Dacia Duster 1.5 dCi 110 ps 4×4 2014: Πιστός στρατιώτης
To ανανεωμένο Dacia Duster ενισχύει το σπαρτιάτικο προφίλ του, προσθέτοντας στα μέχρι σήμερα γνωστά χαρακτηριστικά του, σύγχρονα στοιχεία εξοπλισμού και έναν ακόμη πιο αποδοτικό κινητήρα diesel χωρητικότητας 1,5 λίτρων.
Γιάννης Αδάναλης
Εκπροσωπώντας την Dacia σε μια κατηγορία αυτοκινήτων, όπως αυτή των συμπαγών διαστάσεων SUV, το Duster δεν δυσκολεύθηκε να αναδειχθεί ως η δημοφιλέστερη πρόταση στην γκάμα της ρουμανικής φίρμας.
Από το 2010 μέχρι σήμερα οι πωλήσεις του ξεπέρασαν τις 450.000, αριθμός που αποδεικνύει πως το σπαρτιάτικο προφίλ μιας χαμηλού κόστους επιλογής δεν αποτέλεσε ουσιαστικό εμπόδιο για την εμπορική της σταδιοδρομία, ακόμα και στις απαιτητικότερες αγορές της Δυτικής Ευρώπης.
Στην πραγματικότητα, η εικόνα ενός αυθεντικού off roader από την οποία μάλιστα έλειπαν τα στοιχεία… καλλωπισμού που απλόχερα προσφέρουν τα σύγχρονα SUV, λειτούργησε ως πόλος έλξης για εκείνους που είχαν φανταστεί τη ζωή τους χωρίς την εξοπλιστική -και μη- υπερβολή των ημερών μας.
Ακόμη και σήμερα, βλέποντας το Duster να φρεσκάρει τα χαρακτηριστικά του, είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι το μήκους 4,3 μέτρων SUV κινείται στην ίδια ακριβώς λογική.
Μπορεί το ανασχεδιασμένο μπροστινό τμήμα με τη νέα κεντρική εισαγωγή αέρα και τους επίσης νέους προβολείς με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας, να προσδίδει στο παρουσιαστικό του Duster ποιοτικότερα χαρακτηριστικά, ωστόσο, η συνολική αίσθηση που αποκομίζεις από τις εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματος παραμένει η ίδια.
Οι προτεταμένοι θόλοι των τροχών εξακολουθούν να αποτελούν το σήμα κατατεθέν του Duster, υπογραμμίζοντας ότι δεν πρόκειται για ένα ακόμη ασφάλτινο SUV αλλά για μια εξαιρετικά ικανή εκτός δρόμου πρόταση.
Στην προκειμένη περίπτωση, βέβαια, για να κινηθείς με αξιώσεις στο χώμα ή στη λάσπη δεν αρκεί η αυξημένη απόσταση από το έδαφος που προσφέρουν όλες ανεξαιρέτως οι εκδόσεις του ανανεωμένου Duster, αλλά ο συνδυασμός του αξιόμαχου κινητήρα diesel των 1,5 λίτρων με το γνώριμο, από το πρόσφατο παρελθόν, σύστημα τετρακίνησης.
Αποδίδοντας 110 ίππους και 240 Nm ροπής, ο νέας γενιάς πετρελαιοκινητήρας των 1.461 κ.εκ., που για πρώτη φορά συναντήσαμε σε προτάσεις της Renault, κερδίζει τις εντυπώσεις.
Παρά τον θόρυβο και τον κραδασμό που με σχετική ευκολία περνούν στο μη επαρκώς μονωμένο εσωτερικό και παρά την απουσία εκείνων των εφαρμογών που ενδεχομένως θα ενίσχυαν ακόμη περισσότερο την αποδοτικότητά του (βλέπε σύστημα start&stop), το τετρακύλινδρο μοτέρ του γαλλικού ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών ανταποκρίνεται σε όποιον ρόλο και αν του αναθέσεις.
Στην πόλη, το πλεόνασμα ροπής κάνει το Duster να δείχνει πιο ευέλικτο απ’ ότι στην πραγματικότητα είναι, στον αυτοκινητόδρομο εξασφαλίζει χωρίς δυσκολία τον απαραίτητο ρυθμό, ενώ τα πληθωρικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του αποτελούν, σε συνδυασμό με το σφικτό σε κλιμάκωση μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, έναν πολύτιμο συνοδοιπόρο στις εκτός δρόμου περιπλανήσεις σου.
Και όλα αυτά με τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να μην ξεπερνά -σύμφωνα με τον κατασκευαστή- τα 5,7 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να διατηρούνται κάτω από το όριο των 140 γραμμ./χλμ.
Από τη θέση του οδηγού, η προσπάθεια αναβάθμισης του εσωτερικού, είτε με εξοπλιστικές προσθήκες είτε με παρεμβάσεις στον σχεδιασμό και την εργονομία, είναι εμφανής.
Οι χρωμιωμένοι δακτύλιοι στον πίνακα οργάνων, η μεταφορά των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα από την κεντρική κονσόλα στις χειρολαβές των θυρών και πολύ περισσότερο η ενσωμάτωση ενός προηγμένου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, προσδίδουν στον θάλαμο επιβατών του Duster μια πιο σύγχρονη εικόνα.
Βέβαια, η ποιότητα των υλικών παραμένει μακριά από το παράδειγμα του ανταγωνισμού, ο εξοπλισμός ασφαλείας με τους τέσσερις αερόσακους και το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας δεν θα μπορούσε -εν έτει 2014- να θεωρηθεί πλήρης, ενώ εξίσου προφανές είναι ότι ο διάκοσμος στερείται «φρεσκάδας» και φαντασίας.
Παραβλέποντας τα παραπάνω και εστιάζοντας στα χαρακτηριστικά κίνησης του Duster, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι μέσω του περιστροφικού διακόπτη της κεντρικής κονσόλας ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει αν η κίνηση θα μεταφέρεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς, αν η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κεντρικού διαφορικού θα αποφασίζει για την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες (θέση Auto) ή αν η διαθέσιμη ροπή θα μοιράζεται ισόποσα μεταξύ των μπροστινών και των πίσω τροχών (θέση Lock).
Ανεξαρτήτως επιλογής, το απρόσμενα βαρύ τιμόνι με την υδραυλική υποβοήθηση, τις 3,3 στροφές από άκρη σε άκρη και την μη… ενδεδειγμένη επαναφορά απαιτεί εξοικείωση, σε αντίθεση με τον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων που πείθει από την πρώτη στιγμή με την ακρίβειά του.
Εναρμονισμένες με τον διττό προσανατολισμό του αυτοκινήτου δείχνουν και οι ανεξάρτητες αναρτήσεις. Υπό πίεση θα επιτρέψουν στο αμάξωμα να εμφανίσει κλίσεις, ωστόσο, ακόμη και σε μια απαιτητική χωμάτινη διαδρομή δεν πρόκειται να θέσουν ουσιαστικούς περιορισμούς, αξιοποιώντας τόσο την απόσταση των 21 εκατοστών που διατηρεί το αμάξωμα από το έδαφος όσο και το γενναιόδωρο προφίλ που διαθέτουν τα ελαστικά Mud & Snow του βασικού εξοπλισμού.
To τετρακίνητο Duster με τον πληθωρικό σε απόδοση κινητήρα diesel των 1,5 λίτρων έχει τον τρόπο να δίνει λύσεις, έστω και αν αυτές κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν… ακριβές, καθώς η ταπεινότητα των προδιαγραφών του -εξοπλιστικών και μη- δεν αντικατοπτρίζεται στα 20.550 ευρώ που απαιτούνται για την απόκτησή του.
auto.in.gr
- Παγωνιά και… πλαστικό: Αυτά θα συναντήσει ο Ολυμπιακός στο Καζακστάν κόντρα στην Καϊράτ
- «Ψυχοσεξουαλικό ποπ θρίλερ» – Η Αν Χάθαγουεϊ και η Μικαέλα Κόελ αναμετρώνται στο πρώτο τρέιλερ της επικής ταινίας Mother Mary
- «Μια νύχτα μόνο» στο MEGA: Τι θα δούμε στα επόμενα συγκλονιστικά επεισόδια
- Αυστρία: Ορειβάτης άφησε την σύντροφό του «να παγώσει μέχρι θανάτου» σε κορυφή βουνού
- Brain drain στην Apple – Δεκάδες στελέχη αυτομολούν στους ανταγωνιστές
- ΠΑΟΚ και Ολυμπιακός «μάχονται» για τον τίτλο του League Cup