Το τέταρτο μέλος της οικογένειας του 500 βρίσκεται μια ανάσα από την παρουσίασή του που θα πραγματοποιηθεί στην επερχόμενη διεθνή γαλλική έκθεση στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Στόχος του 500Χ να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό του MINI Countryman προσελκύοντας, παράλληλα, με τα αδρά χαρακτηριστικά ενός τετρακίνητου crossover, περισσότερο ανδρικό κοινό στο πελατολόγιο του 500 που παραδοσιακά έχει περισσότερη απήχηση στο… ασθενές φύλλο.

Παρά τα χαρακτηριστικά όπως οι πιο ανάγλυφες γραμμές στις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος, οι διογκωμένοι θόλοι, η σχεδίαση στους προφυλακτήρες και τις λεπτομέρειες όπως τα προστατευτικά πλαστικά και οι ράγες οροφής, που θα αναλάβουν να δώσουν στο 500Χ μια πιο «αρρενωπή» αισθητική σύμφωνη με τον SUV προσανατολισμό του, τα φωτιστικά σώματα και οι καμπύλες το καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο ως μέλος της γκάμας του 500.

Όπως το 500L, έτσι και το 500X βασίζεται σε μια επιμηκυμένη εκδοχή της πλατφόρμας του Punto. Αυτό σημαίνει ότι το μέγεθος του crossover που θα λανσαριστεί τόσο σε δικίνητες όσο και σε τερακίνητες εκδόσεις θα είναι αντίστοιχο του L, δηλαδή ίσως λίγο παραπάνω από τα 4,14 μ. μήκος 1,78 μ. πλάτος και 1,66 μ. ύψος των διαστάσεων του ιταλικού MPV. Αυτό σημαίνει ότι το 500Χ θα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει πέντε επιβάτες προσφέροντας παράλληλα περίπου 400 λίτρα χωρητικότητας στο πορτ μπαγκάζ.

Όπως και η τετρακίνητη έκδοση του Panda το 500Χ αναμένεται να υιοθετήσει ένα υδραυλικό σύστημα μετάδοσης για τις αντίστοιχες εκδόσεις του. Τοποθετημένο μπροστά από το πίσω διαφορικό το σύστημα μετάδοσης, μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς μόνο εφόσον εντοπίσει απώλεια πρόσφυσης στους μπροστινούς.

Αυτό αναμένεται να προσθέσει περίπου 100 κιλά στις αντίστοιχες εκδόσεις του 500Χ, αφαιρώντας επιπλέον κάποια λίτρα από την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ σε σύγκριση με τις δικίνητες εκδόσεις του ιταλικού μοντέλου.

Δικίνητη αναμένεται να είναι και η βασική έκδοση του 500Χ, όπως εξάλλου ισχύει και για τον ανταγωνισμό του ΜΙΝΙ Countryman, ενώ σε επίπεδο εκδόσεων κινητήρα στη βάση της γκάμας αναμένεται να τοποθετηθεί ο TwinAir βενζινοκινητήρας των 1,4 λίτρων.

Οι κορυφαίες εκδόσεις αναμένεται να υιοθετήσουν το νέο δικύλινδρο κινητήρα της Fiat του 1,0 λίτρου με απόδοση που θα φτάνει τους 104 ίππους. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο έχει ήδη τροποποιηθεί κατάλληλα ώστε να εξοπλίσει τις τετρακίνητες εκδόσεις του Panda. Την γκάμα του 500Χ αναμένεται να συμπληρώσει ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας Multijet των 1,3 λίτρων.

auto.in.gr