Το ΤΑΙΠΕΔ διαψεύδει το «αεροδρομιόσημο»
Καμία σχέση με τη σύμβαση παραχώρησης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς και με την πραγματικότητα, δεν έχουν οι ισχυρισμοί του προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), Βασίλη Αλεβιζόπουλου για τις αεροπορικές χρεώσεις στα προς παραχώρηση αυτά αεροδρόμια, έγινε γνωστό από το ΤΑΙΠΕΔ.
Καμία σχέση με τη σύμβαση παραχώρησης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς και με την πραγματικότητα, δεν έχουν οι ισχυρισμοί του προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), Βασίλη Αλεβιζόπουλου για τις αεροπορικές χρεώσεις στα προς παραχώρηση αυτά αεροδρόμια, έγινε γνωστό από το ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με το Ταμείο, έως και σήμερα η μέση χρέωση των τελών στα κρατικά αεροδρόμια, των οποίων φορέας διαχείρισης παραμένει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ανέρχεται σε περίπου 12,7 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει το Τέλος Χρήσης Αερολιμένων και το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ).
Η σύμβαση παραχώρησης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ, του ελληνικού δημοσίου και της κοινοπραξίας FRAPORT-SENTEL, η οποία κυρώθηκε από τη Βουλή με τον νόμο 4389/16 (ΦΕΚ Α’ 94), προβλέπει ότι το ανώτατο ύψος των αεροπορικών τελών θα ανέρχεται σε 13 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη, συμπεριλαμβανομένου του ΤΕΑΑ. Αυτό το ανώτατο όριο θα ισχύει για τέσσερα χρόνια, από την έναρξη ισχύος της παραχώρησης έως την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης των αεροδρομίων από τον παραχωρησιούχο.
Όπως επίσης επισημαίνεται από το ΤΑΙΠΕΔ, μετά την ολοκλήρωση των επικείμενων έργων αποκατάστασης, ανακαίνισης και αναβάθμισης σε κάθε ένα από τα περιφερειακά αεροδρόμια, το ανώτατο όριο των αεροπορικών χρεώσεων ανά επιβάτη δεν θα υπερβαίνει τα 18,5 ευρώ, πάλι συμπεριλαμβανομένου του ΤΕΑΑ. Το όριο αυτό υπολογίστηκε με γνώμονα το μέσο όρο των αεροπορικών χρεώσεων αεροδρομίων με αντίστοιχα χαρακτηριστικά (δηλαδή υψηλή εποχικότητα, τουριστικός χαρακτήρας) στη Νότια Ευρώπη και τη Μεσόγειο.
Στη σχετική ανακοίνωση του Ταμείου σημειώνεται, τέλος, ότι το υφιστάμενο Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ) ανέρχεται σήμερα σε 12 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη για τις πτήσεις εντός ΕΕ και σε 22 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη για τις πτήσεις εκτός ΕΕ.
Αυτό πρόκειται άμεσα να τροποποιηθεί και θα καθορισθεί στο ποσό των 12 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια με ισχύ έως την 1η Νοεμβρίου 2024, γεγονός που αυτομάτως οδηγεί σε σημαντική μείωση των χρεώσεων για τους επιβάτες που προέρχονται από χώρες εκτός ΕΕ. Μετά την 1η Νοεμβρίου 2024, το ΤΕΑΑ θα διαμορφωθεί ακόμη χαμηλότερα, στο ποσό των 3 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Γιάννης Πάριος: Μαζί με τους γιους, τις νύφες και τα εγγόνια του στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι
- Πολωνία: Πολεμικά αεροσκάφη αναχαίτισαν επάνω από την Βαλτική ρωσικό αναγνωριστικό αεροσκάφος
- ΚΚΕ: Όσο κι αν προσπαθεί η κυβέρνηση να συκοφαντήσει τον αγώνα των αγροτών, θα φάει τα μούτρα της
- Διάκριση με… άρωμα γιορτών για τον Μουζακίτη: Δεύτερος ακριβότερος που έχει γεννηθεί Χριστούγεννα (pic)
- Οικονομική ανάπτυξη, αλλά χωρίς δουλειές; Ο οικονομικός εφιάλτης της Gen Z γίνεται πραγματικότητα
- Ισραήλ: Η αστυνομία έκανε έφοδο σε χριστουγεννιάτικο πάρτι και συνέλαβε Παλαιστίνιο που είχε ντυθεί Άγιος Βασίλης
