Ένα μεγάλο ερώτημα υπάρχει ανάμεσα στους φίλους της Formula 1 και σε κάποιες ομάδες:

«Υπάρχει λόγος τα μονοθέσια των εκατομμυρίων Ευρώ με τους πολύτιμούς οδηγούς τους να στριμώχνονται στους στενούς δρόμους του πριγκιπάτου;»

Το χρήμα, οι όμορφες εικόνες και μια παράδοση η οποία κρατά από το 1955 είναι μερικές εύκολες απαντήσεις. Επίσης είναι και η πρόκληση για τους οδηγούς να κινήσουν γρήγορα ένα μονοθέσιο μέσα σε δρόμους πόλης.

Αυτή η πρόκληση είναι που κάνει τους οδηγούς να μένουν πιστοί στην όμορφη εικόνα. Έτσι ομάδες, οδηγοί, μηχανικοί και όλοι οι celebrities της F1 θα βρεθούν σε αυτό τον επώνυμο βράχο για το Grand Prix Μονακό του 2012.

Την ευθύνη της διοργάνωσης έχει κάθε χρόνο η ACM (Automobile Club de Monaco).

Σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα Grand Prix της χρονιάς, οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές γίνονται την Πέμπτη, έτσι ώστε να επιτρέπεται η χρήση των δημόσιων δρόμων την Παρασκευή.

Η ACM δουλεύει για 6 βδομάδες για το στήσιμο του αγώνα και για 3 βδομάδες μετά τη λήξη του αγώνα ώστε να επαναφέρει την περιοχή στην αρχική της κατάσταση.

Άλλη μια ιδιομορφία του αγώνα στο Πριγκιπάτο είναι πως δεν υπάρχει βάθρο αλλά οι οδηγοί ανεβαίνουν στο χώρο των επισήμων, για να παραλάβουν το τρόπαιό τους από τον ίδιο τον Πρίγκιπα Αλβέρτο.

Η διαδρομή έχει ελάχιστες τροποποιήσεις. To σιρκουί έχει μήκος 3,34 χλμ, ενώ η συνολική απόσταση που διανύουν οι οδηγοί είναι 260,520 χλμ σε 78 γύρους, με αποτέλεσμα το GP Μονακό να είναι ο πιο μικρός σε απόσταση αγώνας του Πρωταθλήματος.

Οι υψομετρηκές διαφορές και οι πολύ κλειστές στροφές είναι μερικά από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη διαδρομή κάνοντάς την πίστα την πλέον δύσκολη και απαιτητική του πρωταθλήματος.

Άλλο ένα κομμάτι της πίστας που προκαλεί δέος είναι η είσοδος και η έξοδος από το τούνελ, καθώς η μεγάλη διαφορά του φωτισμού δημιουργεί πρόβλημα στην όραση των οδηγών.

Η στροφή του τούνελ είναι το ταχύτερο σημείο της πίστας, καθώς τα μονοθέσια στην έξοδό τους πριν από τα φρένα για το chicane του λιμανιού αγγίζουν τα 290 χλμ/ώρα, με αποτέλεσμα να την καθιστούν την πιο γρήγορη στροφή του πρωταθλήματος.

Οι οδηγοί μένουν με το γκάζι κολλημένο στο πάτωμα στο 45% του γύρου για 8 δευτερόλεπτα και για 510 μέτρα.

Το κιβώτιο ταχυτήτων δέχεται τεράστιες καταπονήσεις καθώς μέσα σε ένα μόνο γύρο οι οδηγοί πρέπει να κάνουν 54 αλλαγές ταχυτήτων, κάτι που μεταφράζεται σε 4.212 αλλαγές ταχυτήτων σε έναν ολόκληρο αγώνα, περίπου 500 αλλαγές παραπάνω από οποιοδήποτε άλλο Grand Prix.

Επίσης μεγάλη καταπόνηση δέχονται και τα φρένα των μονοθεσίων καθώς οι πολύ μικρές αποστάσεις μεταξύ των στροφών αλλά και τα πολύ έντονα φρεναρίσματα που απαιτεί η διαδρομή δεν τους επιτρέπουν να αποβάλουν τη θερμοκρασία που αναπτύσσουν.

Η δύσκολη διαδρομή απαιτεί τέλεια αυτοσυγκέντρωση από τους οδηγούς, καθώς το παραμικρό λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο με τις μπαριέρες σε απόσταση αναπνοής.

Η Pirelli σε αυτόν τον αγώνα διαθέτει τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα για τα ελαστικά της. Σε ένα σιρκουί όπου η αεροδυναμική παίζει το μικρότερο ρόλο, το ζητούμενο είναι η μηχανική πρόσφυση και για αυτόν το λόγο οι πιο μαλακές γόμες είναι απαραίτητες.

Για το φετινό αγώνα ως φαβορί θεωρούνται σχεδόν οι μισοί οδηγοί του grid. Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω έρχεται και το μετεωρολογικό δελτίο να προσθέσει και την παράμετρο της βροχής. Κάτι που κάνει τον αγώνα εφιάλτη για τα γραφεία στοιχημάτων.

Για το λόγο αυτό όλοι θα είμαστε εμπρός από τους τηλεοπτικούς μας δέκτες (Σάββατο κατατακτήριες δοκιμές ΟΤΕ TV HD και OTE TV3 στις 15:00 και Κυριακή για τον αγώνα ΟΤΕ ΤV HD, ΟΤΕ TV3 και Alpha στις 15:00).

auto.in.gr