Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
«Ο Βαφτιστικός» στην Λυρική σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα

«Ο Βαφτιστικός» στην Λυρική σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα

Εβδομήντα χρόνια από την ένταξή του στο ρεπερτόριο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και 98 χρόνια από την πρώτη του παρουσίαση, στις 18 Ιουλίου του 1918, ο «Βαφτιστικός» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, ίσως η πιο αγαπημένη ελληνική οπερέτα επιστρέφει στην ΕΛΣ, από τις 13 Μαΐου, για επτά παραστάσεις στο θέατρο «Ολύμπια».

Εβδομήντα χρόνια από την ένταξή του στο ρεπερτόριο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και 98 χρόνια από την πρώτη του παρουσίαση, στις 18 Ιουλίου του 1918, ο «Βαφτιστικός» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, ίσως η πιο αγαπημένη ελληνική οπερέταεπιστρέφει στην ΕΛΣ, από τις 13 Μαΐου, για επτά παραστάσειςστο θέατρο «Ολύμπια».

Τη σκηνοθεσία αναλαμβάνει ο Σίμος Κακάλας. Ο ιδιαίτερος κόσμος που έχει δημιουργήσει στις προηγούμενες παραστάσεις του ο Κακάλας, όπως η Γκόλφω, το Λιωμένο Βούτυρο, η Ερωφίλλη, ο Ορέστης, προκαλεί ενδιαφέρον στον θεατή να τον δει να σκηνοθετεί μια οπερέτα και μάλιστα τον Βαφτιστικό.

Η απόσταση που χωρίζει τα μπουλούκια και τα καφενεία, από τα σαλόνια της Κηφισιάς του 1920, προβληματίζει τον σκηνοθέτη; «Μιλάμε για δύο διαφορετικούς κόσμους, τους οποίους όμως συνδέει μια σχέση, όχι και τόσο μακρινή» δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Σίμος Κακάλας. «Από την έρευνα μου στην Γκόλφωδιαπίστωσα ότι τα μπουλούκια και οι περιφερειακοί θίασοι είχαν στο ρεπερτόριό τους οπερέτες. Πολλές φορές έπαιζαν πέρα από τα τραγούδια, τα οποία είναι εξαιρετικά και γραμμένα για να γίνουν επιτυχίες και την πρόζα. Αυτές τις κωμωδίες, τις ανέβαζαν διαφορετικά ωστόσο η σχέση είναι φανερή» σημειώνει. «Κι εδώ, στον Βαφτιστικό, έχουμε μια πολύ καλογραμμένη φάρσα. Είναι θαυμαστή η οικονομία του κειμένου, η ισορροπία του. Οι τύποι που διακωμωδεί ο Σακελλαρίδης.Πρόσωπα και πράγματα τόσο γνώριμα και οικεία, που έχεις την αίσθηση ότι δεν έχουν αλλάξει και πολλά μέσα στον χρόνο».

Η κωμωδία είναι είδος το οποίο αγαπά ιδιαίτερα ο Σίμος Κακάλας: «Πρόκειται γιαένα πολύ δύσκολο είδος που δεν είχε ποτέ ακαδημαϊκή αναγνώριση». Κι αν ένας κωμικός δεν θα πάρει ποτέΌσκαρ, έχεισαν αντίβαρο τηναγάπη του κοινού, όπως λέει ο σκηνοθέτης. «Η κωμωδία παίρνει την εκδίκησή της με τη λαϊκή απήχηση που έχει» τονίζει. Και λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται για ένα είδος βασισμένο στην κριτική, «η απάντηση στο αν η κωμωδίαπρέπει νά έχει όρια, είναι σαφέστατα όχι. Όχι απλά τής επιτρέπεται να ξεπερνά τα όρια, αλλά τής επιβάλλεται, για το καλό όλων μας, να τα ξεπερνά. Η λογική του να είμαστε προσεκτικοί και του «politically correct» οδηγεί τελικά σε δρόμους ακριβώς αντίθετους από εκείνουςπου θα θέλαμε. Αυτή τη στιγμή, ο Ντόναλντ Τραμπ ανεβαίνει επειδή κάποιοι τον θεωρούν θαρραλέο, ακριβώς γιατί είναι politically incorrect» λέει ο Σίμος Κακάλας, επισημαίνοντας ότι «είναι πολύ δυνατό όπλο η κωμωδία, η σάτιρα, αν θες να πεις κάποια πράγματα. Ένα πολύ επικίνδυνο όπλο απέναντι στην εξουσία».

Επίσης, αυτή την εποχή στο θέατρο «Χώρος» επιστρέφει ο «Ορέστης», σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα, παράσταση βασισμένηστη μετάφραση του Γιάννη Τσαρούχη. Πώς περνά ένας σκηνοθέτης από την απελπισία των Ατρειδών στην ελαφράδα της οπερέτας και μάλιστα σε μια εποχή σκοτεινή, όπως η τωρινή; «Νομίζω ότι πάντα όταν υπάρχει ζόφος και δυσκολία και περίοδοι κρίσης, το θέατρο είναι στις επάλξεις. Σκοπός του είναι να διασκεδάσει. Από την άλλη δεν ψάχνω τη σημειολογία πίσω από όλο αυτό. Δεν πρέπει όλα να έχουν ένα διπλό νόημα. Η κωμωδία δεν χρειάζεται να αναλυθεί. Είναι όπως λένε,σαν να θες να τεμαχίσεις ένα βάτραχο… κανείς δεν ενδιαφέρεται και ο βάτραχος πεθαίνει. Η κωμωδία έχει να κάνει με την έκπληξη και την ανατροπή της λογικής. Κι αυτόγια να λειτουργήσει χρειάζεται μια αθωότητα».

Λίγο πριν ακουστούν ξανά στην σκηνή του Ολύμπια το «Ψηλά στο μέτωπο», «Στο στόμα, στο στόμα», «Τον καιρό εκείνο, τον παλιό», «Η καρδιά μου πονεί για σας», ο σκηνοθέτης λέει: «Θα είναι ένα κλασσικό ανέβασμα του Βαφτιστικού. Όπως απαιτεί το είδος. Με ταχύτητα, ακρίβεια και οξυδέρκεια, στοιχεία που αποτελούσαν πάντα πρόκληση τόσο για τον περφόρμερ, όσο και για το σκηνοθέτη. Μια πιο προσεχτική, πιο κοντινή ματιά, οι λεπτομέρειες, αποκαλύπτουν και ένα παιχνίδι πάνω στη σκηνή».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sports in

Παναθηναϊκός – Μακάμπι Τελ Αβίβ 87-91: Τον «κρέμασε» ο Σλούκας, έκαναν το 0-1 οι Ισραηλινοί

Με το… καλημέρα πλεονέκτημα αντίο για τους πράσινους. έχασαν ξανά από τη Μακάμπι (87-91) που αγωνία για τον Μπόλντγουιν.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024