Εγκρίθηκε από τη γενική συνέλευση του γαλλικού ομίλου η αναμενόμενη αύξηση κεφαλαίου κατά τρία δισεκατομμύρια ευρώ με τη συμμετοχή της κινεζικής Dongfeng και του γαλλικού κράτους.

H απόφαση ανακοινώθηκε με φόντο τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου για το 2013 που, αν και βελτιωμένα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, εξακολουθούν να εμφανίζουν απώλειες.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία και το γαλλικό κράτος θα καταβάλλουν 800 εκατομμύρια ευρώ, έκαστος, για την απόκτηση του 14% στην PSA/Peugeot-Citroen. Με την μεταβολή αυτή το μερίδιο της οικογένειας Peugeot περιορίζεται επίσης στο 14% από 25,4%.

«Όλα είναι στην θέση τους προκειμένου να δώσουν μια νέα ανάσα ζωής στην Peugeot ως μία από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες» δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής του γαλλικού ομίλου, Jean Baptiste de Chatillon, με αφορμή τη συμφωνία συμπληρώνοντας : «έχουμε τα προϊόντα, το δυναμικό και την τεχνογνωσία αλλά και πλέον μια ισορροπημένη και σταθερή ιδιοκτησία».

Αναφορικά με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν παράλληλα με τη συμφωνία, ο γαλλικός όμιλος περιόρισε τις απώλειές του σε 2,32 δισεκατομμύρια ευρώ για το 2013 από το ιστορικό υψηλό του 2012 οπότε και είχε καταγράψει ζημιές ύψους 5,01 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Οι απώλειες των δραστηριοτήτων του που αφορούν αμιγώς την αυτοκινητοβιομηχανία περιορίστηκαν κατά 30% σε 1,04 δισεκατομμύρια ευρώ εν μέσω δραστικών περικοπών και περιστολής επενδύσεων.

Ωστόσο, οι απώλειες από τις λειτουργικές δαπάνες περιορίστηκαν, το 2013, σε 426 εκ. ευρώ εμφανίζοντας θετικότερη εικόνα σε σχέση με τους στόχους του ομίλου που ήταν ο περιορισμός των λειτουργικών απωλειών κατά το ήμισυ, σε σχέση με τα τρία δισεκατομμύρια ευρώ του 2012.

«Η συνεργασία με την Dongfeng θα συμβάλλει στην υγιή και σταθερή οικονομική κατάσταση του ομίλου μακροπρόθεσμα, δίνοντάς του τη δυνατότητα για επενδύσεις», συμπλήρωσε ο Jean Baptiste de Chatillon.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του γαλλικού ομίλου η νέα συμφωνία θα συμβάλλει στον περιορισμό των απωλειών, αναστρέφοντας την καταγραφή ζημιών «το αργότερο μέχρι το 2016» όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε.

Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή του γαλλικού κράτους στην αύξηση κεφαλαίου του γαλλικού, ο Γάλλος πρωθυπουργός Jean-Marc Ayrault χαρακτήρισε την κίνηση «…πράξη υπευθυνότητας του κράτους απέναντι σε μια από τις σημαντικότερες βιομηχανίες της χώρας», ενώ και ο Γάλλος υπουργός οικονομικών, Pierre Moscovici, αναφέρθηκε στην συμφωνία «ως μια καλοζυγισμένη στρατηγική επένδυση του κράτους» διαβεβαιώνοντας παράλληλα ότι δεν πρόκειται να υπάρξει κανένα κλείσιμο εργοστασίου στη Γαλλία.

auto.in.gr