Ως ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός, αλλά και με την υπόσχεση του πιο αποδοτικού και δυναμικότερου μοντέλου της κατηγορίας της, συστήνεται η νέα, τέταρτη γενιά της C-Class η οποία δίνει το στίγμα της, πριν την επίσημη εκθεσιακή της παρουσία στο Detroit, στις 13 Ιανουαρίου 2014.

Η νέα C-Class βασίζεται στη νέα ευέλικτη πλατφόρμα MRA της Mercedes-Benz, η οποία σχεδιάστηκε για να φιλοξενήσει όλα τα μεγάλα μοντέλα των Γερμανών σε ορίζοντα πενταετίας και είναι συμβατή τόσο με τετρακίνηση όσο και με υβριδικά ή ηλεκτρικά σύνολα.

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου πλαισίου και της νέας C-Class είναι η μείωση του βάρους.

Έτσι, παρόλο που η τέταρτη γενιά του γερμανικού sedan έχει κατά 9,5 εκατοστά μεγαλύτερο μήκος φτάνοντας τα 4,69 μέτρα και κατά 4,0 εκατοστά μεγαλύτερο πλάτος, (1,81 μέτρα) είναι κατά 100 κιλά ελαφρύτερη από το μοντέλο που αντικαθιστά, χάρη και στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου που φτάνει το 50% της κατασκευής, ποσοστό ιδιαίτερα υψηλό για αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.

Οι μεγαλύτερες διαστάσεις της έχουν αυξήσει το διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος, «ενισχύοντας» παράλληλα την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, η οποία ανέρχεται σε 480 λίτρα.

Σε ό,τι αφορά το σχεδιασμό της, πέρα από τον παράγοντα «αεροδυναμική» ο οποίος έχει διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό τις μεταλλικές και όχι μόνο επιφάνειές της, η νέα C-Class διακρίνεται από μία κομψότερη εμφάνιση η οποία, υιοθετεί τις σύγχρονες σχεδιαστικές εξελίξεις που έχουν συντελεστεί στη γερμανική φίρμα, υιοθετώντας στοιχεία από τις μεγαλύτερες E-Class και S-Class.

Επιστρέφοντας στο ρόλο της αεροδυναμικής, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο αεροδυναμικός συντελεστής της πετρελαιοκίνητης C 220 ΒlueTEC περιορίζεται σε 0,24 -μέγεθος χαμηλότερο ακόμη και από εκείνο των περισσότερων coupe- το οποίο σε συνδυασμό με το μικρότερο βάρος, περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου κατά 20%.

Αυτό σημαίνει ότι η συγκεκριμένη έκδοση συνδυάζει μεγέθη όπως η απόδοση των 170 ίππων και η δυνατότητα να επιταχύνεται από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 103 γραμ./χλμ. διεκδικώντας, έτσι, με αξιώσεις τον τίτλο του αποδοτικότερου μοντέλου της κατηγορίας.

Εκτός από την πετρελαιοκίνητη C 220 BlueTec, η νέα C-Class θα είναι διαθέσιμη αρχικά με δύο βενζινοκινητήρες. Η C 180 θα εξοπλίζεται με βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων απόδοσης 156 ίππων και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 116 γραμμ./χλμ. ενώ, η επίσης βενζινοκίνητη C 200 με δίλιτρο μηχανικό σύνολο 184 ίππων.

Λίγο μετά την έλευσή της στην αγορά η οποία αναμένεται -και στην Ελλάδα- τον Μάρτιο του 2014, η C-Class θα εντάξει στην γκάμα της έναν ακόμα πιο αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα, προέλευσης Renault, ο οποίος, θα διατεθεί σε δύο εκδοχές ισχύος 115 και 136 ίππων και σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από το «όριο» των 100 γραμμ./χλμ.

Θα ακολουθήσει μια αναβαθμισμένη εκδοχή του diesel των 2,2 λίτρων o οποίος θα φτάνει τους 204 ίππους αλλά θα λανσαριστεί και σε μικρότερες εκδόσεις ισχύος, εφοδιάζοντας, μεταξύ άλλων και την έκδοση C 220 ΒlueTEC BlueEFFICIENCY με απόδοση 170 ίππων.

Συνολικά η γκάμα βενζινοκινητήρων της νέας C-Class θα περιλαμβάνει πέντε τετρακύλινδρους κινητήρες με απόδοση από 156 έως 238 ίππους.

Σε δεύτερο χρόνο θα ενταχθεί επίσης ένας νέος V6 με απόδοση 333 ίππων, ενώ προς το τέλος του 2014 θα δώσει το παρών και η πανίσχυρη οχτακύλινδρη AMG έκδοση.

Παράλληλα, ακολουθώντας το παράδειγμα της S-Class και της E-Class και με αφετηρία την ίδια τεχνολογία, η C-Class θα διαθέτει στην γκάμα της και υβριδικές εκδόσεις τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου.

Αναλυτικότερα, η C 300 ΒlueTEC Hybrid θα συνδυάζει diesel κινητήρα 204 ίππων με ηλεκτρικό μοτέρ 27 ίππων, προσφέροντας βελτιωμένη οικονομία η οποία αντιστοιχεί σε κατανάλωση 3,9 λίτρων/100 χλμ. Επιπλέον, σύμφωνα με την υπόσχεση των Γερμανών θα υπάρξει και plug-in υβριδική έκδοση.

Σε ό,τι αφορά τα κιβώτια ταχυτήτων, οι τετρακύλινδροι κινητήρες θα συνδυάζονται με δύο νέα μηχανικά κιβώτια έξι σχέσεων ενώ θα διατίθεται και με το αυτόματο επτά σχέσεων 7G-Tronic Plus. Παράλληλα, οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες της θα μπορούν να επιλέξουν και τετρακίνητες εκδόσεις οι οποίες θα εξοπλίζονται με το αντίστοιχο σύστημα 4MATIC.

Τα χαρακτηριστικά της νέας C-Class συμπληρώνει η δυνατότητα επιλογής αερανάρτησης, μια πρωτιά για τo μοντέλο αλλά και την κατηγορία του. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Airmatic μεταβάλλει το βαθμό απόσβεσης και στους τέσσερις τροχούς αναλόγως με τις συνθήκες και το φορτίο του αυτοκινήτου, δίνοντας παράλληλα στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής είτε μεταξύ τεσσάρων ρυθμίσεων Comfort, Eco, Sport και Sport+ είτε περαιτέρω παραμετροποίησης με την επιλογή Individual.

Επιλογές προσφέρει και η ανάρτηση του βασικού της εξοπλισμού καθώς, οι ιδιοκτήτες της θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο ρυθμίσεων άνεσης και μιας δυναμικότερης διάταξης, η οποία μειώνει την απόσταση του αυτοκινήτου απο το έδαφος κατά 1,5 εκατοστό.

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι ανεξαρτήτως από τις επιλογές της ανάρτησης η νέα C-Class έχει και χαμηλότερο κέντρο βάρους, υποσχόμενη έτσι δυναμικότερα οδικά χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με το σύστημα διεύθυνσης, όπως σημειώνει, η Mercedes-Benz, στο μέλλον όλα τα μοντέλα της οικογένειας της C-Class θα διαθέτουν στο βασικό τους εξοπλισμό το ηλεκτρομηχανικό σύστημα υποβοήθησης Direct Steer το οποίο μεταβάλλει το βάρος του τιμονιού αναλόγως με την ταχύτητα αλλά και τη θέση του.

Αναφορικά με τον εξοπλισμό ασφαλείας η C-Class διαθέτει όλα τα συστήματα που εισήγαγαν οι νέες E-Class και S-Class. Έτσι, το παρών στον βασικό της εξοπλισμό δίνουν το σύστημα Attention Assist το οποίο ανιχνεύει τα σημάδια κόπωσης του οδηγού, το Adaptive Brake Assist το οποίο αποτρέπει συγκρούσεις με χαμηλή ταχύτητα αλλά και το Collision Prevention Assist Plus το οποίο έχει διευρύνει το φάσμα λειτουργίας του, ενεργοποιώντας τα φρένα σε περίπτωση που ανιχνεύσει κίνδυνο, σε ταχύτητες έως και 200 χλμ./ώρα.

Παράλληλα, αποτρέπει την σύγκρουση με σταθμευμένα αυτοκίνητα σε ταχύτητες έως και 50 χλμ./ώρα, αλλά και οπίσθια σύγκρουση σε ταχύτητες έως 40 χλμ./ώρα.

Το παρών επίσης δίνουν συστήματα όπως το Active Parking Assist, κάμερες περιμετρικής όρασης, Traffic Sign Assist και Wrong Way Alert καθώς και το Adaptive High Beam Assist Plus, το οποίο ρυθμίζει αυτομάτως τα φωτιστικά σώματα.

Μένοντας στα συστήματά της, η νέα C-Class διαθέτει στον εξοπλισμό της το σύστημα έξυπνου κλιματισμού που πρωτοπαρουσιάστηκε στην S-Class και το οποίο συνεργάζεται με το GPS, διακόπτοντας τη ροή αέρα από το εξωτερικό όταν το αυτοκίνητο εισέλθει σε τούνελ.

Παράλληλα, εκτός από την περισσότερη άνεση που υπόσχεται να προσφέρει το εσωτερικό χάρη στις μεγαλύτερες διαστάσεις, η νέα σχεδίαση σε συνδυασμό και με τα πιο ακριβά υλικά τονίζουν ακόμα περισσότερο την premium αίσθηση, προσδίδοντάς της ταυτοχρόνως και ένα πιο σύγχρονο χαρακτήρα.

Σε αυτό συμβάλλουν καθοριστικά και τα ελάχιστα κουμπιά και διακόπτες στο ταμπλό καθώς τον πρώτο λόγο στον έλεγχο και την παραμετροποίση των συστημάτων του infotainment και όχι μόνο, έχει το σύστημα COMAND το οποίο λειτουργεί με οθόνη επτά ή, κατ΄επιλογή, 8,4 ιντσών συνδυαστικά με το πακέτο COMAND ONLINE και συνοδεύεται από το γνωστό χειριστήριο ή κατ΄επιλογή από επιφάνεια αφής.

auto.in.gr