Μία παράδοση που κράτα σχεδόν 30 χρόνια συνεχίζει η τρίτη κατά σειρά γενιά του Fiat Panda. O λόγος για τις τετρακίνητες εκδόσεις του δημοφιλέστατου στη χώρα μας αυτοκινήτου πόλης, οι οποίες επιστρέφουν στο προσκήνιο της ευρωπαϊκής αγοράς με σαφώς πιο σύγχρονα και πιο ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά.

Αν και τo νέο Panda 4×4 πρόκειται να παρουσιαστεί επισήμως στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι, η Fiat έφερε στο φως της δημοσιότητας τις πρώτες φωτογραφίες και τις βασικές προδιαγραφές του τετρακίνητου «μικρού».

Με μήκος 3,68 μέτρα, το Panda 4×4 θα διατίθεται με δύο υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Τον δικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 875 κ.εκ. απόδοσης 85 ίππων και τον πετρελαιοκινητήρα των 1,3 λίτρων στην έκδοση των 75 ίππων.

Και στις δύο περιπτώσεις το σύστημα μετάδοσης θα αποτελείται από δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενα διαφορικά, τα οποία θα μεταβάλλουν την κατανομή της ροπής μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα.

Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου συστήματος ξεχωρίζει η πλήρως αυτόματη λειτουργία του και η απουσία ανάγκης συντήρησης.

Την κίνηση του τετρακίνητου Panda υποστηρίζουν το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας και το ηλεκτρονικό διαφορικό (EDL), ενώ ανεξαρτήτως έκδοσης στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου ανήκει το σύστημα start&stop και το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων.

Προσαρμοσμένες στις προδιαγραφές της εν λόγω έκδοσης είναι μεταξύ άλλων και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, παρά το γεγονός ότι η διάταξη (γόνατα McPherson – ημι-άκαμπτος άξονας) έχει διατηρηθεί χωρίς ουσιαστικές μεταβολές.

Αυξημένη απόσταση από το έδαφος και όλα εκείνα τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του Panda 4×4 θα διαθέτει και η έκδοση Trekking, στην οποία ωστόσο η κίνηση θα μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς με τη βοήθεια ενός εξελιγμένου ηλεκτρονικού συστήματος πρόσφυσης (Trekking+).

Τέλος, στην γκάμα του δημοφιλούς Fiat θα προστεθεί και η έκδοση Natural Power εξοπλισμένη με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 875 κ.εκ., αποδίδοντας 80 ίππους. Η ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης έκδοσης κρύβεται στην ικανότητα του δικύλινδρου μοτέρ να χρησιμοποιεί ως καύσιμο μεθάνιο ή βενζίνη.

auto.in.gr