Την αστραπιαία αντίδραση, σύσσωμης της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας προκάλεσε η φράση του πρωθυπουργού, Manuel Valls, «λάθος που πρέπει να διορθωθεί» για την πάγια ευνοϊκή, κρατική πολιτική για το diesel, έναντι της βενζίνης, και της παρεπόμενης αντίστοιχης προτίμησης των Γάλλων».

Σύμφωνα με τις αρχικές ανακοινώσεις η γαλλική κυβέρνηση σχεδιάζει, ήδη από το 2015, την αύξηση της φορολόγησης στο diesel κίνησης, ούτως ώστε να μειωθεί η απόσταση από την τιμή της βενζίνης αλλά και, σε δεύτερο χρόνο, την παροχή κινήτρων για την αναβάθμιση ή και την αντικατάσταση αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρες παλαιάς τεχνολογίας.

Σημειώνεται ότι το μέτρο της αύξησης της φορολόγησης του diesel αναμένεται να αποφέρει στα γαλλικά ταμεία έως και 807 εκατομμύρια ευρώ.

Σχολιάζοντας τις παραπάνω πρωτοβουλίες εκπρόσωπος της PSA/Peugeot-Citroen ανέφερε ότι «το diesel αποτελεί τεχνολογία κλειδί για τον περιορισμό του φαινομένου του θερμοκηπίου και την καταπολέμηση κλιματικής αλλαγής. Επιπλέον, η συγκεκριμένη πολιτική φορολόγησης θα θέσει τη Γαλλία σε μειονεκτική θέση έναντι της Γερμανίας».

Παράλληλα, ο εκπρόσωπος του γαλλικού ομίλου καταλήγει λέγοντας ότι σε κάθε περίπτωση η αύξηση της φορολόγησης στο diesel κίνησης δεν πρόκειται να βελτιώσει την ποιότητα του άερα.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ανακοίνωση του εκπροσώπου της Renault που εστιάζει, περισσότερο, στην αποτελεσματικότητα του μέτρου και στο γεγονός ότι η γαλλική κυβέρνηση επικαλείται λόγους προστασίας του περιβάλλοντος για την αλλαγή πλεύσης στη φορολόγηση του diesel.

«Ο νέος φόρος (στο diesel κίνησης) δεν κάνει το διαχωρισμό ανάμεσα σε νέας τεχνολογίας diesel κινητήρες και παλιάς τεχνολογίας diesel και κατ’ επέκταση, η επιβολή του δεν θα έχει καμία επίδραση στο περιβάλλον» αναφέρει χαρακτηριστικά η σχετική ανακοίνωση της Renault.

auto.in.gr