Παρατηρώντας τους δρόμους της πόλης να αδειάζουν και το βλέμμα των λιγοστών περαστικών να «στέκεται» επίμονα πάνω σου, μπορείς να αισθάνεσαι σίγουρος ότι η ώρα για τις θερινές σου διακοπές έχει ήδη φτάσει.

Άλλωστε και ημερολογιακά, η τελευταία ημέρα του Ιουλίου αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για να αφήσεις πίσω σου σκέψεις ή προβληματισμούς και να αφοσιωθείς στην αναζήτηση του επόμενου -καλοκαιρινού προφανώς- προορισμού σου.

Το λευκό Fiat Punto που σε περιμένει στο υπόστεγο της οδού Βουλιαγμένης θα αποτελέσει το μέσον απόδρασης. Το ιδανικό; Αυτό μένει να αποδειχθεί μέσα στις επόμενες 31 ημέρες.

Θέλοντας και μη τα πρώτα χιλιόμετρα «γράφονται» σε αστικό περιβάλλον. Σε ένα περιβάλλον απρόσμενα φιλικό για σένα και το ιταλικό supermini, που εν μέσω θέρους φόρεσε το… γεμάτο ανθρωπιά προσωπείο του.

Σε μια άλλη Αθήνα, λοιπόν, όπου οι αποστάσεις καλύπτονται με χαρακτηριστική ευκολία, οι θέσεις στάθμευσης περισσεύουν και οι ανεξήγητες διακοπές της κυκλοφορίας σπανίζουν, το πετρελαιοκίνητο Fiat Punto «στήνει» το δικό του πάρτι.

Η ένδειξη της μέσης κατανάλωσης καυσίμου σε κάνει να αισιοδοξείς, ο κατάλογος του εξοπλισμού σου προσφέρει περισσότερα απ’ όσα θα μπορούσες ενδεχομένως να ζητήσεις και τα εξαιρετικά καθίσματα τη δυνατότητα να απολαύσεις την παραμονή σου στο φιλόξενο, ούτως ή άλλως, εσωτερικό.

Οι μέρες περνούν και έχοντας, πλέον, εξοικειωθεί, τόσο με τη λειτουργία του κινητήρα diesel των 1,3 λίτρων όσο και με το «ελαφρύ» τιμόνι ή την απουσία έκτης σχέσης από το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, νιώθεις έτοιμος να εγκαταλείψεις αυτήν την πόλη.

Ένα ακόμη κρίσιμο στοιχείο που αργά ή γρήγορα θα βρεις μπροστά σου αποτελούν οι διαθέσιμοι χώροι. Κρίνοντας από τα 275 λίτρα του χώρου αποσκευών αλλά και τη δυνατότητα της πίσω σειράς καθισμάτων να φιλοξενεί με άνεση δύο και υπό προϋποθέσεις τρεις επιβάτες, καταλήγεις στο συμπέρασμα ότι το Fiat Punto έχει διαχειριστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα 4,065 μέτρα του πεντάθυρου -στην προκειμένη περίπτωση- αμαξώματός του.

Σε κάθε περίπτωση, οι προδιαγραφές του αυτοκινήτου -είτε αυτές έχουν να κάνουν με τον κινητήρα diesel είτε με τις διαστάσεις και τον θεωρητικά αστικό χαρακτήρα του- δεν σου δίνουν το δικαίωμα να αμφισβητήσεις την παρουσία του στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο.

Είναι προφανές ότι δεν έχεις να κάνεις με το ταχύτερο ή το ικανότερο τετράτροχο που έχει περάσει από τα χέρια σου, όπως προφανές είναι ότι κάτι τέτοιο ελάχιστα πρόκειται να σε απασχολήσει.

Οι 85 ίπποι, τα 200 Nm ροπής ή ακόμα και τα 13,1 δευτερόλεπτα -τόσα απαιτούνται για την επιτάχυνση του αυτοκινήτου από στάση στα 100 χλμ./ώρα- δεν αποτελούν νούμερα που εντυπωσιάζουν, ωστόσο, επιλέγοντας τη συγκεκριμένη έκδοση, πολύ γρήγορα οι επιδόσεις περνούν σε δεύτερη μοίρα.

Πέρα από τη σοφία που του έχει χαρίσει η πολύχρονη παρουσία του στην ελληνική αγορά και τον ελκυστικό του σχεδιασμό, το Fiat Punto μπορεί να υπερηφανεύεται και για τον πετρελαιοκινητήρα των 1.248 κ.εκ.

Χάρη σε αυτόν άλλωστε και έχοντας διανύσει σχεδόν 2.000 απροβλημάτιστα χιλιόμετρα εντός και εκτός των «τειχών», η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν κατάφερε να υπερβεί τα 4,3 λίτρα/100 χλμ.

auto.in.gr