Σχεδόν ένα χρόνο μετά τη δημοσιοποίηση του σκανδάλου Dieselgate ο James Robert Liang μηχανικός της VW ο οποίος σύμφωνα με τα όσα ο ίδιος υποστήριξε συνέβαλε στην εξέλιξη του επίμαχου λογισμικού στους κινητήρες diesel 2,0 λίτρων τύπου ΕΑ 189- την πέτρα του σκανδάλου Dieselgate- δήλωσε την Παρασκευή 9/9 ένοχος στις κατηγορίες του ομοσπονδιακού δικαστηρίου περί σκευωρίας και απάτης έναντι των αμερικανικών αρχών και των αμερικανών καταναλωτών.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών, η παραδοχή ενοχής του μηχανικού της VW, James Robert Liang σε σχέση με το παράνομο λογισμικό στους κινητήρες VW και η συμφωνία του να συνεργαστεί με τις αρχές για το ζήτημα, θα μπορούσε να αποτελέσει την αρχή για τη διαλεύκανση του «μυστηρίου» Dieselgate και για το πώς ο όμιλος VW κατάφερνε να ξεγελά τις ανά τον κόσμο αρχές επί επτά χρόνια.

Δικαστικοί κύκλοι στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού αναφέρουν ότι τη συγκεκριμένη ομολογία ενοχής και την συνεργασία του εναγόμενου με τις αρχές αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες αντίστοιχες ομολογίες από το γερμανικό όμιλο, ρίχνοντας φως σε αυτό που οι αμερικανικές δικαστικές αρχές αποκαλούν στο σχετικό κατηγορητήριο «απόπειρα παραπλάνησης και σκευωρίας έναντι των αμερικανικών αρχών και των καταναλωτών κατά παράβαση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας (Clean Air Act)».

Στα έγγραφα που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το αμερικανικό υπουργείο δικαιοσύνης, αναφέρεται σαφώς ότι ο J.R. Liang δεν έδρασε μόνος του, ενώ είναι πολλές οι αναφορές σε «συνενόχους» του εντός του ομίλου VW οι οποίοι συνεργάστηκαν μαζί του τόσο για την εξέλιξη του παράνομου λογισμικού όσο και για την απόκρυψή του από τις αρμόδιες ομοσπονδιακές αρχές.

Ο J.R. Liang, σύμφωνα με τα όσα δόθηκαν στη δημοσιότητα από το αμερικανικό υπουργείο δικαιοσύνης, γνώριζε ότι οι φερόμενοι ως συνένοχοί του εξαπατούσαν εν γνώσει τους τις αρμόδιες αμερικανικές αρχές, βεβαιώνοντας τις ψευδώς ότι οι diesel κινητήρες ΕΑ 189 που τοποθετήθηκαν σε μοντέλα ετών 2009-2016 συμμορφώνονταν απολύτως με την νομοθεσία, αλλά και ότι οι προωθητικές αναφορές της εταιρείας οι οποίες χαρακτήριζαν τους συγκεκριμένους κινητήρες «clean diesels» ήταν ψευδείς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ως φερόμενοι «συνένοχοι» του J.R.Liang στο ομοσπονδιακό κατηγορητήριο αναφέρονται «πρώην και νυν εργαζόμενοι στην VW, μεταξύ άλλων».

Στο κατηγορητήριο το οποίο αποδέχτηκε ο J.R.Liang αναφέρεται επίσης ότι ο ίδιος βρισκόταν μεταξύ των παραληπτών ενός e-mail όπου άλλος εργαζόμενος της VW o οποίος δεν αποκαλύπτεται, ανέφερε ότι «πρέπει να διασφαλίσουμε ότι οι αρχές δεν θα πραγματοποιήσουν δοκιμές στην πρώτη γενιά» αναφερόμενος στην πρώτη γενιά κινητήρων EA 189.

auto.in.gr