Η Ford ανεβάζει στροφές για την επόμενη γενιά του Focus RS αλλάζοντας τα μέχρι σήμερα σενάρια για τον κινητήρα που θα εξοπλίσει την ισχυρότερη εκδοχή του μοντέλου.

Οι νέες πληροφορίες θέλουν το ταχύτερο Focus παραγωγής να εξοπλίζεται με νέο τετρακύλινδρο κινητήρα EcoBoost, χωρητικότητας 2,3 λίτρων ο οποίος θα τοποθετηθεί και στη νέα Mustang στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, η οποία και αναμένεται το 2015.

Το νέο μηχανικό σύνολο του RS θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο και θα αποδίδει 100 ίππους επιπλέον από την ST έκδοση του Focus φτάνοντας τους 350 ίππους και μειώνοντας το χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα κάτω από το «όριο» των πέντε δευτερολέπτων.

Αναλυτικότερα, η RS Team, η ευρωπαϊκή μονάδα εξέλιξης προτάσεων επιδόσεων της «μπλε οβάλ» φίρμας, απέκλεισε το ενδεχόμενο να αξιοποιήσει μια αναβαθμισμένη εκδοχή του δίλιτρου κινητήρα των 250 ίππων που εξοπλίζει την έκδοση ST, καθώς αυτό θα σήμαινε μεγαλύτερο μέγεθος τουρμπίνας, στοιχείο που φαίνεται να προβληματίζει τη Ford.

“Αν η τουρμπίνα έχει πολύ μεγάλο μέγεθος και κατ’ επέκταση τη δυνατότητα απόδοσης περισσότερης ισχύος, αυτό σημαίνει ότι χάνεις κάτι από την απόδοση ροπής στις χαμηλές στροφές και σε επίπεδο απόκρισης», διευκρινίζει ο επικεφαλής μηχανικός της RS Team, Len Urwin.

Το νέο Focus RS θα είναι εμπροσθοκίνητο όπως και η προηγούμενη γενιά του όπου η ισχύς των 300 ίππων από τον πεντακύλινδρο κινητήρα του μεταδιδόταν στους μπροστινούς τροχούς, με τη διαφορά ότι η νέα γενιά του μοντέλου μπορεί να αποκτήσει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

«Μπορείς να αποχωριστείς το μηχανικό διαφορικό όπως κάναμε εξάλλου με το πρώτο Focus RS. To ηλεκτρονικό διαφορικό (E-diff) αποτελεί ένα βήμα μπροστά που θα μπορούσε να βελτιώσει την πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες», σχολιάζει ο Len Urwin.

Όσον αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων, δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι θα είναι χειροκίνητο, χωρίς αυτό να αποκλείει τον ενδεχόμενο εξοπλισμό του με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PowerShift, πιθανότητα την οποία η Ford φέρεται να εξετάζει.

«Υπάρχει μια τάση προς το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ωστόσο είναι βαρύτερο. Η συζήτηση συνεχίζεται για το κατά πόσο πρέπει να προσθέσουμε το PowerShift ως προαιρετικό στοιχείο εξοπλισμού», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο Chris Caven, μηχανικός κιβωτίων στην RS Team.

auto.in.gr