Η Honda ανακοίνωσε δύο νέους, μικρού κυβισμού, αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης οι οποίοι, σύμφωνα με τις συστάσεις, θα πραγματοποιήσουν την πρεμιέρα τους με όχημα την νέα, 10η γενιά του Civic και η οποία στην Ευρώπη, αναμένεται στις αρχές του 2017.

Πρόκειται για ένα turbo τρικύλινδρο 1,0 λίτρου και έναν επίσης υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρου νέας τεχνολογίας, VTEC Τurbo οι οποίοι υπόσχονται να συνδυάζουν απόδοση που θα τους τοποθετεί στην κορυφή της κατηγορία τους με μέγιστη αποδοτικότητα.

Οι παραπάνω κινητήρες αποτελούν μέρος του προγράμματος εξέλιξης νέας γενιάς κινητήρων από την Honda και το οποίο έχει δώσει ήδη το στίγμα του μέσω το δίλιτρου κινητήρα αντίστοιχης τεχνολογίας ο οποίος εξοπλίζει το Civic Type-R αποδίδοντας 310 ίππους.

Σύμφωνα με τις επίσημες συστάσεις, οι νέας γενιάς κινητήρες τεχνολογίας VTEC Turbo, χάρη στην νέα δομή τους, το νέο σύστημα υπερτροφοδότησης και το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων που μειώνει τις τριβές στο εσωτερικό του κινητήρα καθώς και τον άμεσο ψεκασμό, υπόσχονται, υψηλή αποδοτικότητα και ταυτόχρονα υψηλή απόκριση.

Αν και η ιαπωνική φίρμα δεν δημοσιοποιεί, επί του παρόντος, μεγέθη ή δεδομένα για τους δύο νέους κινητήρες της, ανεπίσημες πληροφορίες τοποθετούν την απόδοση τους τρικύλινδρου turbo στους 130 ίππους, ενώ σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αναμένεται να κυμανθούν κάτω από τα 4,2 λίτρα και τα 100 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Ο μεγαλύτερης χωρητικότητας και τετρακύλινδρος κινητήρας αναμένεται να αποδίδει περισσότερο από 170 ίππους.

Σε παράλληλη εξέλιξη με τους νέους κινητήρες του Honda Civic, η ιαπωνική φίρμα ανακοίνωσε τα σχέδιά της για ένα νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο sportscar με αφετηρία το αγωνιστικό CR-Z που συμμετείχε στο Pikes Peak, αλλά και την πρόθεσή της να λανσάρει στο «κοντινό μέλλον», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων.

Ειδικότερα, την ανακοίνωση έκανε ο επικεφαλής στρατηγικού σχεδιασμού για την τεχνολογία της Honda, Keiji Ohtsu ο οποίος διευκρίνισε ότι το νέο αυτόματο δεκάρι κιβώτιο, προρίζεται για αυτοκίνητα με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και θα αντικαταστήσει το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων που τώρα συνδυάζεται με τον κινητήρα V6 των 3,5 λίτρων.

Σύμφωνα με τα όσα είπε το στέλεχος της Honda, το νέο κιβώτιο θα εξελιχθεί εξ ολοκλήρου από την ιαπωνική φίρμα, θα προσφέρει κατά 30% ταχύτερες αλλαγές σχέσεων, στοιχείο που αναμένεται να βελτιώσει κατά 14% τις επιδόσεις επιτάχυνσης, ενώ ταυτόχρονα θα εξασφαλίζει 6% περισσότερη οικονομία καυσίμου.

auto.in.gr