Ειδικό γραφείο, με αποκλειστικό αντικείμενο τη διαμετακόμιση φορτίων από και προς τη Βουλγαρία, θα λειτουργήσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για την καλύτερη εξυπηρέτηση των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη, στη Σόφια, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης.

Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι και το 2014 η τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας ΟΛΘ θα παραμείνει αμετάβλητη, δηλαδή δεν θα υπάρξουν αυξήσεις.

Μιλώντας σε εκδήλωση για την παρουσίαση του λιμανιού στη Σόφια, ο Σ.Αγγελούδης σημείωσε ότι η συγκεκριμένη κίνηση στην ουσία επιβλήθηκε από τη θεαματική αύξηση της διακίνησης φορτίων από και προς τη Βουλγαρία μέσω της Θεσσαλονίκης.

Το 2009, είπε, το 22,3% – περίπου 5860 TEUs (σ.σ. μονάδα μέτρησης κοντέινερς) – των τράνζιτ εμπορευματοκιβωτίων, που διακινήθηκαν μέσω του λιμένα Θεσσαλονίκης, είχε προέλευση ή προορισμό τη Βουλγαρία.

To 2010 το ποσοστό αυτό αυξήθηκε σε 29,5% για να φτάσει πέρυσι περίπου στο 39,1%, ήτοι στα 16.030 TEUs.

«Το 2013 θα είναι η καλύτερη χρονιά της 5ετίας»

Η σταδιακή μεταμόρφωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε «θαλάσσια πύλη» των Βαλκανίων προχωράει με πολύ ταχύτερο ρυθμό μετά την ένταξη της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (EE), το 2007, δήλωσε ο Στέλιος Αγγελούδης, ύστερα από την παρουσίαση των πλεονεκτημάτων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε κεντρικό ξενοδοχείο της Σόφιας.

Τα μέχρι τώρα στοιχεία διακίνησης για το 2013 είναι ακόμη πιο ενθαρρυντικά. Στο εννεάμηνο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από και προς την Βουλγαρία ανήλθε σε 15.213 TEUs και είναι αυξημένη κατά 76,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, «κάτι που μας κάνει αισιόδοξους ότι το 2013 θα κλείσει με μεγάλη αύξηση και θα είναι η καλύτερη χρονιά της τελευταίας πενταετίας», σημείωσε ο κ.Αγγελούδης.

Ο διαρκώς αυξανόμενος όγκος των μεταφερόμενων εμπορευματοκιβωτίων από και προς τη Βουλγαρία μέσω της Θεσσαλονίκης αποτυπώνει την ολοένα μεγαλύτερη δημοτικότητα του βορειοελλαδικού λιμανιού μεταξύ των βουλγαρικών επιχειρήσεων για τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους, σύμφωνα με τον Σ.Αγγελούδη

«Μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στην Βουλγαρία διαμέσου του λιμένα της Θεσσαλονίκης σχεδόν τριπλασιάστηκε», υπογράμμισε ο Σ.Αγγελούδης, ο οποίος κάλεσε τις επιχειρήσεις της Βουλγαρίας να εμπιστευτούν ακόμη περισσότερο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για τη διακίνηση των φορτίων τους, καθώς –όπως είπε – η σχέση του χρόνου εξυπηρέτησης με το κόστος είναι άκρως ανταγωνιστική σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα λιμάνια της νότιας βαλκανικής.

Ο πρόεδρος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης διευκρίνισε ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασία της επίλυσης όλων των προβλημάτων που έχουν σχέση με τη λειτουργία των τελωνειακών αρχών και, τώρα, «το τελωνείο στο λιμάνι λειτουργεί επτά ημέρες την εβδομάδα, όλο το εικοσιτετράωρο» τόνισε.

«Παγώσαμε για τέταρτη συνεχή χρονιά τα τιμολόγια κι αυτή τη στιγμή είμαστε ένα λιμάνι που κρατάει σταθερές τις τιμές φορτοεκφόρτωσής του. Οι τιμές μας είναι οι πλέον ανταγωνιστικές, αν όχι οι ανταγωνιστικότερες στη Νότια Βαλκανική Χερσόνησο» υπογράμμισε.

Ως συνέπεια του προγράμματος εκσυγχρονισμού του μηχανολογικού εξοπλισμού του λιμανιού, συνολικού ύψους επένδυσης 30 εκατ. ευρώ, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι σήμερα πολύ πάνω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο στην ταχύτητα εκφόρτωσης, σύμφωνα με τον Σ.Αγγελούδη.

«Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τη γεωστρατηγική θέση του λιμανιού, νομίζω, ότι καθιστούν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ιδανικό λιμάνι και για τη Σόφια» πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΟΛΘ.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ