O Marc Marquez πέτυχε το ακατόρθωτο και έγραψε ιστορία στο MotoGP, καθώς στο τελευταίο Grand Prix της χρονιάς με την τρίτη θέση που κατέλαβε, στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής, μόλις την πρώτη του σεζόν στην κορυφαία κατηγορία.

Νικητής του αγώνα ήταν ο Jorge Lorenzo, ενώ στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Dani Pedrosa.

To κλίμα που είχε δημιουργηθεί στην πίστα της Valencia ήταν μοναδικό καθώς περισσότεροι από 100.000 θεατές είχαν κατακλύσει τις εξέδρες. Οι διοργανωτές είχαν ανακοινώσει από την προηγούμενη ημέρα ότι τα εισιτήρια είχαν εξαντληθεί.

Ήταν πολύ λογικό βέβαια, αφού δύο Ισπανοί αναβάτες, ο M. Marquez και ο Jorge Lorenzo θα έδιναν την υπέρτατη μάχη στη χώρα τους για να κατακτήσουν τον παγκόσμιο τίτλο της χρονιάς. Ήταν η 15η φορά στην ιστορία του MotoGP όπου ο τίτλος κρινόταν στον τελευταίο αγώνα της σεζόν.

Τα προγνωστικά ήταν με το μέρος του 20χρονου, καθώς του αρκούσε η τέταρτη θέση, ανεξάρτητα από το τι θα κάνει ο αντίπαλός του. Αυτό το γνώριζαν πολύ καλά στη Yamaha και χάραξαν στρατηγική που να ευνοεί τα απρόοπτα.

Στην εκκίνηση, ο J. Lorenzo πέρασε πρώτος, ο D. Pedrosa έστριψε δεύτερος και ο M. Marquez τρίτος. Ο αναβάτης της Yamaha προσπαθούσε να φρενάρει το ρυθμό του αγώνα ώστε να πλησιάσουν στην κορυφή περισσότερες μοτοσικλέτες.

Έτσι ακριβώς έγινε και ο Valentino Rossi ήταν στην τέταρτη θέση, έχοντας στις εξατμίσεις του τον Alvaro Bautista. Όμως, ο J. Lorenzo είχε πρόβλημα, αφού ο D. Pedrosa τον πίεζε πολύ. Σε κάθε γύρο, οι μεταξύ τους προσπεράσεις ήταν συνεχείς σε διάφορα σημεία της πίστας.

Ο M. Marquez δεν έπεσε στην παγίδα να συμμετάσχει στη μάχη τους και παρακολουθούσε σε απόσταση βολής. Στην έξοδο μιας στροφής, οι δύο πρωτοπόροι ακούμπησαν μεταξύ τους, ο J. Lorenzo άνοιξε τη γραμμή του, ενώ ο D. Pedrosa βγήκε εκτός πίστας.

Ήταν η στιγμή που ο M. Marquez πέρασε και τους δύο και ανέβηκε στην κορυφή. Ο J. Lorenzo δεν είχε κατι να χάσει. Βάσιζε όλες τις ελπίδες του μόνο στη νίκη. Πλησίασε τον M. Marquez και ξαναπέρασε στην κορυφή.

Ο D. Pedrosa είχε μείνει στην πέμπτη θέση, πίσω από τους A. Bautista και V. Rossi. O Ισπανός είχε πολύ καλό ρυθμό σε λίγους γύρους κατάφερε να ανακτήσει δύο θέσεις.

Από την πλευρά του, ο V. Rossi πέρασε μεν τέταρτος, όμως δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό του M. Marquez. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο Cal Crutchlow, που ίσως θα μπορούσε να απειλήσει τον M. Marquez, είχε πτώση και εγκατέλειψε.

Η στρατηγική που είχε χαράξει η Yamaha δεν απέδιδε. Έτσι, ο J. Lorenzo οδηγούσε τον αγώνα ελπίζοντας πλέον σε κάποιο λάθος του Μ. Marquez.

Όμως, ο 20χρονος αναβάτης της Honda γνωρίζοντας οτι κρατάει τον παγκόσμιο τίτλο με το ένα χέρι του, δεν ρίσκαρε καθόλου. Οδηγώντας χωρίς άγχος, άφησε τον αντίπαλό του να ξεφύγει, ενώ άφησε και τον team mate του να τον προσπεράσει, αφού το ζητούμενο για τον ίδιο ήταν απλώς η θέση στο βάθρο.

Ο D. Pedrosa ήταν ο ταχύτερος όλων, κάνοντας και νέο ρεκόρ γύρου, όμως ο J. Lorenzo ήταν πολύ μπροστά του για να προλάβει να τον φτάσει.

Στις πιο πίσω θέσεις το ενδιαφέρον ήταν μέτριο. Ο A. Bautista εγκατέλειψε τη μάχη με τον V. Rossi. Δέκα δευτερόλεπτα πιο πίσω, ο S. Bradl έκανε μοναχικό αγώνα, έχοντας σε μεγάλη απόσταση πίσω του τον B. Smith.

H πρώτη δεκάδα συμπληρώθηκε με τρεις Ducati. O N. Hayden ήταν όγδοος με μεγάλη διαφορά από τον team mate του, A. Dovizioso και λίγο πιο πίσω τερμάτισε ο M. Pirro με την δορυφορική ιταλική ομάδα.

Ο αγώνας ολοκληρώθηκε με τον Ισπανό αναβάτη της Yamaha να παίρνει την καρό σημαία, αλλά μεγάλο κερδισμένο τον, επίσης Ισπανό, 20χρονο M. Marquez που στέφθηκε πρωταθλητής. Τα πανηγύρια στη Honda είναι τριπλά αφού κέρδισε και το πρωτάθλημα κατασκευαστών, όπως και το πρωτάθλημα των ομάδων.

MotoGP – Valencia 2013: Τα αποτελέσματα του αγώνα

Αναβάτης Μοτοσικλέτα Χρόνος

1 Jorge Lorenzo Yamaha 46:10.302
2 Dani Pedrosa Honda +3.934
3 Marc Marquez Honda +7.357
4 Valentino Rossi Yamaha +10.579
5 Alvaro Bautista Honda +14.965
6 Stefan Bradl Honda +24.399
7 Bradley Smith Yamaha +29.043
8 Nicky Hayden Ducati +39.893
9 Andrea Dovizioso Ducati +53.196
10 Michele Pirro Ducati +1:02.983
11 Aleix Espargaro ART +1:04.197
12 Hector Barbera FTR +1:06.826
13 Claudio Corti Kawasaki +1:11.481
14 Danilo Petrucci Ioda-Suter +1:13.643
15 Colin Edwards Kawasaki +1:24.249
16 Hiroshi Aoyama FTR +1:33.010
17 Michael Laverty ART +1 γύρο
18 Luca Scassa ART +1 γύρο
19 Bryan Staring Honda +1 γύρο
20 Martin Bauer S&B Suter +1 γύρο

auto.in.gr