφιακό υλικό για μαθητές του Δημοτικού με αναπηρίες

Προσβάσιμο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για τις τάξεις από την τρίτη ώς την έκτη Δημοτικού, για όλους τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προετοιμάζει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, μετά το ανάλογο υλικό που έχει ήδη ετοιμαστεί για το νηπιαγωγείο, την Α' και Β' Δημοτικού.

Προσβάσιμο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για τις τάξεις από την τρίτη ώς την έκτη Δημοτικού, για όλους τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προετοιμάζει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, μετά το ανάλογο υλικό που έχει ήδη ετοιμαστεί για το νηπιαγωγείο, την Α’ και Β’ Δημοτικού.

Το νέο υλικό, που αναμένεται να έχει ετοιμαστεί έως το 2019, θα έχει εφαρμογή και θα χρησιμοποιείται και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από μαθητές των Ειδικών Σχολείων και των ΕΕΕΕΚ.

Οι ειδικές μαθησιακές ανάγκες που θα καλυφθούν είναι:

  • Προβλήματα όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες)
  • Προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι)
  • Κινητικά προβλήματα
  • Μέτρια και ελαφριά νοητική αναπηρία
  • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
  • Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
  • Προβλήματα διάσπασης προσοχής και συγκέντρωσης

Η ανάπτυξη του εκπαιδευτικού υλικού θα γίνει σε έντυπη και ψηφιακή μορφή, ανάλογα με το είδος της αναπηρίας και της ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης στην οποία απευθύνεται, ενώ η πλήρης προσβασιμότητα σε αυτό θα επιτευχθεί με κατάλληλη ψηφιακή τεχνολογία.

Στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου περιλαμβάνεται, ακόμη, η ανάπτυξη ειδικού εκπαιδευτικού υλικού που θα αφορά στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς αλλά και γενικά την εκπαιδευτική πρακτική.

Συγκεκριμένα, όπως εξηγεί ο Επιστημονικός Υπεύθυνος της πράξης «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού», Βασίλης Κουρμπέτης, γίνονται όλα τα βιβλία αυτών των τάξεων προσβάσιμα, επιπλέον όμως, προστίθεται υλικό που θα βοηθά στην επιτυχή ένταξή του μαθητή μέσα στην τάξη.

«Δεν αρκεί η φυσική παρουσία ενός παιδιού μέσα στο σχολείο, πρέπει να υπάρχει ειδικό εκπαιδευτικό υλικό, πρέπει να μάθουν να δέχονται το παιδί με τις ειδικές μαθησιακές ανάγκες, οι συμμαθητές του, οι άλλοι γονείς. Είναι πολύπλοκη διαδικασία. Το σχολείο της γειτονιάς δεν είναι έτοιμο να δεχθεί το μαθητή κι εμείς κάνουμε ό,τι μπορούμε να ετοιμάσουμε το σχολείο, όλους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, να τον δεχθούν» επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Το υλικό αυτό, σύμφωνα με τον κ Κουρμπέτη, μπορεί να είναι χρήσιμο και για τους πρόσφυγες που δεν ξέρουν καλά ελληνικά καθώς και για παιδιά μικρότερης ηλικίας.

Ταυτόχρονα, ετοιμάζεται υλικό – εκτός από τα βιβλία- για τον τρόπο διδασκαλίας της μεθόδου Braille σ’ έναν τυφλό μαθητή ή για να μαθαίνουν οι τυφλοί μαθητές προσανατολισμό, να μη χτυπούν μέσα στην τάξη τους ή να κυκλοφορούν αυτόνομα από το σπίτι στο σχολείο με ένα λευκό μπαστούνι ή πώς να τρώνε μόνοι τους. Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει αυτό το υλικό στα μαθήματα.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sports in

Σάλος με τον Ρούντιγκερ: Αντιδράσεις για ποστάρισμά του που παραπέμπει σε… ISIS

Ο Αντόνιο Ρούντιγκερ έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις με ένα ποστάρισμά του με αφορμή το Ραμαζάνι.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024