Ο κόσμος της Formula 1, επιστρέφει στη δράση στην διαδρομή του Spa-Francorchamps για το 12ο αγώνα της σεζόν .

Η πίστα σχεδιάστηκε το 1920 από τους Jules de Their και Henry Langlois Van Ophem χρησιμοποιώντας τους δημόσιους δρόμους μεταξύ τριών πόλεων του Βελγίου, το Francorchamps, το Malmedy και το Stavelot. Ο πρώτος αγώνας Formula 1 σε αυτή την πίστα των 14,120 χιλιομέτρων μέσα στο δάσος των Αρδενών έγινε το 1950.

Το ανασχεδιασμένο Spa έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά το 1983 και από το 1985 είναι ο μοναδικός προορισμός της Formula 1 στο Βέλγιο. Οι 19 στροφές της πίστας χρειάζονται μοναδική προσέγγιση σε κάθε μία από αυτές, με τις 9 από αυτές να είναι δεξιές και οι υπόλοιπες 10 αριστερές. Από το σύνολο της διαδρομής δύο στροφές είναι αυτές που ξεχωρίζουν, η ανηφορική Eau Rouge στην αρχή του γύρου και η Blanchimont με τη διπλή κορυφή.

Μεγάλος πονοκέφαλος, για τους μηχανικούς, εκτός από το set up των μονοθεσίων, είναι η ανησυχία για τους κινητήρες καθώς η μέση ωριαία ταχύτητα, αγγίζει τα 237 χλμ/ώρα. Οι οδηγοί βρίσκονται στο 70% του γύρου με το μοτέρ να δουλεύει στο όριο.

Ένα άλλο στοιχείο που κάνει μοναδικό τον αγώνα στο Spa είναι ο άστατος και απρόβλεπτος καιρός. Λόγω του μήκους της σε κάποια Grand Prix η πίστα ήταν βρεγμένη σε ένα κομμάτι της ενώ σε κάποιο άλλο ήταν τελείως στεγνή, έτσι η προσεκτική επιλογή του set-up για τον αγώνα είναι ένα πολύ σημαντικό σημείο.

Η καταπονήσεις που δέχονται τα ελαστικά κατά τη διάρκεια του Grand Prix είναι πολύ μεγάλες και η Pirelli για να το αντιμετωπίσει αυτό έδωσε στις ομάδες τις δύο σκληρότερες γόμες (για στεγνό οδόστρωμα) Αυτές με τα ασημί και τα λευκά διακριτικά.

Στις «μάχες» των οδηγών ο Fernando Alonso (Ferrari) έχει μια διαφορά 40 βαθμών να την συντηρήσει. Στη Red Bull – Renault έχουν πάρει μεγάλο προβάδισμα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών αλλά οι Sebastian Vettel και Mark Webber μάχονται και μεταξύ τους μοιράζονται τους βαθμούς και δεν έχει αποσαφηνιστεί ποιος «κυνηγά» τον τίτλο.

Στη McLaren – Mercedes ο Jenson Button έχει χάσει το τρένο, που οδηγεί στην κορυφή αλλά o Lewis Hamilton πιέζει και ελπίζει ακόμη.

Η Lotus Renault έφτασε μιαν ανάσα από τη νίκη στην Ουγγαρία. Έτσι πιστεύουν πως λόγω των καλών αποτελεσμάτων του «Iceman» στο Spa ίσως στο φετεινό Grand Prix τον δούμε πρώτο.

Για τη Mercedes ο αγώνας του 2012 είναι σημαντικός. Ο Michael Schumacher θα συμπληρώσει 300 grand prix στη μυθική πια καριέρα του και θα ήθελε να το γιορτάσει με ένα καλό αποτέλεσμα.

auto.in.gr