Fiat 500 2016: Με… «συνταγή ΜΙΝΙ» η νέα γενιά
Η ιταλική φίρμα προετοιμάζει τη νέα γενιά του Fiat 500 η οποία θα διατηρήσει τη ρετρό αισθητική της, αυξάνοντας ωστόσο τις διαστάσεις της αλλά και αποκτώντας την τεχνολογία που είναι απαραίτητη για το εκσυγχρονισμό της μετά από επτά χρόνια παρουσίας στην αγορά.
Οι Ιταλοί ετοιμάζονται για τη δεύτερη γενιά του σύγχρονου 500 η οποία αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της το 2016.
Δεδομένης της αναγνωρισιμότητας του μέχρι σήμερα γνωστού 500 και σύμφωνα με πληροφορίες από το εσωτερικό της Fiat, οι σχεδιαστές δεν θα αλλοιώσουν σημαντικά την εξωτερική εμφάνισή του μοντέλου, υιοθετώντας μια εξελικτική προσέγγιση στην ρετρό αισθητική του, αυξάνοντας ωστόσο τις διαστάσεις του.
Πιο σημαντικές, από σχεδιαστικής άποψης, αναμένεται να είναι οι αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν στο εσωτερικό με το 500αράκι να αντικαθιστά τους διακόπτες του ταμπλό με μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής όπου θα συγκεντρώνονται όλες οι λειτουργίες.
Ταυτόχρονα, το 500αράκι θα είναι μεγαλύτερο τόσο σε μήκος όσο και σε πλάτος σε σχέση με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του.
Η αύξηση των διαστάσεων θα το βοηθήσει στην μεγαλύτερη απήχησή του στις ΗΠΑ, βελτιώνοντας παράλληλα τόσο τους διαθέσιμους χώρους στο εσωτερικό αλλά και προσδίδοντάς του επιπλέον δυναμισμό σε επίπεδο αισθητικής και οδικής συμπεριφοράς.
Στοιχεία όπως τα μεγάλα κεντρικά φωτιστικά σώματα που θα πλαισιώνονται από LED ημέρας, τα εξίσου αδρά φωτιστικά σώματα πίσω και οι χαρακτηριστικές γραμμές στα πλευρικά τμήματα του αμαξώματος θα αναλάβουν, μαζί με τις αυξημένες διαστάσεις, να δώσουν το στίγμα της εξέλιξης σε ό,τι αφορά την εξωτερική εμφάνιση, εξασφαλίζοντας παράλληλα ένα πιο sport στίγμα.
Εξάλλου, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η Fiat έχει κατασταλάξει από καιρό στην εικόνα του νέου 500, αν και, προς το παρόν, δεν δείχνει να βιάζεται να το αντικαταστήσει και δικαιολογημένα.
Το 2013 το 500 ήταν το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο πόλης στην Ευρώπη αφήνοντας πίσω σε απόλυτες τιμές ακόμα το best-seller των Ιταλών, Panda, αλλά και ξεπερνώντας με διαφορά τον ανταγωνισμό και μοντέλα όπως το Opel Adam και το VW up!
Αφήνοντας κατά μέρος τα μεγέθη και περνώντας στο εσωτερικό όπου και, οπτικά τουλάχιστον, θα συντελεστούν οι μεγαλύτερες αλλαγές, η σχεδίαση του νέου 500 θα αντλήσει επιρροές από το Trepiuno Concept που παρουσιάστηκε το 2004 λειτουργώντας ως προπομπός του ρετρό μοντέλου.
Έτσι, όλες οι λειτουργίες των περιφερειακών και μη συστημάτων του αυτοκινήτου θα είναι διαχειρίσιμες μέσω μιας μεγάλης κεντρικής οθόνης αφής, αφήνοντας μόνο το χειρισμό του αυτοματοποιημένου μηχανικού κιβωτίου σε «παραδοσιακούς» διακόπτες στο ταμπλό.
Σε οθόνη TFT θα απεικονίζονται και οι ενδείξεις των οργάνων της κεντρικής κονσόλας, προσφέροντας, διαφορετική πληροφόρηση αναλόγως την περίπτωση.
Παρ΄όλες τις αλλαγές το 500 δεν θα αποκοπεί από τις ρίζες του ούτε σε ό,τι αφορά την συνολική εικόνα του εσωτερικού όπου θα διατηρήσει την γνώριμη ρετρό-pop ιταλική αισθητική του με τις επιλογές έντονων χρωμάτων και τις καμπύλες να κυριαρχούν.
Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές στην γκάμα, σε αντίθεση με το δρόμο που φαίνεται να ακολουθεί το άλλο ρετρό μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας ΜΙΝΙ Hatchback, το 500 δεν αναμένεται να διατεθεί ως πεντάθυρο.
Αυτό που πιθανότατα θα συμβεί είναι το λανσάρισμα ενός άλλου μεγαλύτερου και πενταθυρου μοντέλου με παρόμοια αισθητική το οποίο και θα αναλάβει να αντικαταστήσει το Punto αξιοποιώντας μια τροποποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας του.
Αν και το παραπάνω μοντέλο το οποίο αναμένεται το 2015 θα διατηρήσει τις αποστάσεις του από το αστικό και αποκλειστικά τρίθυρο 500, θα αποτελεί και αυτό μέρος της γκάμας των ομώνυμων μοντέλων που, στο μέλλον, θα περιλαμβάνει, εκτός από τη νέα γενιά 500, τα 500C, 500L σε πενταθέσια και επταθέσια εκδοχή, το 500 Abarth και -προσεχώς το 500X- αυξάνοντας τον αριθμό τους σε επτά.
Σε ό,τι αφορά την γκάμα κινητήρων της νέας δεύτερης γενιάς του 500, δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί ριζικά αν και είναι δεδομένο ότι όλοι οι κινητήρες θα εμφανίζουν μειωμένες τιμές κατανάλωσης καυσίμου σε συνδυασμό με αυξημένα μεγέθη ισχύος.
Έτσι, ο diesel Multijet των 1,3 λίτρων αναμένεται να περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από τα 90 γραμμ./χλμ., αν και τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην γκάμα του νέου 500 αναμένεται να διεκδικήσει ο TwinAir του 0,9 λίτρου o ο οποίος θα διατεθεί σε διαφορετικές εκδοχές ισχύος που θα φτάνουν έως και τους 105 ίππους.
Όπως και να έχει, το νέο 500 θα προσπαθήσει να επαναλάβει την επιτυχία της μέχρι σήμερα γνωστής εκδοχής του, ακολουθώντας και μια επιθετική τιμολογιακή πολιτική, με δεδομένο ότι θα έχει να αντιμετωπίσει αρκετούς ικανούς αντιπάλους, μεταξύ των οποίων το επίσης ρετρό, νέο Renault Twingo, το lifestyle Opel Adam, την τριπλέτα των Peugeot 108, Citroen C1 και Toyota Aygo που έχουν ήδη αρχίσει να δίνουν το στίγμα τους στη νέα τους γενιά, αλλά και value for money προτάσεις όπως το Hyundai i10.
Auto Express
- Καμπότζη και Ταϊλάνδη υπέγραψαν συμφωνία κατάπαυσης του πυρός
- Νιγηρία: Ο Τραμπ είχε αναβάλει την επίθεση για να δώσει «ένα χριστουγεννιάτικο δώρο» στους τζιχαντιστές
- Αργεντινή: Το Κογκρέσο ενέκρινε τον προϋπολογισμό της κυβέρνησης Μιλέι
- Περού: Δολοφονία δημοσιογράφου, η τέταρτη από την αρχή του έτους – Είχε αποκαλύψει σκάνδαλο διαφθοράς
- Σομαλιλάνδη: Δεν σκοπεύει να αναγνωρίσει την ανεξαρτησία της, λέει ο Τραμπ
- Βόρεια Κορέα: Σφυρηλατήθηκαν «δεσμοί αίματος» με τη Ρωσία, λέει ο Κιμ σε ευχετήριο μήνυμά του στον Πούτιν