Ο θυμός εξαπλώνεται σαν «πυρκαγιά» στα κοινωνικά δίκτυα
Από όλα τα συναισθήματα, ο θυμός είναι αυτός που είναι ο πιο «κολλητικός» και εξαπλώνεται σαν «πυρκαγιά» στο διαδίκτυο, από χρήστη σε χρήστη, μετά τα θυμωμένα online μηνύματα σχετικά με κάποιο θέμα ή περιστατικό, σύμφωνα με κινεζική έρευνα που φέρνει στο φως της δημοσιότητας η εφημερίδα Independent.
Spotlight
-
Επίθεση κατά του σκύλου μας από άλλον σκύλο – Με ποιον τρόπο μπορούμε να αποφύγουμε τον τσακωμό
-
Λίντα Εβαντζελίστα - Εμφανίστηκε ξανά στο Met Gala οκτώ χρόνια μετά την αποτυχημένη πλαστική
-
Τι θα συμβεί αν μια καρφίτσα «χτυπήσει» τη Γη με την ταχύτητα του φωτός;
-
Βρήκατε χαρτονόμισμα στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου σας; - Ο λόγος για να μην το πάρετε είναι πολύ σοβαρός
Από όλα τα συναισθήματα, ο θυμός είναι αυτός που είναι ο πιο «κολλητικός» και εξαπλώνεται σαν «πυρκαγιά» στο διαδίκτυο, από χρήστη σε χρήστη, μετά τα θυμωμένα online μηνύματα σχετικά με κάποιο θέμα ή περιστατικό, σύμφωνα με κινεζική έρευνα που φέρνει στο φως της δημοσιότητας η εφημερίδα Independent.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Μπεϊχάνγκ, με επικεφαλής τον Δρ Ρούι Φαν, ανέλυσαν περίπου 70 εκατομμύρια μηνύματα (tweets) του μεγάλου κινεζικού κοινωνικού δικτύου Weibo, αντίστοιχου του Twitter, τα οποία προέρχονταν από περισσότερους από 200.000 χρήστες και αφορούσαν μια περίοδο έξι μηνών.
Η μελέτη συνέκρινε τα online μηνύματα με βάση το βασικό συναισθηματικό περιεχόμενό τους (οργή, λύπη, χαρά, αηδία) και σε ποιο βαθμό επηρέαζαν άλλους χρήστες να εκφράσουν ανάλογα συναισθήματα με δικά τους πλέον μηνύματα. Το βασικό συμπέρασμα ήταν ότι στον ψηφιακό κόσμο κανένα άλλο συναίσθημα δεν έχει τόσο μεγάλη επιρροή όσο ο θυμός.
Μετά το θυμό ακολουθεί σε επιρροή η χαρά, ενώ η λύπη έχει μάλλον μηδαμινή επιρροή.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, ο θυμός «εξαπλώνεται με ταχύτητα και σε εύρος στο διαδίκτυο», πράγμα που, όπως αναφέρουν, «μπορεί να εξηγήσει γιατί πραγματικά γεγονότα όπως η έλλειψη τροφίμων, η δωροδοκία κυβερνητικών αξιωματούχων ή κάποιο άλλο σκάνδαλο αποτελούν πάντα «καυτά» θέματα online συζήτησης στην Κίνα» – και στις άλλες χώρες θα πρόσθετε κανείς.
Η μελέτη καταλήγει με το συμπέρασμα ότι «ο θυμός παίζει ένα μη αμελητέο ρόλο στην μαζική προπαγάνδιση αρνητικών ειδήσεων για την κοινωνία».
health.in.gr,ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις