Με κεντρικό σύνθημα «Έχουμε Τον Τρόπο» και επιστρατεύοντας «πείσμα, χιούμορ κι αισιοδοξία» η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ξεκινά τη νέα της καλλιτεχνική περίοδο 2015-16. Πρώτος σταθμός -στις 2 Οκτωβρίου- το Μέγαρο Μουσικής με μια συναυλία με έργα Στραβίνσκι, Λάλο, Τσαϊκόφσκι, αφιερωμένη στη μνήμη του μεγάλου αρχιμουσικού Οδυσσέα Δημητριάδη.

Ανάμεσα στις φετινές συμπαραγωγές της ΚΟΑ με το Μέγαρο Μουσικής και η παραχώρηση της Ορχήστρας για την πραγματοποίηση από το Μέγαρο, τον Δεκέμβριο, της παραγωγής της «Εύθυμης Χήρας» του Φραντς Λέχαρ.

«Παρά τα, απότοκα της οικονομικής κρίσης, προβλήματα που αντιμετωπίζουμε κι εμείς, όπως ολόκληρη η χώρα, οι συνθήκες δεν κάμπτουν την αποφασιστικότητα και την δημιουργικότητα μας, αλλά, αντιθέτως μας κάνουν να πεισμώνουμε και να προσπαθούμε ακόμα περισσότερα γι’ ακόμα περισσότερους» ανέφερε ο διευθυντής της ΚΟΑ Στέφανος Τσιαλής, παρουσιάζοντας το μεσημέρι το πρόγραμμα της καινούργιας σεζόν.

Στην παρουσίαση παραβρέθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και πρώην αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης, εκπρόσωποι πρεσβειών που συνεργάζονται με την ΚΟΑ, μουσικοί κ.ά.

Ευδιάκριτο το χιούμορ στην «εικονογράφηση» του φετινού υλικού προβολής της Κρατικής Ορχήστρας, με μουσικά όργανα κατασκευασμένα από φρέσκα λαχανικά και φρούτα, σύμφωνα με ιδέα της δημιουργικής ομάδας του G Design Studio.

Παραπέμπει στη φιλοσοφία της ΚΟΑ για αξιοποίηση των εγχώριων πρώτων υλών αλλά και ανάδειξη του ελληνικού δυναμικού και δη του πιο φρέσκου.

Παρεμπιπτόντως, δεν θα υπάρξει καμιά ενόχληση αν ο συνειρμός οδηγήσει στην… λαϊκή αγορά, καθώς η Ορχήστρα θέλει «να είναι κτήμα του Λαού και μέρος της Αγοράς -αλλά, εννοείται, εχθρός του λαϊκισμού, του ευτελούς και του αγοραίου».

Σε αυτό το πλαίσιο, βασικός στόχος για τα επόμενα χρόνια είναι να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή σε νέους και πρωτοεμφανιζόμενους συνθέτες, αρχιμουσικούς και σολίστ, ενώ φέτος γίνεται και το πρώτο βήμα για τη δημιουργία Ακαδημίας Νέων Μουσικών της ΚΟΑ, όπως είπε ο διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας, με ιδιαίτερη έμφαση στο κοινωνικό και εκπαιδευτικό έργο.

«Σε αυτή την πρώτη πιλοτική χρονιά της παρουσίας της, η Ακαδημία, με διδακτικό προσωπικό κορυφαίους μουσικούς της ΚΟΑ, έμπειρους στη διδασκαλία, αλλά και στη διαδικασία των διαγωνισμών και των εξετάσεων, θα προσφέρει σε σπουδαστές μουσικής και νέους μουσικούς δωρεάν μαθήματα-σεμινάρια, τόσο ανά μουσικό όργανο, όσο και ανά οικογένεια οργάνων» ανέφερε χαρακτηριστικά ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΚΟΑ.

Οι πιο ταλαντούχοι και επιμελέστεροι εκ των συμμετεχόντων -συνέχισε- θα συμπράξουν σε τακτικές συναυλίες της Ορχήστρας με συμβολική αμοιβή. Και όλοι οι συμμετέχοντες θα δημιουργήσουν μία Ορχήστρα Νέων η οποία, στο τέλος της περιόδου, θα δώσει μια συναυλία από κοινού με την ΚΟΑ.

Το φετινό πρόγραμμα, όπως τόνισε ο κ. Τσιαλής διατηρεί τη λογική των θεματικών κύκλων: «Κύκλος Μάλερ», «Γνωστοί και Άγνωστοι Θησαυροί» (με συναυλίες που θα περιλαμβάνουν και πολύ λιγότερο γνωστά έργα μεγάλων δημιουργών) «Εμείς και ο Κόσμος» (με συναυλίες «αντιπαράθεσης» σπουδαίων Ελλήνων συνθετών με εθνικές σχολές άλλων χωρών).

Επανέρχονται οι συναυλίες μουσικής δωματίου, όπως και ο κύκλος συναυλιών «Για παιδιά από 8 έως… 108 ετών», «ο οποίος φέτος μας δίνει την δυνατότητα να υποδεχθούμε τον σημαντικότερο Ευρωπαίο αρχιμουσικό κινηματογραφικής μουσικής Φρανκ Στόρμπολ, για τη συναυλία «Ο γερμανικός ήχος του Χόλιγουντ».

Πάντα παρόντα τα «Κυριακάτικα Πρωινά» με πρόγραμμα για όλη την οικογένεια, ενώ ξεχωριστή θέση στο φετινό πρόγραμμα η σύμπραξη της ΚΟΑ με την Ελένη Καραΐνδρου, τον Οκτώβριο, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, για δύο συναυλίες που «ανθολογούν» μερικές από τις πιο γνωστές μελωδίες της, γραμμένες καταρχάς για το σινεμά, το θέατρο και την τηλεοπτική σειρά «10».

Απευθύνοντας έκκληση προσωπικά στον υπουργό Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά, οι μουσικοί της ΚΟΑ ζητούν να δει τα προβλήματα της Ορχήστρας στην πραγματική τους διάσταση, να πάρει απόφαση για κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων, αλλά και τη θεσμοθέτηση τουλάχιστον δύο πραγμάτων που δεν επιβαρύνουν τον κρατικό μηχανισμό: την εκπροσώπηση των μουσικών στο Ειδικό Ταμείο Οργάνωσης Συναυλιών και τη νομοθέτηση του Καλλιτεχνικού Γνωμοδοτικού Συμβουλίου με αιρετά μέλη προερχόμενα από τους κόλπους των Ορχηστρών.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ