Αποπληθωρισμός 0,7% και τον Νοέμβριο
Μείωση 0,7% εμφάνισε ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο, ωστόσο ο ρυθμός μείωσης του επιβραδύνεται, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Πάντως παρά το γεγονός ότι η χώρα βρίσκεται σε συνθήκες αποπληθωρισμού εδώ και πολλούς μήνες, σε αρκετά προϊόντα, μεταξύ των οποίων δε και βασικά είδη διατροφής, καταγράφηκε αισθητή αύξηση της τιμής τους σε ετήσια, αλλά και σε μηναία βάση.
Μείωση 0,7% εμφάνισε ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο, ωστόσο ο ρυθμός μείωσης του επιβραδύνεται, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Πάντως παρά το γεγονός ότι η χώρα βρίσκεται σε συνθήκες αποπληθωρισμού εδώ και πολλούς μήνες, σε αρκετά προϊόντα, μεταξύ των οποίων δε και βασικά είδη διατροφής, καταγράφηκε αισθητή αύξηση της τιμής τους σε ετήσια βάση, όπως ψωμί και δημητριακά (2,3%), ψάρια (3%) λάδι (12,1%), πατάτες (13,6), φρούτα (7,9%), λαχανικά νωπά (6,8%), τσάι-καφές (9,5%) τσιγάρα (2,2%), ενώ μεγάλες αυξήσεις καταγράφονται και στις μεταφορές με αεροπλάνο (13,1%), με πλοίο (6,9%) και στις οδικές (6,2%)
Σε μηνιαία βάση την ανιούσα πήραν οι τιμές σε νωπά λαχανικά (2,1%) και λάδι (1,3). Επίσης αυξήθηκαν οι τιμές σε κινηματογράφους και θέατρα (8,4%), στα κρασιά (2,5%).
Τα στοιχεία αναλυτικά
Από τη σύγκριση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή (Γ∆ΤΚ) του μηνός Νοεµβρίου 2015, προς τον αντίστοιχο ∆είκτη του Νοεµβρίου 2014 προκύπτει μείωση 0,7%, έναντι μείωσης 1,2%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013.
Ο Γενικός ∆είκτης κατά τον Νοέµβριο 2015 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2015, παρουσίασε μείωση 0,8%, έναντι μείωσης 0,9%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.
Ο μέσος ∆είκτης του δωδεκαµήνου ∆εκεµβρίου 2014-Νοεµβρίου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου ∆εκεµβρίου 2013 – Νοεµβρίου 2014 παρουσίασε μείωση 1,9%, έναντι µείωσης 1,2%, που σηµειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούµενο δωδεκάµηνο.
I. Σύγκριση Νοεµβρίου 2015 με Οκτώβριο 2015
Η μείωση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 0,8% τον μήνα Νοέµβριο 2015 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο ∆είκτη του Οκτωβρίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,1% της οµάδας «∆ιατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, μοσχάρι και νωπά φρούτα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στο ελαιόλαδο και νωπά λαχανικά.
β) Κατά 9,3% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω του χειµερινού δεκαήµερου εκπτώσεων.
γ) Κατά 0,3% της οµάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιµών του πετρελαίου θέρµανσης και του φυσικού αερίου.
δ) Κατά 0,3% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιµών στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη).
ε) Κατά 0,6% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιµών στα ξενοδοχεία.
στ) Κατά 0,5% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιµών των ειδών ατοµικής φροντίδας.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,3% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα κρασιά.
β) Κατά 0,3% της οµάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές Δραστηριότητες», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στους κινηµατογράφους-θέατρα-κονσέρτα.
ΙΙ. Σύγκριση Νοεµβρίου 2015 με Νοέµβριο 2014
Η μείωση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 0,7% τον μήνα Νοέµβριο 2015 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο ∆είκτη του Νοεµβρίου 2014, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,7% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
β) Κατά 4,5% της οµάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιµών των ενοικίων κατοικιών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του πετρελαίου θέρµανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στον ηλεκτρισµό και στα στερεά καύσιµα.
γ) Κατά 1,4% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιµών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης και στα είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
δ) Κατά 4,5% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιµών αγοράς αυτοκινήτων, στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στην συντήρηση και επισκευή εξοπλισµού προσωπικής μεταφοράς. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, μεταφοράς επιβατών με πλοίο, και στις οδικές μεταφορές επιβατών.
ε) Κατά 1,4% της οµάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό-υπολογιστές, στα είδη για παιχνίδια και αθλητισµό και στις εφηµερίδες-βιβλία-χαρτικά είδη.
στ) Κατά 0,6% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα μεταδευτεροβάθµιας µη τριτοβάθµιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ).
ζ) Κατά 3,5% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιµών στα κοµµωτήρια και καταστήµατα προσωπικής φροντίδας, στα είδη ατοµικής φροντίδας, στα προσωπικά είδη και στην ασφάλιση οχηµάτων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 3,2% της οµάδας «∆ιατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, ψάρια γενικά, κρέατα γενικά, γαλακτοκοµικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα γενικά, νωπά λαχανικά, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, πατάτες νωπές, λοιπά τρόφιµα, καφές κακάο-τσάι. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη μείωση των τιµών στο μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυµοί φρούτων.
β) Κατά 1,5% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα τσιγάρα.
γ) Κατά 1,4% της οµάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φαρµακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη μείωση των τιµών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραιατρικών υπηρεσιών.
δ) Κατά 2,0% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.
Α.Τ
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Νότια Αφρική: Ένοπλοι σκότωσαν 11 άτομα, ανάμεσά τους και ένα 3χρονο παιδί σε ξενώνα
- Ο Μάικλ Τζόρνταν σε νομική μάχη με τη NASCAR
- Άννα Βίσση: Η αποθεωτική πρεμιέρα για τα 10 χρόνια «Hotel Ερμού»
- Κακοκαιρία Byron: Ξεπέρασε τα 260 χιλιοστά το ύψος της βροχής στη Βλυχάδα Αττικής
- Αυστραλία: Οι αρχές καλούν χιλιάδες ανθρώπους να απομακρυνθούν από τα σπίτια τους λόγω πυρκαγιών
- Κοινωνική έρευνα και Τεχνητή Νοημοσύνη

