Επί δεκαπέντε λεπτά χειροκροτούσαν όρθιοι τον Μίκαελ Χάνεκε, ο Ρομάν Πολάνσκι, ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, ο Βάλτερ Σάλες, ο Αμπάς Κιαροστάμι, οι αδερφοί Νταρντέν, ο Αλεξάντερ Πέιν και ο Κλόντ Λελούς, αμέσως μόλις έπεσαν οι τίτλοι τέλους της ταινίας του Amour. Δεν ήταν οι μόνοι.

Σύσσωμο το κοινό -ανάμεσά τους και πολλές διασημότητες της έβδομης τέχνης- σηκώθηκε από τη θέση του με έναν καλοκουρδισμένο συγχρονισμό που προκάλεσε μεγάλο θόρυβο στην αίθουσα.

Ο Αυστριακός σκηνοθέτης αγκάλιαζε περήφανος τους πρωταγωνιστές του. Τον Ζαν Λουί Τρεντινιάν, την Εμμανουέλ Ριβά και την Ιζαμπέλ Ιπέρ, η οποία δεν μπορούσε να συγκρατήσει τα δάκρυα της. Μπορεί ο Ζαν Λουί Τρεντινιάν, ο οποίος είχε να παίξει στο σινεμά δεκατέσσερα χρόνια, να έλεγε στην συνέντευξη τύπου ότι ο Χάνεκε τον ταλαιπώρησε πολύ, γιατί είναι από τους πιο απαιτητικούς σκηνοθέτες, αλλά τον δικαίωσε η ενθουσιώδης υποδοχή της ταινίας.

Η παρουσία του στο φεστιβάλ των Καννών είναι από τις σπάνιες δημόσιες εμφανίσεις του, μετά τον θάνατο της κόρης του, Μαρί Τρεντινιάν πριν από 12 χρόνια.

Το παγκόσμιο σινεμά, μέσα από μια εκπροσώπηση κορυφαίων σκηνοθετών που βρέθηκαν στην επίσημη πρεμιέρα, υποκλίθηκε στον Χάνεκε, ο οποίος υπογράφει μια ακόμα συγκλονιστική ταινία για τα τελευταία στάδια της ζωής, τον πόνο, την απώλεια, την αρρώστια.

Στις τιμητικές θέσεις βρισκόταν και η Φοίβη Οικονομοπούλου, σύζυγος του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Η διθυραμβική υποδοχή της ταινίας, ήταν μια ανταμοιβή για την ταλαιπωρία της πρεμιέρας, που έγινε σε αντίξοες καιρικές συνθήκες.

Καταρρακτώδης βροχή ξέσπασε στην Κρουαζέτ και οι ομπρέλες στριμώχνονταν πάνω από τα κεφάλια των σταρ για να προστατέψουν τις ακριβές τουαλέτες και τα φανταχτερά κοσμήματα. Ο δυνατός αέρας δυσκόλευε ακόμα περισσότερο την «ανάβαση» στα σκαλιά του Palais.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ